Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 240 / 6. 3. 2014

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 240 / 6. 3. 2014

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo družbe Mlekarna Celeia, ki se nanaša na TV oglas »Alpsko mleko, 100 % naše.«, s katerim med drugim sporočajo, da je Alpsko mleko v celoti proizvedeno iz slovenskega mleka in napolnjeno v Sloveniji.

Pritožnik meni, da je sporočilo, da je Alpsko mleko v celoti proizvedeno iz slovenskega mleka, neresnično in zavajajoče za uporabnike. Iz pregleda letnih poročil in mesečnih poročil GIZ mlekarstva je razvidno, da družba Ljubljanske mlekarne dokupuje mleko tudi izven Slovenije, zato obstaja sum, da sledljivost in izključno slovensko poreklo surovine za Alpsko mleko nista zagotovljena.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec družba Ljubljanske mlekarne v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

- V Ljubljanskih mlekarnah lahko od 10. 10. 2013 dalje skozi sistem sledljivosti poti mleka od dobavitelja do kupcev dokazujemo, da Alpsko mleko proizvajamo iz 100 % slovenskega mleka.

- Ljubljanske mlekarne na letni ravni v tujini odkupijo približno 10 odstotkov celotnega odkupa surovega mleka. To mleko se uporablja izključno za izdelke, ki so namenjeni tujim trgom. Sledljivost poti surovega mleka, ki je bilo kupljeno v tujini, je prav tako dokazljiva kozi sistem sledljivosti, ki je v Ljubljanskih mlekarnah vzpostavljen od 10.10.2013 dalje.


Oglaševalec je odgovoru na pritožbo priložil izjavo poslovodstva o sledljivosti porekla surovnine za Alpsko mleko. Na poziv Oglaševalskega razsodišča pa je odgovor na pritožbo dopolnil z zapisnikom inšpekcijskega pregleda pristojnega inšpektorata RS, iz katerega izhaja, da je trditev, da je Alpsko mleko proizvedeno iz 100% slovenskega mleka resnična.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 3 POŠTENOST
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 4 RESNIČNOST
4.1.
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 6. marca 2014 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, navedb v pritožbi ter v odgovoru na pritožbo Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da TV oglas »Alpsko mleko. 100% naše.« ne krši določil SOK. Iz zapisnika inšpekcijskega pregleda pristojnega inšpektorata, ki so ga Ljubljanske mlekarne predložile na poziv Oglaševalskega razsodišča, je nedvoumno razvidno, da je sledljivost slovenskega porekla surovine za Alpsko mleko zagotovljena in da Ljubljanske mlekarne Alpsko mleko od 10.10. 2013 proizvajajo iz surovine 100% slovenskega izvora.

Oglaševalsko razsodišče
Roman Berčon, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!