Član članu, Domače novice
Kako je koronavirus okužil medijske objave?
Koronavirus nas je v marcu temeljito zaznamoval. Ne samo v zdravstvenem smislu. V Klipingu smo pogledali, kako je koronavirus odmeval v medijih, ki določajo javno agendo. In če se vam zdi, da se v marcu niste pogovarjali o drugem kot o koronavirusu, je gotovo medijsko poročanje eden od razlogov za to.
Prvič smo delež glasu ključne besede »koronavirus« v slovenskih medijskih objavah preverili 10. marca, torej v času, ko se karantena še niti začela ni, in ugotovili, da se je koronavirus med 1. in 10. marcem pojavil v kar 17 % objav (skoraj v vsaki šesti objavi, torej).
Po začetku karantene pa se je ta delež drastično dvignil in je v obdobju med 19. in 31. marcem znašal kar 42 %. Beseda koronavirus se je torej pojavila v skoraj vsaki drugi medijski objavi.
Tema nas je dovolj zanimala, da smo šli pogledat še, kakšen delež glasu ima koronavirus v objavah na druge ključne besede v istem obdobju (19. - 31. 3. 2020). Pričakovano visok delež glasu ima v objavah s ključno besedo »cepivo« (koronavirus se pojavlja v 84 % vseh objav na temo cepiva) in »zaščitna sredstva« (pojavlja se v 72 % objav). Nismo bili presenečeni, da ima koronavirus visok delež pojavljanja tudi v objavah na temo »farmacija«, »gospodarstvo« in »vlada« (povprečno 66 %). Zanimivo pa je, da koronavirusu ni pobegnila tudi najbolj postranska stvar na svetu, nogomet. Koronavirus se pojavlja v kar 64% objav o nogometu.
Deleže glasu na določene teme v slovenskih medijih pogosto analiziramo in tudi ob prelomnih dogodkih, kot so volitve, velike športne zmage, politični dogodki, tako visokega deleža glasu posamezne teme še nismo opazili. Medijska pozornost še nikoli ni bila tako osredotočena na eno temo kot ob koronavirusu.
Kliping