Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 221 / 21. 5. 2012

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 221 / 21. 5. 2012

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice glede zunanjega oglaševanja, velikega plakata na stavbi na Ljubljanski cesti 32 na Bledu, s katerim oglaševalec Petra NET, Petra Mencinger s.p. oglašuje spletno trgovino (sex shop) intimna.si. Vlagateljica pritožbe meni, da oglaševanje ni v skladu z določili 2., 7, in 18. Člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Pritožnica je svojo pritožbo širše utemeljila, kot sledi.

1. Oglaševanje se nahaja na zunanji površini stavbe na lokaciji v neposredni bližini glavne ceste, kar pomeni, da se z njim seznani vsak posameznik, tudi ko tega ne želi. Glede na vsebino oglasa in njegovo postavitev na zelo obljudenem kraju lahko sklepamo, da je lokacija izbrana zaradi zbujanja pozornosti. Na oglasu upodobljena ženska ni prikazana na spoštljiv način, zato lahko povzroča prizadetost žensk in postavlja pod vprašaj njihovo vlogo in dostojanstvo. Zaradi lokacije oglaševanja je ciljna javnost v danem primeru splošna javnost, vsi prebivalci in obiskovalci Bleda. Med njimi so seveda tudi otroci. Kaj bi lahko oglaševanje sporočalo otrokom, je vprašljivo, zaradi izbrane lokacije pa je jasno, da so naslovniki tega oglaševanja / sporočila tudi otroci. Zato oglaševanje ni skladno z določili 2.1., 2.3., 2.4., 2.5. in 2.6. člena SOK.

2. Oglaševanje glede na oglaševane izdelke in storitve ter izbrano lokacijo ni skladno z določili 18.3. člena SOK, ki določa, da izdelki, ki so za otroke neprimerni ne smejo biti oglaševani, kadar se otroci lahko pojavijo kot ciljna skupina. Oglaševanje, na katerega se pritožba nanaša, nagovarja tudi otroke, ni pa prilagojen otrokovemu zaznavanju okolja, sporočil in vsebine. Zato oglaševanje krši tudi določila 18.2. člena SOK.

3. Pritožnica tudi meni, da predmetno oglaševanje ni v skladu z določili 7.1. člena SOK. S svojo velikostjo in izbrano lokacijo deluje napadalno, njegova zasnova pa v okolju, v katerega je umeščeno, ni nekaj običajnega.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Petra NET, Petra Mencinger s.p. v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

1. Oglas je popolnoma okusen, zasnova pa predstavlja oglaševano dejavnost. Glede na to, de ne prodajamo gasilnih aparatov, le teh tudi ni na oglasu, če se lahko tako izrazimo.

2. Prav tako drži, da je oglas postavljen neposredno ob glavni cesti, saj le tako dosežemo cilj oglaševanja oziroma zadostno število "pogledov". Kot je razvidno iz slike plakata, ki je bila priložena pritožbi, plakat nikakor ni pohujšljiv ali žaljiv. V tiskanih medijih, na televiziji in na spletu zasledimo precej bolj "erotične" oglase.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 21. maja 2012 in sprejelo razsodbo.

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru na pritožbo ter ogleda oglaševanja, ki je predmet pritožbe, ugotavlja, da je oglas, ki je bil predmet presoje skladen z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Upodobitev ženske je v skladu z oglaševanim izdelkom in ženske ne prikazuje na žaljiv ali ponižujoč način. SOK eksplicitno določa, da dejstvo, da je oglaševani izdelek moteč za posameznike ali skupine, ni razlog za presojo skladnosti oglaševanja z določili tega kodeksa. Kodeks prepoveduje oglaševanje izdelkov, ki so za otroke neprimerni v medijih, katerih ciljna skupina so otroci, ne govori pa o medijih oziroma drugih nosilcih informacij, s katerimi prihajajo v stik tudi otroci.

Oglaševalsko razsodišče oglaševalcu priporoča, da pri oglaševanju intimna.si navede, da je oglaševana storitve namenjena odraslim osebam.

Oglaševalsko razsodišče
Janja Božič Marolt, predsednica

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!