Razsodba Oglaševalskega razsodišča št. 86 / 04. 06.2003
PRITOŽBA:
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika glede tiskanega oglasa "Zoom - erotik efekt" oglaševalca 4U d.o.o. iz Ljubljane, s katerim oglašuje t.i. vročo linijo. Oglas je bil že večkrat objavljen v Poletu, tedenski prilogi Dela in Slovenskih novic. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da je oglas nedostojen in neprimeren za objavo v prilogi dnevnika, ki je verjetno najbolj razširjen dnevnik v Sloveniji, njegove priloge pa se smatrajo kot družinske revije in so dostopne tudi otrokom vseh starosti.
ODGOVOR:
Oglaševalec 4U d.o.o. kljub dvakratnemu pozivu Oglaševalskega razsodišča svojega odgovora na pritožbo ni posredoval.
Delo d.d. v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno in navaja, da je bil predmetni oglas objavljen v Poletu, tedenski prilogi Dela in Slovenskih novic, katere ciljna skupina so mlajši moški in moški srednjih let. Pritožb bralcev niso prejeli, urednik priloge pa se strinja, da je oglas skladen z uredniško politiko priloge in ciljno skupino, ki ji je le-ta namenjena. V nadaljevanju Delo d.d. navaja, da ob pritožbi lahko ponovno ugotovimo, da je oglaševanje v svojem bistvu pogosto kontroverzno: oglasi za alkoholne pijače motijo abstinente, oglasi za mesne izdelke vegetarijance, oglasi za cigarete nekadilce ...
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:
Člen 3 DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 4. 6. 2003 in sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega oglasnega sporočila ugotavlja, da oglas, objavljen v Poletu, tedenski prilogi Dela in Slovenskih novic, krši 3. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj je zasnovan tako, da bi zaradi eksplicitne erotične vsebine lahko žalil posamezne javnosti glede splošno prevladujočih načel o dostojnosti.
Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca 4U d.o.o. in medije k takojšnjemu umiku objav dotičnega oglaševalskega sporočila.
Ker je v svoji razsodbi št.71/ 12.02.2002 ugotovilo, da so v medijski hiši Delo d.d. že takrat sprejeli sklep o restriktivnejšem oglaševanju "vročih linij", Oglaševalsko razsodišče pričakuje, da bo Delo d.d. to odločitev spoštovalo.
Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad, predsednik l.r.