Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 79 / 03. 10. 2002

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 79 / 03. 10. 2002

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice v zvezi z oglasom – velikim plakatom Tovarne nogavic Polzela. Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da oglasno sporočilo krši določila 3. in 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Meni, da je sporočilo oglasa brez smiselne povezave z izdelkom (ženskimi nogavicami). V nadaljevanju dodaja, da z namigovanjem na spolnost žali dober okus, je do ženske žaljiv in ni v skladu z zahtevami kulturnega okolja, še posebej ker je med drugim pozicioniran ob regionalni cesti v Slovenj Gradec in tako viden tudi otrokom na poti v šolo ter pred trgovskim centrom E. Leclerc v Ljubljani.

ODGOVOR:

Oglaševalec Polzela tovarna nogavic d.d. Polzela v odgovoru na pritožbo, le to zavrača kot neutemeljeno z utemeljitvijo:

  1. Osnovni namen našega oglaševanja je širjenje informacij o podjetju in njegovih izdelkih in je namenjen tako trgovskim organizacijam kot potrošnikom. Oglaševanje na velikih obcestnih plakatih pa je eden od načinov oglaševanja na slovenskem trgu, ki se mu zaradi konkurenčnosti in podobnega oglaševanja na trgu težko izognemo.
  2. Ker Polzela proizvajalka nogavic – in to v pretežni meri ženskih, pri oglaševanju vedno iščemo smiselno povezavo z izdelki. Zato je razumljivo, da je bistvena sestavina našega oglaševanja, pa naj gre za embalažo lika katerokoli drugo oglaševanje, povezava ženskega lika in našega proizvoda. Vsaka drugačna predstavitev javnostim bi namreč izgubila smiselno povezavo z našo dejavnostjo oz. proizvodnim programom. Tako se na primer tudi naše modne revije ne morejo primerjati z revijami proizvajalcev ženskih kostimov, tudi izložbe naših trgovin so specifične.
  3. Zaradi navedenega je naše oglaševanje bolj občutljivo in se brez razumevanja specifičnosti naše dejavnosti in proizvodov da različno zaznavati oz. razumevati.Tega se dobro zavedamo, zato z našimi poslovnimi partnerji tako pri pripravi kot pri izboru sredstev oglaševanja skrbno tehtamo njihov namen sporočila, prepoznavnost, estetski izraz kot tudi splošno prevladujoča pravila o dostojnosti in zahteve kulturnega okolja. Seveda pa se pri tem ne odrekamo konstruktivni ustvarjalni svobodi, zdravemu tekmovanju na konkurenčnem trgu in povsem razumljivi težnji po uveljavitvi našega podjetja v menjavi.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

Člen 6 OBLIKA PREDSTAVITVE
Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 3. oktobra 2002 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega oglaševalskega sporočila ugotavlja, da le-to ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad l.r.
Predsednik OR
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!