Član članu, Domače novice
Neizogibne spremembe v marketingu po koronakrizi
Spremembe v marketingu so se že začele. V digitalno marketinški agenciji POINT OUT napovedujemo, da nas čaka nas selitev večine marketinških aktivnosti iz fizičnega v virtualno okolje oziroma na splet. Veliko rešitev se bo našlo v digitalizaciji, digitalnem marketingu, spletnem poslovanju in razvoju raznolikih spletnih storitev.
Spremembe se zaradi razmer že dogajajo s prodajo neposrednim potrošnikom, podobno se bo zgodilo tudi v prodaji podjetjem. Letos verjetno ne bomo dočakali večjih dogodkov, sejmov in konferenc. Še nekaj časa bodo verjetno odsvetovana manjša srečanja in poslovni dogodki, kot so predstavitve in izobraževanja.
Katere spremembe v marketingu torej napovedujemo?
1. Prevlada spletne trgovine
Prednosti prodaje na spletu za potrošnike so jasne — kupujejo lahko ves čas iz udobja svojega doma, ni jim potrebno skrbeti za logistiko, izdelke med sabo lažje primerjajo in lažje ugotovijo, kje je nekaj na zalogi. Izbira je večja, tako med artikli v isti kategoriji kot med ponudniki istega artikla. Vsekakor pa se bodo morali lastniki spletnih trgovin soočiti tudi z izzivi — stroški dostave in velikostjo košarice oziroma posameznega nakupa.
2. Investicije v kakovostne spletne strani
Spletne strani so sedaj za mnoga podjetja edina vstopna točka potencialnih kupcev v podjetje. S tem spoznanjem se bodo spletne strani razvijale v virtualna svetovalne centre in virtualne prodajne salone. Podjetja bodo več vlagala v kakovostne vsebine, namenjene posameznim segmentom kupcev, video predstavitve izdelkov in prikazov, v vodiče za uporabo in nenazadnje, virtualne sprehode med izdelki.
3. Okrepljena gradnja skupnosti znamke s krepitvijo komuniciranja na družbenih omrežjih
Močne spletne znamke so že takoj pričele krepiti svojo prisotnost na spletu z gradnjo skupnosti. Ker bo ponudbe podjetij na spletu več, bodo morala podjetja več pozornosti vložiti v občutek pripadnosti, sprejetosti, razumljenosti in ustvarjanju bližine s svojimi kupci v virtualnem okolju.
4. Večja vlaganja v spletno oglaševanje
Prav tako so podjetja pričela seliti porabo svojega oglaševalskega denarja iz tradicionalnih medijev v digitalne kanale. Spletne oglaševalske platforme zaznavajo za 17,7 % več investicij v oglaševanje kot v enakem obdobju lani. Dlje kot bo trajala izolacija, večji porast tega trenda lahko pričakujemo.
5. Pogosti in bolj domišljeni spletni dogodki
Po razširjenosti manjših srečanj na spletu lahko pričakujemo selitev na splet tudi drugih različno velikih konferenc. Novim razmeram se bodo morali prilagoditi tudi vsi tisti, ki so svoje marketinške aktivnosti gradili na prezentacijah v živo in sejemskih nastopih.
6. Digitalizacija prodajnih materialov
Navadili se bomo na digitalne kataloge, brošure, priročnike in druge predstavitvene materiale. Temu se bodo pridružile predstavitve znamk, artiklov in podjetij v posneti ali animirani obliki, različni webinarji in podobno. Pričakujemo lahko tudi več video produkcije za branding in več pojasnjevalnih videev.
7. Online svetovanje in prodaja B2B
Srečanja s poslovnimi partnerji bodo še nekaj časa potekala preko preko videokonferenčnih sistemov. Zelo verjetno nam bodo, kot smo napovedali v digitalno marketinški agenciji POINT OUT, v prispevku o dogajanju v digitalnem marketingu v letu 2020, pri tem pomagali tudi klepetalni roboti.
Podjetja bodo v teh gabaritih iskala alternative sejemskim nastopom kot kombinacijo spletne konference, podajanja odgovorov na vprašanja na daljavo in virtualnih sprehodov.
V teh okoliščinah se digitalni marketing kaže kot najbolj agilna oblika marketinga.
Zato, da lahko s spremembami začnete takoj, so v digitalno marketinški agenciji POINT OUT v brezplačnem webinarju zbrali še nekaj konkretnih, praktičnih nasvetov, kako lahko prve premike v digitalnem marketingu naredite sami in takoj.
Manca Borko Grimšič, Digitalna strateginja, POINT OUT