Nova objava podatkov v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev – RPN
Na spletnem mestu Slovenske oglaševalske zbornice so od 21.02. objavljeni podatki o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev za 4. četrtletje in 2. polletje 2007. Dnevnik z najvišjo prodano naklado ostajajo Slovenske novice, sledijo jim Delo, Dnevnik, Večer in Finance. Rahlo je spremenjen vrstni red tednikov, najvišjo prodano naklado ima še vedno Nedeljski Dnevnik pred Nedelom, ki mu na tretjem mestu sledi Družina. Najvišjo prodano naklado med 14-dnevniki beleži Anja, med mesečniki je na prvem mestu novinka Vzajemnost, medtem ko med dvomesečniki na prvem mestu ostaja Naš Dom. Največjo distribuirano naklado med prilogami tudi tokrat beleži Vikend. Med brezplačniki najvišjo brezplačno distribuirano naklado izkazuje novinec Total Tedna, ki mu sledi tednik Žurnal. Ob koncu leta se je brezplačnikom pridružil še en novinec na trgu, dnevnik Žurnal24, mesečniki v projektu RPN pa so bogatejši za prvič objavljene podatke revije Gloss. Podatki iz RPN so javno dostopni na spletnem mestu SOZ.
Projekt, ustanovljen junija 2004 pod okriljem SOZ, poteka tekoče ter skladno z zastavljeno časovnico in cilji. 20. februarja 2008 smo preglednico podatkov iz RPN dopolnili s podatki za 4. četrtletje 2007 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike in podatki za 2. polletje 2007 za publikacije s periodiko izhajanja višjo od enega tedna.
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah. Najpomembnejši je podatek o prodani nakladi, za brezplačnike pa podatek o distribuirani nakladi. Podatki o nakladah zajemajo povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Založniki – pristopniki se samostojno odločajo, za katere svoje publikacije bodo v okviru RPN objavljali podatke o prodani in drugih nakladah. Cilj projekta pa zagotovo je, da bi pristopniki objavljali podatke o nakladah za vse svoje publikacije.
Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik - založnik je revidiran najmanj enkrat letno), bo tudi v letih 2008 / 2009 izvaja revizijska družba Renoma d.o.o. iz Ljubljana.
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki:
- Adria Media Ljubljana,
- Časnik Finance,
- ČZP Večer,
- Delo,
- Delo revije,
- Dnevnik,
- Dolenjski list Novo mesto,
- Družina,
- Mladina,
- Prešernova družba,
- Salomon,
- Studio Moderna Storitve,
- Umco,
- Videotop,
- Žurnal media,
- Založba Rokus Klett,
- Zavod Vzajemnost in
- Image Management.
Predvideni datumi objav podatkov za leto 2008:
- 22. maj 2008 - podatki za 1. četrtletje 2008 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna in brezplačnike
- 21. avgust 2008 - podatki za 1. polletje 2008 za publikacije s periodiko izhajanja daljšo od enega tedna ter za 2. četrtletje 2008 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike.