Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceBarbie: oda feminizmu ali marketinški čudež?

Član članu

Barbie: oda feminizmu ali marketinški čudež?

6. Sep 2023

Barbie: oda feminizmu ali marketinški čudež?

Barbie je nedvomno (pop)kulturni fenomen letošnjega poletja. Pri Bablu, Klipingovi storitvi za spremljanje in analitiko družbenih medijev, nas jih je tokrat zanimalo, koliko je uspeh filma Barbie povezan z viralnim učinkom njegove promocije.

Barbiemanija se je na družbenih omrežjih močno odražala. Opazimo lahko, kako se je število omemb ključnih besed "Barbie" in "Mattel" skozi leto povečevalo. Vsak »teaser« je vzbudil navdušenje, še posebej pa so odmevali uradni napovedniki filma. Prvi vrh smo tako zabeležili 5. aprila, ko je Warner Bros izdal 2. uradni »teaser« trailer. Omembe analiziranih ključnih besed so globalno takrat zrasle iz 256.330 na 3.721.550 omemb na družbenih omrežjih. Drugi skok lahko opazimo 25. maja. Takrat je bil izdan celoten uradni napovednik. Ob svetovni premieri in pričetku prikazovanja v kinematografih pa je število omemb eksplodiralo in globalno svoj vrh doseglo z 11.068.810 omembami v enem samem dnevu. Od tega se je 0,88 % omemb zgodilo v Sloveniji. Celoten graf na globalni ravni zgleda zelo podobno za slovenski trg, le da so številke razumljivo manjše.

Poleg izjemno uspešne viralne promocije filma, ki ima svoj učinek tudi v več kot milijardnem zaslužku, ki ga je Barbie “pridelala” v samo treh tednih prikjazovanja, pa je Barbie zanimiv še iz dveh razlogov. Prvi je njegov feministični vidik. V Klipingu, kjer nas tudi sicer zanima medijsko pojavljanje žensk, smo pogledali kritike iz nekaterih ključnih medijev in zbrali poudarke. The Guardian piše, da je Barbie “prevratniško zabavna feministična fabula (…), ki ji uspeva istočasno slaviti, satirizirati in razstaviti svoj plastični subjekt. Občinstvo bo navdušeno. Mattel bi moral biti ekstatičen.” New York Times se sprašuje, če je lahko plastična punčka s hvaležnim nasmehom, neverjetnimi oblinami in oprsjem, ki daje vtis, da bo ravnokar vzletelo, lahko feministična ikona? The Entertainment Weekly pravi, da je režiserka Greta Gerwig ustvarila silovito, zabavno in globoko feministično avaturo.  

In drugi razlog... Če delate v oglaševanju in ste gledali tudi film, verjetno niste mogli prezreti, kolikšen delež filma je pravzaprav oglas. The Hollywood Reporter omenja, da je bilo za film sklenjenih več kot 100 oglaševalskih partnerstev. In oglaševalski proračun? Po poročanju BusinessInsiderja je znašal 150 milijonov dolarjev, kar je za 5 milijonov dolarjev več kot so porabili za samo produkcijo filma. Donod na investicijo si pa lahko izračunate sami smiley.

 

 

 

Sorodne novice
15.11.2023 -
Raziskava o nakupni poti slovenskega kupca
15.11.2023 -
Telekom Slovenije in Xiaomi z donacijo društvu OnkoMan
15.11.2023 -
Na VOYO se vrača serija Ja, Chef!
25.10.2023 -
HOFER organizacijam za razdeljevanje donirane hrane namenja 18.400 evrov
25.10.2023 -
Barcaffè BARISTA CUP 2023: Na osrednjem regijskem tekmovanju za bariste prvo in tretje mesto zasedli Slovenki
25.10.2023 -
Agencija Ginger Communication Hub po novem McCann Ljubljana
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!