Tuje novice
Novice iz Bruslja: GDPR leto dni po uveljavitvi
25. maja je minilo leto dni, odkar se določila Splošne Uredbe EU o varstvu osebnih podatkov uporabljajo v praksi. Na Svetovni federaciji oglaševalcev (WFA) so se ob tej priložnosti z vidika marketinga in varstva osebnih podatkov ozrli v preteklo leto.
GDPR je bila v preteklem letu deležna velike, tudi medijske pozornosti. V prvi vrsti to velja za odmevne primere implementacije njenih določil s strani organov nadzora (pri nas je to Informacijski pooblaščenec) v državah članicah, tudi zaradi visokih kazni, ki so že bile izrečene.
WFA poroča, da so v sedmih državah pod drobnogled vzeli tudi temeljne zakonitosti vedenjskega oglaševanja, zlasti s strani velikih ponudnikov, kot je npr. Google. In kaj to pomeni za oglaševalce?
WFA svetuje, da skrbno spremljajo tako sodno prakso kot odločitve nacionalnih organov za varstvo osebnih podatkov, ki so pomembne za pravilno razumevanje. Napovedujejo, da z gotovostjo lahko pričakujemo še več odmevnih primerov, saj naj bi se pristojni organi po podatkih EDPB (European Data Protection Board) prebijali skozi skoraj 100.000 primerov domnevnih kršitev določil GDPR.
WFA ob tem opozarja tudi, da skladnost poslovanja zgolj na ravni podjetja glede na dosedanjo prakso nadzornih organov, ne bo dovolj. Pričakovati je, kar potrjuje tudi primer iz Francije, da bodo nadzorni organi zahtevali, da je zagotovljena skladnost z GDPR skozi vso verigo oglaševanja, t.i. ad-tech supply chain. Zato so odločitve nadzornih organov in sodišč pomembne, pomenijo interpretacijo GDPR, ki se na posameznih trgih lahko tudi razlikujejo.