Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceKoronavirus zavrl celotno generacijo podjetnic

Član članu, Novice SOZ splošne

Koronavirus zavrl celotno generacijo podjetnic

30. Nov 2020

Mastercard Index ženskega podjetništva zahteva inovativne in ciljno usmerjene ukrepe za podporo ženskam v obdobju po pandemiji

https://www.mastercard.us/en-us/vision/who-we-are/careers/women-empowerment-at-mastercard.html

Pandemija koronavirusa je ženske po vsem svetu prizadela nesorazmerno - osupljivih 87 % lastnic podjetij pravi, da je pandemija negativno vplivala na njihovo poslovanje. Prekomerna zastopanost žensk v sektorjih, ki jih je gospodarska kriza najbolj prizadela, izrazita digitalna vrzel med spoloma v vedno bolj virtualnem svetu in naraščajoči pritiski na področju varstva otrok so le nekateri dejavniki, zaradi katerih so ženske še posebej ranljive.

Ugotovitve najnovejšega kazalnika Mastercard Index ženskega podjetništva (Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2020) za leto 2020 ponujajo prepričljive razloge za mednarodno nadgradnjo najboljših praks ciljno usmerjene politike glede na spol z namenom odpravljanja teh velikanskih razlik in izkoriščanja celovitega potenciala podjetnic.

Ciljno usmerjene politike glede na spol spodbujajo podjetniški uspeh žensk

Kazalnik že četrto leto izpostavlja velikanske družbeno-ekonomske prispevke podjetnic po vsem svetu in ponuja vpogled v dejavnike, ki spodbujajo in ovirajo napredek ženskega podjetništva. Z uporabo edinstvene metodologije, ki temelji na javno dostopnih podatkih vodilnih mednarodnih organizacij kot sta OECD in Mednarodna organizacija dela, Kazalnik v letu 2020 prinaša globalno lestvico o napredku ženskega podjetništva pred pandemijo v 58 državah, ki predstavljajo skoraj 80 % svetovne ženske delovne sile.

Izrael, najuspešnejša država po kriterijih Kazalnika 2020, dokazuje, da ciljno usmerjeni podporni mehanizmi na posamezen spol, prinašajo bistvene rezultate. Izrael se je na vrh lestvice podjetnicam najbolj prijaznih držav zavihtel prvič v zgodovini Kazalnika, na katerem je leta 2019 zasedal četrto mesto. Uspeh države temelji na cilju v dveh letih podvojiti število podjetnic, pri doseganju katerega je bila ključnega pomena institucionalna podpora za MSP in Izrael se je tako pri merjenju podkazalnika "Podpora MSP" iz 42. mesta leta 2019 povzpel na 1. mesto leta 2020. Na podoben način je Švica iz enajstega mesta leta 2019 napredovala na tretje mesto leta 2020, in sicer s pomočjo močno povečane vladne podpore MSP, ki je dosegla 37-odstotno rast glede na leto 2019, ter posledične rasti kulturne percepcije podjetništva, ki je v primerjavi z 2019 narasla za 45 odstotkov.

Covid-19 prinaša ovire, a tudi priložnosti

Kazalnik 2020 prav tako prinaša začetno analizo posledic pandemije koronavirusa na ženske pri delu in osvetljuje učinkovite podporne politike. Kljub razlikam med izvedenimi ukrepi, so države, ki so se najbolj učinkovito spopadle s pandemijo, sprejele obsežne ukrepe pomoči za MSP - od subvencioniranja plač do sistemov odpuščanja in fiskalnega reševanja - ter podporne ukrepe pri varstvu otrok.

Pomembno je poudariti, da poročilo vsebuje optimističen pogled na prihodnost podjetnic in nakazuje, da bi lahko pandemija postala katalizator eksponentnega napredka za podjetnice in priložnost za odpravo inherentne pristranskosti na podlagi spola, če bodo nosilci odločanja sprejeli ciljno usmerjene pobude ter podpore glede na spol. Za ponazoritev tega se Kazalnik opira na številne rezultate, in sicer:

  • Pandemija koronavirusa je s seboj prinesla diskurz o opolnomočenju žensk na vodstvenih položajih, ki navdihuje v času, ko kulturne ovire in strah pred neuspehom nekatere ženske še vedno ovirata pri njihovem poslovnem udejstvovanju.
  • Podjetnice kljub bistvenim oviram na poti do uspeha že kažejo izrazito prilagodljivost.
  • »Nova normalnost« ponuja življenjsko priložnost za odstranitev obstoječih ovir in za spodbujanje večje udeležbe in enakosti žensk v podjetjih.

Poročilo Kazalnika ugotavlja, da so posledice teh premikov globoke in nadalje razkriva še neizkoriščeno vrednost žensk kot voditeljic ter, kar je bistvena ugotovitev, poudarja vlogo pandemije pri spodbujanju nastanka progresivnih rešitev. Izkoriščanje tega zagona in podpiranje ciljno usmerjenih pobud, usmerjenih na spol, bo ključnega pomena za uresničitev potenciala žensk in zapolnitev globalne vrzeli v višini 172 bilijonov dolarjev (po navedbah Svetovne banke), ki je posledica razlike vseživljenjskega zaslužka med ženskami in moškimi.

Več o prizadevanjih za vključevanje, omogočanje in opolnomočenje žensk si lahko preberete tukaj.

Sorodne novice
15.11.2023 -
Raziskava o nakupni poti slovenskega kupca
15.11.2023 -
Telekom Slovenije in Xiaomi z donacijo društvu OnkoMan
15.11.2023 -
Na VOYO se vrača serija Ja, Chef!
25.10.2023 -
HOFER organizacijam za razdeljevanje donirane hrane namenja 18.400 evrov
25.10.2023 -
Barcaffè BARISTA CUP 2023: Na osrednjem regijskem tekmovanju za bariste prvo in tretje mesto zasedli Slovenki
25.10.2023 -
Agencija Ginger Communication Hub po novem McCann Ljubljana
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!