Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št.80 / 20.02.2003

Razsodba oglaševalskega razsodišča št.80 / 20.02.2003

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Radia Robin iz Nove Gorice v zvezi s tiskanim oglasom "Kaj se posluša na Primorskem?", objavljenim 22.11.2002 v Primorskih novicah (stran 36) oglaševalca Optimedio d.o.o. iz Ljubljane. Vlagatelj pritožbe v pritožbi navaja, da oglas krši določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa in sicer 5., 13. in 16. člena. Pritožnik meni, da je bil oglas objavljen z namenom zavajanja potrošnikov in škodovanja konkurenčnim podjetjem, saj:

  1. objavlja vsebino domnevne raziskave poslušanosti radijskih postaj na Primorskem, naveden je vir raziskave (Mediana), ne pa tudi datum opravljene raziskave (kršitev 16. člena SOK);
  2. oglas že v naslovu zavaja, ker napeljuje, da gre za poslušanost radijskih postaj na Primorskem, v resnici pa gre le za domnevno poslušanost v nekaj občinah Primorske, ki geografsko zajemajo le del tistega, kar je splošno razumljeno kot Primorska (kršitev 5. člena SOK);
  3. v oglasu je uporabljeno tudi ime Radia Robin, skupaj z nekaterimi drugimi, nekatera imena medijev pa so izpuščena, čeprav je iz grafa raziskave razvidno, da so vključeni v raziskavo. Gre torej za selektivno navajanje imen medijev z namenom razvrednotenja določenih blagovnih znamk, ki so naročniku oglasa konkurenčne (kršitev 13. člena SOK);
  4. oglas poleg navedenega vsebuje trditve, ki so neobičajne, saj se ne ujemajo s podobnimi raziskavami drugih inštitucij (NRB).

ODGOVOR:

Oglaševalec Optimedio d.o.o. iz Ljubljane je po prvem pisnem pozivu k odgovoru na pritožbo zaprosil za podaljšan rok za odgovor z obrazložitvijo, da je odgovorna oseba za področje oglaševanja odsotna. Kljub ponovnemu pisnemu in večkratnemu ustnemu pozivu OR k odgovoru na navedbe v pritožbi Oglaševalsko razsodišče odgovora ni prejelo.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA:

Člen 4 POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 5 RESNIČNOST
Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb.

Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem.

Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

Člen 16 SKLICEVANJE NA TRETJE OSEBE
Sporočila v oglaševanju ne smejo vsebovati sklicevanja na neko osebo ali organizacijo, ki predstavlja avtoriteto na določenem področju, brez njenega ustreznega soglasja. Vsa tovrstna pričevanja morajo biti opremljena s polnimi imeni oseb oziroma nazivi organizacij.

Trditve v oglasnih sporočilih, ki uporabljajo kot osrednji ali dodaten argument izsledke testiranja raznih inštitutov, je treba opremiti z imenom inštituta in datumom testa. Če to ni mogoče, se taki argumenti ne smejo uporabljati.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 20. februarja 2003 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Predmetni tiskani oglas krši določila 4., 5. in 16. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca Optimedio d.o.o. k takojšnji prekinitvi akcije oglaševanja.

Oglaševalsko razsodišče ob obravnavanem primeru hkrati tudi opozarja vse oglaševalce, da v primerih navajanja rezultatov raziskav in sklicevanja na tretje osebe v oglasnih sporočilih dosledno upoštevajo določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa, še posebej njegovega 16. člena.

Oglaševalsko razsodišče
Boštjan Strnad, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!