Tuje novice
Zaveza planetu & raziskava o marketing in trajnosti
WFA Planet Pledge for Marketers je ogrodje za pomoč marketingašem pri vodenju odziva industrije na izziv podnebnih sprememb. Zavezo so lansirali konec aprila 2021 na rednem letnem WFA globalnem marketinškem tednu. Ob tem so predstavili tudi izsledke globalne raziskave WFA - marketing in trajnost: premoščanje vrzeli. Pri zasnovi raziskave, ki jo je Svetovno združenje oglaševalcev (WFA) izvedlo v sodelovanju s Project17 in BVA Nudge Unit, so izhajali iz poglobljenih intervjujev s trinajstimi globalnimi direktorji marketinga (CMO). Kvantitativno raziskavo pa so izvedli v sodelovanju s 34 nacionalnimi združenji oglaševalcev, ki so k sodelovanju povabila in spodbujala predstavnike svojih članov, vodij ali vodilnih v marketingu. Vabilu k sodelovanju se je odzvalo tudi Slovensko združenje oglaševalcev pri SOZ. Iz zbranih podatkov na globalni ravni izhaja, da marketingaši verjamejo, da so lahko pomembno gonilo sprememb, ob tem pa priznavajo, da marketing kot funkcija v podjetju žal pogosto zaostaja glede na aktualno celostno trajnostno usmerjenost podjetja. Za vsako sodelujočo nacionalno združenje so v WFA pripravili poglobljen uvid v izsledke za nacionalni trg v primerjavi z globalnimi trendi, tudi poročilo o marketingu in trajnosti za Slovenijo.
WFA zaveza planetu stremi k premostitvi vrzeli s spodbujanjem direktorjev marketinga, da se v okviru vključevanja zavez trajnostnemu razvoju osredotočijo na štiri ključna področja:
- Zaveza svetovni kampanji o ničelnem ogljičnem odtisu, tako znotraj podjetja / organizacije kot v okviru celotne marketinške dobavne verige.
- Spodbujanje razvoja marketinških organizacij k vodenju podnebnega odziva s pripravo smernic, orodij in vodstva za svoje marketingaše in agencije.
- Uporaba orodij in moči tržnega komuniciranja za spodbujanje bolj trajnostnega obnašanja potrošnikov.
- Vzpostavitev zaupanja vrednega marketinškega okolja, v okviru katerega so uporabljene trajnostne trditve hitro in lahko dokazljive, da potrošniki / uporabniki lahko zaupajo komunikacijskim sporočilom, ko želijo uskladiti svojo potrošnjo in lastne vrednote.
WFA bo o napredku pri navedenih ciljih poročala na letni ravni . Ob tem se zavedajo, da bo potreben čas, da se bodo člani WFA zavezali projektu ničelnega ogljičnega odtisa (Race to Zero). Razsežnost zaveze je namreč bistveno širša kot področje marketinga in zahteva usklajen odziv najvišjega vodstva ter na vseh področjih v podjetju.
Iz raziskave »Marketing and Sustainability: Closing the Gaps«. izhaja, da so ključna zlasti tri področja pomembnih izzivov pri izpolnjevanju ciljev.
- Vrzel med pričakovanji potrošnikov do blagovnih znamk in med tem, kako zaznavajo prizadevanja znamk na področju spoštovanja okolja in trajnosti.
- Vrzel med prizadevanji podjetij in organizacij na področju trajnosti in tem kar njihov marketing komunicira.
- Vrzel med splošno prepoznano močjo blagovnih znamk, da postanejo nosilke trajnostnega razvoja in tem kar delajo, še zlasti na področju opolnomočenja potrošnikov, da sprejemajo boljše odločitve in zasledujejo bolj trajnostni življenjski slog.
O raziskavi
Raziskava »Marketing and Sustainability: Closing the Gaps« je plod sodelovanja Svetovne federacije oglaševalcev (WFA) s Project17 , ki se osredotoča na globalne cilje Združenih narodov in strokovnjaki na področju vedenjskih sprememb BVA Nudge Unit. Rezultati razsikave izhajajo iz 13 poglobljenih intervjujev z globalnimi direktorji marketinga (CMO) podjetij: Unilever, Ikea, Danone, Nestle, General Mills, Pernod Ricard, Mastercard, Orsted, Dole, Reckitt Benckiser, Diageo, Grab in Booking.com. ter kvantitativne raziskave, ki je potekala v sodelovanju z nacionalnimi združenji oglaševalcev na 34 trgih in v kateri je sodelovalo 650 marketingašev iz podjetij različnih velikosti in tržnih kategorij. Vabilu k sodelovanju v raziskavi so se odzvali tudi v Slovenskem združenju oglaševalcev pri SOZ.
Izsledki raziskave za slovenski trg