RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 249 / 13. 11. 2014
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe Futurisimo d.o.o., ki se nanaša na neupravičeno uporabo URL naslova www.ku.ponko.si s strani družbe Kuponlandia z namenom zavajanja potrošnikov. Vlagatelj je pritožbo širše pojasnil in utemeljil, kot sledi.
1. Pritožnik je 6.10.2014 na spletu odkril spletno mesto »ku.ponko.si«, za katerega ocenjuje, da je namenjeno zavajanju potrošnikov. URL je z izjemo ene pike je namreč identičen URL naslovu »www.kuponko.si«, ki je v lasti vlagatelja pritožbe. Kuponko je tudi zaščitena blagovna znamka pritožnika, kar je razvidno in priložene odločbe o registraciji znamke (Znamka št.201171253). Spletno mesto, na katerega se pritožba nanaša, v zgornjem delu nosi napis »Kuponko«, v nogi pa se v slabo vidnem besedilu večkrat pojavi besedna zveza »kuponko storitev«. S klikom na ponudbo na ku.ponko.si je zainteresirani kupec preusmerjen na spletno mesto »www.kuponlandia.com«, kar je še en dokaz, da gre za namerno in načrtno zavajanje potrošnikov.
2. Na ta način družba Kuponlandia zavaja potrošnike, ki lahko zmotno opravijo nakup v dobri veri, da so ga opravili pri uveljavljenem ponudniku na trgu, na spletnem mestu »www.kuponko.si«. Prav tako želi z uporabo URL » ku.ponko.si« Kuponlandia na nelegalen način pridobiti bazo kupcev »kuponko.si«.
3. Družba Futurisimo je v odnos s strankami na spletnem mestu kuponko.si v preteklih letih vložila ogromno truda, časa in finančnih sredstev. Zaradi očitanega in očitnega zavajanja kuponko.si in družba Futurisimo izgubljata na ugledu.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec družba Kuponlandia je zaradi službene odsotnosti odgovorne osebe prosila za podaljšanje roka za odgovor na pritožbo. V svojem odgovoru je nato Oglaševalsko razsodišče zgolj seznanila, da je
• spletno mesto www.ku.ponko.si je v lastništvu njihove podružnice (affiliate);
• v dogovoru z solostnikom družbe Futurismo je spletno mesto www.ku.ponko.si ukinjeno.
Do navedb v pritožbi pa se oglaševalec ni opredelil.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 9 DOBRO IME IN POSNEMANJE
9.1.
V oglaševanju ni dovoljeno neupravičeno uporabljati imen, začetnic, logotipov in blagovnih znamk drugih podjetij ter institucij. Oglaševanje si ne sme prilaščati dobrega imena drugih podjetij, posameznikov ali institucij v obliki imena ali blagovne znamke. To velja tudi za naziv izdelka in zaščitni znak proizvajalca, dizajn izdelka ali njegovo embalažo, likovno-grafično izvedbo ali druge oblike intelektualne lastnine.
9.3.
Oglas ne sme posnemati drugega oglasa, na način, da bi z obliko, besedilom, s sloganom, z vizualnim prikazom, glasbo,zvočnimi učinki in s podobnim zavajal, utegnil zavajati ali povzročil zmedo na trgu.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 13. novembra 2014 in sprejelo razsodbo
Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca k takojšnjemu prenehanju objavljanja komunikacij, ki vključujejo uporabo tuje zaščitene znamke kuponko oz. njene izpeljanke.
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in ogleda posnetkov naziva in pritožbi priloženega posnetka vstopne strani www.kuponko.si ugotavlja, da je podjetje Kuponlandia neupravičeno posnemalo in uporabljalo zaščiteno blagovno znamko konkurenčnega ponudnika. Razlika med zaščiteno blagovno znamko Kuponko in zapisom »ku.ponko.si«, ki je predmet pritožbe, je tako majhna, da je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da gre v obravnavanem primeru za nedovoljeno okoriščanje z ugledom tuje tržne znamke na način, ki zavaja oz. bi utegnil zavajati potrošnike in bi lahko povzročil zmedo na trgu. Tako ravnanje krši določila 9.1. in 9.3. Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
Oglaševalsko razsodišče
Roman Berčon, predsednik