Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 256 / 22. 6. 2015

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 256 / 22. 6. 2015

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglaševanje / direktno naslovljeno pošto / podjetja Veni Vidi Vici d.o.o., s katero so med drugim oglaševali sex tablete. Vlagatelj v pritožbi navaja:

  • 22.5.2015 so po pošti prejeli pismo, na kateremu je kot pošiljatelj naveden Zdravstveni dom, Veni Vidi Vici d.o.o. ter naslov Moravče 70, 1247 Gabraovka. V ovojnici je bilo oglasno sporočilo za sex tablete; 
  • pritožnik meni, da gre za zlorabo imena »Zdravstveni dom« in zavajajoče oglaševanje, vsebina oglasnega sporočila nima nič opraviti z dejavnostmi, ki se opravljajo v zdravstvenih domovih;
  • naslov pošiljatelja, ki je naveden na naslovljeni direktni pošti, je drugačen od naslova podjetja Veni Vidi Vici, ki se glede na podatke Ajpes ukvarja z internetnim poslovanjem in svetovanjem, torej ne gre za običajno dejavnost zdravstvenih domov, pa tudi ne za zadeve, ki jih direktna pošta oglašuje.

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec družba Veni Vidi Vici v svojem odgovoru pritožbo navaja:

  • napačna navedba pošiljatelja je posledica tiskarske napake. Ko smo ugotovili napako, je bil ves oglaševalski material že zapakiran v 1500 kuvertah;
  • material smo razposlali in bili prepričani, da s tem ne kršimo zakonov oziroma kodeksa;
  • s to dejavnostjo smo se začeli ukvarjati pred kratkim in s tem tudi z oglaševanjem. Pred tem se nismo soočali z oglaševanjem in zato očitno nismo bili dovolj seznanjeni z njim;
  • potrošniku se iskreno opravičujemo. Za napako nam je zelo žal, ne bo se ponovila, v bodoče bo naše oglaševanje v skladu z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa in drugimi strokovnimi standardi.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 3 POŠTENOST 

3.1.

Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

3.2.

Vse ključne dejavnike v oglasu, ki bi lahko vplivali na odločitev potrošnikov, je treba jasno navesti.

Člen 4 RESNIČNOST

4.1.

Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.

4.2.

Pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljena le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot tako.

Člen 6 PREPOZNAVANJE

6.5.

Oglaševalec mora biti nedvoumno identificiran. Izjema so oglasi, katerih edini namen je, da pritegnejo in usmerijo potrošnikovo pozornost k bodočemu oglaševanju (t.i. teaser oglasi).  Kjer oblika oglaševanja in medij to dopuščata, naj bo naveden tudi kontaktni naslov, na katerem lahko potrošnik pridobi dodatne informacije oz. vzpostavi stik z oglaševalcem.

Člen 9 DOBRO IME IN POSNEMANJE

9.1.

V oglaševanju ni dovoljeno neupravičeno uporabljati imen, začetnic, logotipov in blagovnih znamk drugih podjetij ter institucij. Oglaševanje si ne sme prilaščati dobrega imena drugih podjetij, posameznikov ali institucij v obliki imena ali blagovne znamke. To velja tudi za naziv izdelka in zaščitni znak proizvajalca, dizajn izdelka ali njegovo embalažo, likovno-grafično izvedbo ali druge oblike intelektualne lastnine.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 22. junija 2015 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče oglaševalca javno poziva k takojšnjemu prenehanju distribuiranja predmetne direktne pošte.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi navedb v pritožbi in odgovoru nanjo ter ogleda oglaševanja / direktne pošte/, ki je bilo predmet presoje, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da le-to krši določila 3., 4., 6.5. in 9.1. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Navedba pošiljatelja na ovojnici, ki je neločljiv sestavni del komunikacije, je neresnična, isto velja za njegove kontaktne podatke. Kot pošiljatelja oglaševalec lažno navaja spoštovano institucijo »Zdravstveni dom«, ki ne z oglaševalcem ne z vsebino direktne pošte nima nikakršne povezave.

Na ta način oglaševalec zavaja potrošnika, saj bi navedba pošiljatelja prejemnika pošiljke lahko vzpodbudila, da jo odpre, čeprav je sicer zaradi oznake NDP morda ne bi odprl oziroma bi jo zavrgel.

Zato Oglaševalsko razsodišče meni, da se je oglaševalec neupravičeno okoristil z ugledom institucije v komercialne namene.

 

Oglaševalsko razsodišče

Roman Berčon, predsednik OR

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!