Član članu, Domače novice
Katalog Plaktivat – plakati, ki spreminja družbo
Katalog Plaktivat je po dolgoletni praznini na področju knjižnih izdaj sodobne produkcije plakatov, prispevek k popularizaciji plakata in njegovih avtorjev. Ponuja vpogled v družbeno angažiran plakat v Sloveniji med l. 2014 in 2019. Obsega pregled zmagovalcev in finalistov projekta Plaktivat, ki je nastal na pobudo družbe in Inštituta TAM-TAM. Dvanajst odprtih natečajev je kreativce vabilo, naj v plakatnem formatu naslovijo pereče družbene teme.
Natečaji, ki so bili od l. 2017 odprti tudi za prijave iz tujine, so bili med drugim razpisani na teme nasilja nad ženskami, migracij, sovražnega govora, zdravja in zasvojenosti. S svojimi deli so sodelovali tako neuveljavljeni posamezniki kot velike oglaševalske agencije, ki so skupaj ustvarili 1445 plakatov. Še bolj pomembno pa je, da so zmagovalna dela kritično reflektirala slovensko družbo in jo z vsakim natečajem znova pozvala k večji strpnosti, demokratičnosti in empatiji.
Prodajna mesta:
- Mladinska knjigarna Konzorcij Ljubljana,
- Mestna knjigarna Maribor,
- muzejske in galerijske trgovine: Mestni muzej Ljubljana, Mestna galerija Ljubljana, MAO Slovenija, Moderna galerija, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, MGLC Ljubljana, Galerija Fotografija, Narodna galerija, knjigarna Kinodvor. Mestni Kino.,
- spletne knjigarne in trgovine: Mladinina spletna trgovina, spletna knjigarna Buča in spletna knjigarna Galerija Fotografija.
Cena kataloga je enotna: 26 EUR.
Izid kataloga sta omogočili tudi dve agenciji, ki redno sodelujeta na Plaktivatovih natečajih, AV studio in Yin+Young.
»Plakat kot forma sooblikuje javni prostor in spada med najstarejše medijske formate. TAM-TAMovi plakati in s tem Plaktivat tako predstavljajo del mestnega jedra, ki se nenehno spreminja. Z veliko mero odgovornosti do same vsebine plakati spodbujajo družbeno kritiko in se skozi kreativno odličnost lotevajo raznovrstnih problematik.« Jure Tovrljan, kreativni direktor, AV Studio
»Plakat je že od nekdaj "crème de la crème" medij, s katerim je oglaševanje pravzaprav postalo to, kar je. Že samo zato si kot vsak starosta zasluži naše spoštovanje in podporo. Obenem projekt bolj ali manj uspešno vzgaja nove upe naše stroke ter oživlja neke obrtniške standarde, na katere vse prevečkrat pozabimo. Ne nazadnje nam je kot agenciji, ko smo bili še dokaj "zeleni", prav s pomočjo Plaktivata uspel prvi preboj na domačo oglaševalsko "sceno". Glede na vse našteto je zanimivo tudi dejstvo, da med podporniki projekta najdemo samo dve agenciji in ne vseh ali pa vsaj tistih, ki so na Plaktivatu sodelovale ali celo zmagovale. Predvsem v skladu s trendi, zaradi katerih se marsikateri agencijski produkt trudi biti družbeno odgovoren, zato morda ne bi bilo slabo, da bi bili v takih trenutkih malce bolj (z)družbeno odgovorni tudi do sebe ter naše obrti.« Domen Husu, kreativni direktor, Yin+Young