Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceOb dnevu žena: Neenakost v Sloveniji, regiji ter svetu še vedno močno prisotna

Član članu

Ob dnevu žena: Neenakost v Sloveniji, regiji ter svetu še vedno močno prisotna

8. Mar 2022

Konec leta 2021 je WIN International, vodilno svetovno združenje za raziskovanje trga in javnega mnenja, v sodelovanju z Inštitutom Mediana raziskovalo stališča in prepričanja več kot 33 tisoč ljudi iz 39 držav sveta. Raziskava analizira stališča in mnenja, povezana z enakostjo spolov, fizičnim in psihičnim nasiljem ter spolnim nadlegovanjem, sploh med ženskami.

Ob ugotavljanju percepcije zagotovljene enakosti v različnih okoljih prihaja do pomembnih razlik. V največji meri se sodelujočim v raziskavi zdi enakost spolov dosežena v domačem okolju (indeks 45 - razlika med tistimi, ki menijo da je enakost dosežena in tistimi, ki menijo, da enakost ni dosežena), manj pa na delovnem mestu (indeks 26) in v politiki (indeks 7). V vseh primerih se s tem, da je enakost dosežena, v manjši meri strinjajo ženske, kot moški.

Graf 1. Indeks enakosti doma. Indeks prikazuje razliko med deležem tistih, ki se strinjajo, da je enakost dosežena, ter deleže tistih, ki se ne strinjajo, da je enakost dosežena.

Graf 2. Indeks enakosti v politiki. Indeks prikazuje razliko med deležem tistih, ki se strinjajo, da je enakost dosežena, ter deleže tistih, ki se ne strinjajo, da je enakost dosežena.

Graf 3. Indeks enakosti na delovnem mestu. Indeks prikazuje razliko med deležem tistih, ki se strinjajo, da je enakost dosežena, ter deleže tistih, ki se ne strinjajo, da je enakost dosežena.

Zanimiva je tudi percepcija razlike ponujenih zaposlitvenih priložnosti ženskam med celotno populacijo v primerjavi s percepcijo med ženskami. Medtem ko na celotnem vzorcu 37 % vprašanih meni, da imajo ženske enako priložnosti, 14 % pa celo, da imajo ženske več priložnosti, je slika med ženskami nekoliko drugačna. Le desetina žensk se strinja, da imajo zaposlitvenih priložnosti več, 32 % pa jih meni, da imajo enake zaposlitvene priložnosti kot moški. Na drugi strani se jih desetina strinja, da imajo manj možnosti v primerjavi z moškimi.  

Prebivalci sveta so odgovarjali tudi na vprašanje o fizičnem ali psihičnem nasilju, ki so ga doživeli v zadnjem letu. Žrtev tovrstnega nasilja je bilo med vsemi vprašanimi kar 14 %, med ženskami pa 16 %. Slednje tovrstno nasilje najpogosteje doživljajo v mlajših letih (18-24 let 22 % ter 25-34 let 18 %).

V Evropi pojav tovrstnega nasilja ostaja na podobnem nivoju kot leto poprej (2020 13%, 2021 14 %). V Sloveniji delež znaša 17 %, kar je višje kot Evropsko povprečje (14 %) ter primerljivo s Hrvaško (17 %).

Graf 4. Žrtve fizičnega ali psihičnega nasilja (v % med ženskami).

Spolno nadlegovanje je v preteklem letu doživelo 6 % vprašanih ter kar 9 % vprašanih žensk. Tudi spolnemu nadlegovanju so v večji meri izpostavljene mlajše ženske (18-24 let 19 % ter 25-34 let 12 %). Delež žrtev spolnega nadlegovanja med ženskami na Hrvaškem znaša 9 %, v Srbiji 10 %, v Sloveniji pa “le” 1 %, kar nas uvršča povsem na dno svetovne lestvice.

Graf 5. Žrtve spolnega nadlegovanja (v % med ženskami)

Namesto zaključka

Enakost med spoloma se zdi v večji meri dosežena v naših domovih, veliko priložnosti in dela pa ostaja tako pri izenačevanju spolov na delovnih mestih, še posebej pa v politiki. Evropa v tem pogledu zaostaja za vodilno Azijsko-pacifiško regijo. Slovenija pozitivno izstopa predvsem po doseganju enakosti na delovnem mestu, kjer je nad evropskim povprečjem.

Zaskrbljujoče je, da je v preteklem letu vsaka šesta ženska na svetu doživela psihično ali fizično nasilje, v Sloveniji pa kar vsaka peta ženska. prav tako bi moral šokirati podatek, da je vsaka enajsta ženska na svetu v letu 2022 doživela spolno nadlegovanje, četudi je delež tovrstnega nasilja v Sloveniji (še) nizek.

Še več informacij je na voljo na naši spletni strani: https://www.mediana.si/ob-8-marcu-ugotavljamo-da-je-neenakost-spolov-v-sloveniji-regiji-in-svetu-se-vedno-mocno-prisotna/

Metodologija:

Raziskava je med 15.10.2021 ter 18.12.2021 potekala v 39 državah sveta.

Skupaj je v raziskavi sodelovalo 33.236 ljudi. Statistična napaka znaša med 4,4 in 2,5 na intervalu zaupanja 95 %. Svetovno povprečje je izračunano na podlagi populacije polnoletnih ljudi v državah, kjer je potekalo anketiranje.

V Sloveniji je raziskavo preko spletnega panela izvedel Inštitut Mediana na reprezentativnem vzorcu 515 polnoletnih državljanov. 

 

Sorodne novice
15.11.2023 -
Raziskava o nakupni poti slovenskega kupca
15.11.2023 -
Telekom Slovenije in Xiaomi z donacijo društvu OnkoMan
15.11.2023 -
Na VOYO se vrača serija Ja, Chef!
25.10.2023 -
HOFER organizacijam za razdeljevanje donirane hrane namenja 18.400 evrov
25.10.2023 -
Barcaffè BARISTA CUP 2023: Na osrednjem regijskem tekmovanju za bariste prvo in tretje mesto zasedli Slovenki
25.10.2023 -
Agencija Ginger Communication Hub po novem McCann Ljubljana
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!