Član članu
Kaj vodstva pričakujejo od komunikatorjev in ali jim vodstva znajo dostaviti rezultat?
To je bila le ena od tem, ki so se je lotili v globalni raziskavi ICCO (Mednarodna organizacija komunikacijskih svetovalcev) za obdobje 2021-2022. Poročilo je zanimivo tudi za slovenska podjetja, saj ponuja možnosti za samorefleksijo in primerjavo s svetom.
Na vprašanje, kaj so najpomembnejši cilji vodstev podjetij na področju komuniciranja, respondenti navajajo izboljšanje ugleda podjetja (63% odgovorov), povečanje prodaje (52% odgovorov) in izgradnjo znamke (46% odgovorov). Dobra novica za komunikatorje: podjetja vse bolj razumejo, da komuniciranje nima le taktične, ampak strateško vlogo pri doseganju teh ciljev. A z dobrimi novicami ponavadi pridejo tudi izzivi in večja pričakovanja. “V Klipingu opažamo, da so podjetja vedno bolj racionalna pri porabi sredstev, zato morajo biti komunikatorji vse bolj spretni pri dokazovanju učinkovitosti svojega dela,” pravi Divna Brkić, direktorica Klipinga. Tudi zato je uporaba komunikacijskih metrik v porastu: več kot 50% respondentov (10% porast v primerjavi z letom 2021) jih uporablja tako za načrtovanje prihodnjih aktivnosti, sprejemanje odločitev kot tudi za upravičevanje komunikacijskih investicij. Zanimivo bi bilo pogledati, kakšen je ta delež v slovenskih podjetij, v zadnji raziskavi na to temo se je gibal okrog 30%. Najbolj pogosto spremljani kazalniki uspešnosti komuniciranja so povezani z merjenjem medijske pojavnosti (vključenost na družbenih omrežjih, pogostost in ton poročanja medijskih objav). Ključna naloga komunikatorjev v prihodnosti bo, da bodo znali te kazalnike bolj neposredno povezati z doseganjem organizacijskih ciljev.
Iz poročila sije še nekaj podatkov, relevantnih za komunikacijske agencije, predvsem tiste, ki ponujajo tudi odnose z javnostmi:
- svetovalne agencije so v letu 2021 beležile rast, jih pa na lestvici prvih 20 po stopnji rasti kar 14 prihaja iz ZDA;
- Delati v odnosih z javnostmi je vedno bolj nagrajujoče, bolje plačano in bolj strateško, ti trendi se bodo v letu 2023 samo še nadaljevali, menijo respondenti.
- Zveni nekoliko kontroverzno, a v komunikacijskem svetovanju je vedno težje zmagovati v bitki za talente, to je izziv številka ena za večino agencij. Če ste ob tem dvignili obrv in zastrigli z ušesi, se vam pridružujemo, saj je podatek v popolnem nasprotju s trditvijo pod »prvič«, a zelo skladen z dogajanjem v malone vseh branžah.
- Če se ukvarjate z odnosi z javnostmi ali komunikacijskim svetovanjem, se vam zelo splača pridobiti dodatna znanja s področja IT in tehnologij, zdravstva in finančnih ter drugih profesionalnih storitev, saj bodo po mnenju respondentov te najbolj rasle.
- Morda najpomembneje, odločevalci bodo vedno bolj pričakovali rezultate in učinke, ki so relevantni za poslovne cilje organizacije, čas je torej, da se znebimo »FOFO« (fear of finding out) in se pogumno lotimo merjenja in vpogledov, ne samo preštevanja in seštevanja.
- Če želite branžo odnosov z javnostmi izkusiti v vsem njenem sijaju, se odpravite v ZDA, tudi Latinska Amerika ni slaba izbira: v obeh Amerikah je največ optimizma, napredka in rasti.
Kako pa vi vidite dogajanje v komunikacijski stroki?