Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 75 / 24. 05. 2002

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 75 / 24. 05. 2002

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika v zvezi z oglasom za Playboy oglaševalca Motomedia d.o.o. iz Ljubljane, ki je bil objavljen na Petrolovem bencinskem servisu v Šempasu (16. 4. 2002) in s katerim izdajatelj obvešča o izidu nove številke revije Playboy. Vlagatelj v pritožbi ocenjuje, da je sporno mesto namestitve oglaševalskega sporočila (točilno mesto na bencinski črpalki pod števcem), saj ob natakanju goriva ne moreš ustaviti avtomobila tako, da otroci v avtomobilu oglasa, ki prikazuje golo žensko, ne bi videli. Potrošnik ugotavlja, da tak oglas krepko prestopa meje dobrega okusa in dostojnosti. Otroci so del družbe, ki ga je treba upoštevati in spoštovati in je takšno oglaševanje nasilje nad njihovo nedolžnostjo in zloraba njihove dojemljivosti. V nadaljevanju vlagatelj pritožbe ocenjuje, da nedostojno oglaševanje otrokom popači predstavo o vrednoti ljubezni in spolnosti, staršem pa je ukradeno poslanstvo, da bi otroke spolno poučili in vzgajali v starosti, ki jo ocenijo za primerno in na način, ki ga po svoji vesti izberejo.

ODGOVOR:

Motomedia d.o.o. v odgovoru pritožbo zavrača kot neutemeljeno in v nadaljevanju navaja:

  1. Oglaševalsko akcijo za Playboy smo dorekli v sodelovanju s Petrolom, saj prodaja Playboya na bencisnkih črpalkah predstavlja znaten del prodaje revije Playboy.
  2. Oglaševalska akcija je bila zasnovana s plakatom velikosti ležečega formata A3 , na levi polovici je bila odtisnjena naslovnica revije Playboy, na desni pa stilizirana glava zajčka – zaščitene blagovne znamke Playboya. Z minimalistično zasnovo smo želeli opozoriti naše bralke in bralce, da je izšla nova številka revije, ki jo lahko kupijo tudi na bencinskih črpalkah.
  3. V Motomedii menimo, da oglas nikakor ne vpliva škodljivo ne na otroke ne na odrasle. Enaka naslovnica in plakat se pojavljata na vseh prodajnih mestih Playboya v Sloveniji.
  4. Fotografija modela na naslovnici je vrhunsko umetniško delo, žensko telo na plakatu ni popolnoma golo, kot to navaja vlagatelj pritožbe.
  5. O razliki med moškim in žensko in o vlogi obeh v družbi in v reprodukcijskem procesu se otroci učijo že v osnovni šoli, gola telesa upodabljajo slikarji in kiparji različnih umetnostnih obdobij. Vsa ta dela so razstavljena v galerijah in muzejih, kamor se vedno znova stekajo trume šolarjev vseh starostnih skupin. Ne nazadnje je precej več golote kot v obravnavanem oglaševalskem sporočilu tudi v sakralni umetnosti iz obdobja renesanse in baroka.

Glede na povedano menimo, da je pritožba potrošnika o neupravičenosti in neprimernosti pojavljanja predmetnega oglasa na bencinskih črpalkah povsem brez osnove.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 24. maja 2002 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!