Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba Oglaševalskega razsodišča št. 88 / 11. 11. 2003

Razsodba Oglaševalskega razsodišča št. 88 / 11. 11. 2003

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika v zvezi z radijskim oglasom "Ta tvoj pa lepo prede –Peugeot HDI" oglaševalca Peugeot Slovenija d.o.o. iz Ljubljane, s katerim oglašujejo Peuget-ova osebna vozila z dieselskimi motorji. Oglas so zasnovali v agenciji Futura DDB. Vlagatelj pritožbe v pritožbi navaja, da se v oglasu v ozadju petkrat navede prevožena relacija Koper – Murska Sobota – Koper, kar skupaj znese okoli 3000 km. Vlagatelj pritožbe je v telefonskem razgovoru s predstavnikom Peugeota, odgovornega za oglaševanje izvedel, da Peugeot avtomobila, ki bi z enim polnenjem rezrvoarja prevozil tolikšno razdaljo ne proizvajajo in da gre v predmetnem oglasu zgolj za "kreativno" rešitev.

Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da je "kreativna" rešitev zavajajoča, saj podatki (večkratno naštevanje prevožene razdalje) enostavno ne držijo.

ODGOVOR:

Agencija Futura DDB d.o.o. iz Ljubljane v svojem odgovoru na pritožbo Oglaševalskemu razsodišču navaja, da radijski oglas nikakor ni imel namena zavajati potrošnike. V Futuri DDB so ob snovanju in izvedbi predmetnega oglasa predpostavljali, da bo vsakemu poslušalcu jasno, da gre zgolj za kreativno rešitev – očitno pretiravanje in da ne obstaja motor osebnega avtomobila, ki bi imel tako neverjetne zmogljivosti.

Kljub temu so sporni oglas takoj po pritožbi zamenjali z nadomestno verzijo in kasneje s popravljeno.V popravljeni verziji predmetnega oglasa kreativna izvedba zgolj ponazarja večjo zmogljivost motorjev HDi, saj glas jasno pove od Murske Sobote do Kopra le 3-4X, kar skupaj znaša manj kot 1333 km (razdalja med Koprom in Mursko Soboto je 285 km). V prvotni verziji oglasa pa je glas v ozadju res ponovil to razdaljo komaj slišno še nekajkrat. V Futuri DDB obžalujejo, da je vlagatelj pritožbe oglas razumel kot zavajajoč.

Oglaševalec Peugeot Slovenija d.o.o. v svojem odgovoru na pritožbo navaja, da se v celoti strinja z odgovorom Future DDB in ga dopolnjuje v delu, ki se nanaša na očitno pretiravanje (navajanje prevožene razdalje), katerega namen sicer res je zbujanje pozornosti in zabavanje. V predmetnem radijskem oglasu gre za pretiravanje, zbujanje pozornosti in zabavanje v duhu zadnjega odstavka 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa: Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 5 RESNIČNOST
Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb.

Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem.

Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 5. in 11. 11. 2003 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi zbranih informacij in poslušanja radijskega oglasa "Ta tvoj pa lepo prede –Peugeot HDI" oglaševalca Peugeot Slovenija d.o.o. iz Ljubljane ugotavlja, da je večkratno navajanje prevožene razdalje očitno pretiravanje, kot je opredeljeno v zadnjem odstavku 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa in zato predmetni radijski oglas ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad
Predsednik OR
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!