Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceKriza je priložnost za izvirne

Član članu, Domače novice

Kriza je priložnost za izvirne

4. Maj 2020

Obdobje, v katerem trenutno živimo in delamo, je skrajno zanimivo. Pandemija nam je prinesla nov, drugačen pogled na svet. Pogled, ki nam bo ostal tudi potem, ko bomo pandemijo s skupnimi močmi premagali. Sam sem, kot vsak dan, tudi tokrat na situacijo gledal z vsaj dveh zornih kotov. Z zornega kota očeta in partnerja sem imel v mislih seveda samo zdravje družine. Z zornega kota managerja pa sem skrb na začetku usmeril zgolj v zdravje naših zaposlenih in naših uporabnikov.

Prilagoditev poslovanja podjetja je bila za zagotavljanje zdravja zaposlenih in uporabnikov nujen ukrep. Sprejeli smo ga v sredini marca, in sicer tako široko, kot smo le mogli. Zaprli tako nismo smo vseh prodajnih mest po Sloveniji, ampak smo poslovanje podjetja skoraj v celoti prestavili v več kot 500 domov širom države. Čez noč smo sodelavci izgubili fizični stik drug z drugim in začeli nadgrajevati svoje znanje, kako ohranjati stike in poslovati na daljavo. V tej situaciji se je pokazalo, kako močan ekipni duh preveva naše podjetje, saj smo procese in sisteme delovanja kljub manjšim in občasno tudi kakšnemu večjemu izzivu prilagodili hitro in neboleče. Vesel in ponosen sem, da so naše ključne vrednote – zaupanje,  ekipni duh in agilnost – pokazale svojo pravo vrednost. V takih trenutkih se resnično pokaže, koliko so podjetja investirala v to v preteklosti.

Predvsem agilnost je v mojih očeh dobila povsem nove razsežnosti. Nad rezultati sem namreč po mesecu dni odsotnosti iz pisarne navdušen. Naj se sliši še tako čudno, a pandemija je prinesla veliko novega, dobrega. Pa odmislimo zdravstveno situacijo, zaradi katere sem tako kot vsi zaskrbljen. Veliko raje bi tak izziv premagoval v okolju, kjer zdravje ne bi bilo ogroženo. A zgodil se je velik premik v digitalno poslovanje, ki je bil verjetno večji, kot lahko ta trenutek zaznamo. Nastali so že novi trendi, ki se bodo v prihodnje še razvijali in postali del našega vsakdanjega poslovanja. Korona je dejansko postala najpomembnejši pospeševalec digitalizacije v zgodovini.

Naj naštejem nekaj trendov, ki so prisotni v svetu in so odraz dela v spremenjenih pogojih. Začnimo z virtualno izkustveno ekonomijo. Sodobna tehnologija omogoča, da v prvi osebi doživimo stvari, ki si jih zaradi stroškov ali časovne stiske ne bi mogli privoščiti. Ko so se zaradi virusa zaprli muzeji, so se v trenutku razvili t.i. virtualni obiski po muzejih. Ljudje lahko sedaj brez fizične prisotnosti dobijo vpogled v zaklade večine večjih muzejev. Taksno možnost že ponujajo Britanski narodni muzej v Londonu, Guggenheimov muzej v New Yorku, Orsay v Parizu, Van Goghov muzej v Asterdamu in številni drugi. S prepovedjo potovanj so se na inovativne načina na ogled postavile tudi številne turistične znamenitosti. Odličen primer vključitve t.i. virtualne izkušnje je vzpostavilo francosko podjetje Ubisoft, ki je v popularno igrico Assassin's Creed namestilo posebno verzijo virtualne resničnosti. Zdaj si lahko igralci poleg igranja igrice ogledajo tudi večino egipčanskih znamenitosti od Aleksandrije do notranjosti piramid v Gizi. Pri večpredstavnostnih vsebinah, virtualni in obogateni resničnosti bo vsekakor v prihodnje ključno vlogo igrala tudi infrastruktura 5G.

