Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNovice»Dobro jutro, oglaševalci!« o vplivnežih kot družbeni spremembi in vplivnostnem marketingu

Dogodki, Novice SOZ splošne

»Dobro jutro, oglaševalci!« o vplivnežih kot družbeni spremembi in vplivnostnem marketingu

10. Maj 2019

  Panelisti (od leve proti desni) Dženeta Schitton, Tamara Langus, moderator Zoran Savin in      Barbara Randić v družbi gostiteljice Mojce Briščik

 

 

 

 

 

 

 

  Foto(C) Nina Krajnc, VIST, oddelek za fotografijo

 

Skoraj sto se nas je zbralo v prostorih CIP NLB na drugem letošnjem srečanju »Dobro jutro, oglaševalci!«. Članom SOZ so se tokrat pridružili tudi kolegi iz DMS in IAB Slovenija. Dogodek smo namreč zasnovali skupaj, saj vsi prepoznavamo, da je vplivnostni marketing eno tistih področij v okviru tržnega komuniciranja, ki zahteva celovito pozornost stroke tako z vidika transparentnosti v odnosu do potrošnika, bralca, sledilca, ... kot z vidika pravičnosti in poštenosti odnosov znotraj danes izjemno razvejane medijske krajine in nenazadnje tudi z vidika etičnosti, zlasti ko vplivneži z komercialnimi objavami nagovarjajo posebej občutljive ciljne skupine, kot so na primer otroci.

Pogovor je usmerjal in povezoval Zoran Savin, IAB Slovenija, ki je uvodoma kratko povzel hiter razvoj in velike spremembe medijske krajine in tržno-komunikacijskega ekosistema od pojava interneta. Pogledali smo, kateri predpisi že posegajo tudi na področje vplivnostnega marketinga, kje zlasti v zastareli slovenski medijski zakonodaji zeva pravna praznina oziroma ni nadzornega organa, ki bi bil za nadzor implementacije pravil eksplicitno pristojen in odgovoren. Izvedeli smo, kakšna je praksa na nekaterih drugih, bolj urejenih evropskih trgih, kjer je označevanje vsebin komercialne narave obvezno, ne glede na izbrani komunikacijski kanal (zlasti v Nemčiji in VB), ter katere spremembe se pri urejanju vplivnostnega marketinga napovedujejo s sprejemom novih predpisov na ravni EU, ki jih bodo morale države članice v prehodnem obdobju implementirati v nacionalne zakonodaje. 

Sogovornice, Tamara Langus, Barbara Randić in Dženeta Schitton so se strinjale, da bi morala biti vsaka vsebina, ki je s strani oglaševalca naročena in plačana, oziroma objavljena za drugo obliko nadomestila, tudi ustrezno označena (oglas, sponzorirano, .... ), zato da je njena komercialna narava lahko in nedvoumno prepoznavna kot taka. K temu nenazadnje zavezujejo oglaševalski kodeks (tako mednarodni kot slovenski), tako lahko razumemo tudi določila krovnega predpisa za tržno komuniciranje na področju varstva potrošnikov (Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami – ZVPNPP), ki med drugim v poglavju, ki opredeljuje poslovne prakse, ki so  nepoštene zaradi zavajajoče opustitve, določa, da je nedovoljena zavajajoča opustitev tudi, če podjetje ne opredeli komercialnega namena poslovne prakse ali če ta ni razviden iz njene vsebine, in s tem povzroči ali bi utegnilo povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o poslu, ki je sicer ne bi sprejel. 

Zakaj torej tako oglaševalci kot vplivneži (pre)pogosto aktualni pravni okvir tolmačijo na način, da so vplivneži in torej vplivnostni marketing odvezani zapovedi o jasni prepoznavnosti komercialnih vsebin? Res je, da vplivneži zaenkrat niso definirani kot medij oziroma eksplicitno navedeni med drugimi nosilci informacij v Zakonu o medijih, a jih to po mnenju sogovornikov ne odvezuje odgovornosti.

Govorci so bili soglasni, da si odgovornost za označevanje in prepoznavnost komercialne narave objav, torej oglaševanja, delita oglaševalec in vplivnež.  Prav tako delijo prepričanje, da je in bo eden ključnih izzivov vzpostavitev učinkovitih mehanizmov za nadzor spoštovanja tako zakonskih predpisov kot samoregulativnih kodeksov in / ali priporočil, ki že oziroma bodo urejali tudi področje vplivnostnega marketinga. Del tega so seveda tudi kazni.

Zagotovo je vprašanj zaenkrat več kot odgovorov, a ravno to potrjuje, da je z vidika urejenosti trga in uveljavljanja visokih profesionalnih standardov (tudi etičnih) potrebno, da z debato nadaljujemo in čimprej oblikujemo tudi priporočila, v katerih bo med drugim jasno opredeljeno, kdaj gre pri objavah za oglaševanje in ki bodo oglaševalcem, vplivnežem in agencijam v pomoč pri načrtovanju in izvedbi vplivnostnega marketinga.

Iskreno se zahvaljujemo partnerjem dogodkov »Dobro jutro, oglaševalci!« v sezoni 2019.

 

Fotografije z dogodka 

 

Sorodne novice
01.03.2023 -
Slovenski strokovnjaki tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
20.12.2022 -
SOZ Akademija v 2022
13.09.2022 -
Zlati boben je pred vrati
17.06.2022 -
Čestitke zmagovalcem 31. SOF-a
03.12.2021 -
Podeljene nagrade jubilejne Effie® Slovenija 2020
24.11.2021 -
Zaključna prireditev Effie Slovenija bo 2. decembra 2021
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!