Meni najljubši novi trend je t.i. A-Commerce. Gre za avtomatizirano ali z robotizacijo podprto nadgradnjo spletne prodaje in prodaje preko mobilnih aplikacij ter platform. V svetu, kjer je trenutno ogromno povpraševanje po interakcijah brez človeških stikov in dotikov, podjetja vlagajo vse več v avtomatizirano trgovino. Dober primer tega je pilotni projekta podjetja Domino's pizza, ki testira dostavo pic s robotskimi vozili brez voznika. Pri tem je potrebno zelo racionalno in pametno pogledati, kateri del procesa do uporabnika je smiselno avtomatizirati na tak način.

Zaključimo hitri pregled s shopstreamingom. Gre za kombinacijo prenosa v živo iz trgovin in nakupovanja, ki v temeljih spreminja pravila e-commerca. Nove prvine spletnega nakupovanja gredo v smeri zagotavljanja še večje interaktivnosti in približevanja pravi izkušnji v realnem svetu in realnem času. Pričakovanja kupcev se s tem povsem spremenijo, osebni pristop pa postane velika dodana vrednost, ki jo prepoznajo in cenijo.

Temu trendu sledimo oziroma ga v Sloveniji postavljamo tudi v A1 Slovenija. Tako smo v sredini marca predstavili naš A1 live shop, ki je prva fizična trgovina v virtualnem okolju pri nas. Odločitev se je hitro pokazala za uspešno – prodajne številke skokovito rastejo, obseg dela in prodajna ekipa sta se v mesecu dni zelo povečala. Tudi robotizacijo poslovanja smo uporabili zelo smotrno, saj avtomatizacija izbranih aktivnosti pomeni, da imajo kolegi več časa za pomembnejše stvari z večjo dodano vrednostjo. Za dosego tega bo pomemben predvsem ekosistem povezanih pametnih naprav.

Izzivi in omejitve, ki nam jih je prinesel korona virus, so nas postavili v situacijo, ko smo začeli sodelovati. Samo poglejte primer povsem novega sodelovanja med podjetjema Aldi in McDonald's, ko je prvi za čas krize v Nemčiji zaposlil vse zaposlene drugega, ki jih ta zaradi zaprtja restavracij ni potreboval, sodelovanje pa še nadgrajujeta. Prav tako samo zaradi izzivov in omejitev začeli drugače razmišljati in delati. Zato se veselim jutrišnjega dne, ko bomo bogatejši za izredno izkušnjo postali še boljši. Boljši za nas in za naše uporabnike. In pri tem, kako postati boljši in priti bližje uporabniku, izvirnost res nima meja. Poglejmo še zadnji primer. Airbnb je bil pri svojem vključevanju spletnih izkušenj in delavnic na svojo platformo namesto namestitev zelo izviren. A kaj naj potem glede izvirnosti rečemo za sorodni japonski startup Kasoku, ki je ponudil izogibanje ločitvi kot storitev, v kateri skupaj z najemom stanovanja pride tudi 30-minutno partnersko svetovanje?

Kasoku je dokaz, da krizne situacije za izvirna in pogumna podjetja in posameznike prinašajo velike priložnost. Na vsakem od nas pa je, da iz njih potegne največ. Želim vam veliko izvirnosti, sreče in uspeha pri tem.  

 

Lovro Peterlin, glavni direktor za področje prodaje, marketinga in odnosov z uporabniki; managing direktor A1 Slovenija

 

 

Sorodne novice
15.11.2023 -
Raziskava o nakupni poti slovenskega kupca
15.11.2023 -
Telekom Slovenije in Xiaomi z donacijo društvu OnkoMan
15.11.2023 -
Na VOYO se vrača serija Ja, Chef!
25.10.2023 -
HOFER organizacijam za razdeljevanje donirane hrane namenja 18.400 evrov
25.10.2023 -
Barcaffè BARISTA CUP 2023: Na osrednjem regijskem tekmovanju za bariste prvo in tretje mesto zasedli Slovenki
25.10.2023 -
Agencija Ginger Communication Hub po novem McCann Ljubljana
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!