Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 205 / 20. 06. 2011

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 205 / 20. 06. 2011

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na TV oglas »Ego Slim & Vital. Najhujši jogurt za pomoč pri hujšanju. Nov okus jabolko.« oglaševalca družbe Ljubljanske mlekarne iz Ljubljane. Vlagatelj pritožbe je pritožbo utemeljil, kot sledi.

  1. V oglasu je upodobljena gospodična, ki spije oglaševani izdelek, odhiti po stopnicah, na vrhu stopnic ji krilo pade z bokov. Med vzpenjanjem po stopnicah naj bi izgubila toliko kilogramov, da ji krilo ni več prav. Izguba kilogramov je nazorno prikazana tudi z grafom, ki s puščico navzdol obljublja drastično znižanje telesne teže. Sledi glas: »Najhujši jogurt za pomoč pri hujšanju.« in predstavi nov okus jabolko.
  2. Marsikdo se spopada z odvečnimi kilogrami. Splošno znano je, da to zahteva več kot le uživanje nekega izdelka. Zato pritožnik meni, da je oglas, ki je predmet pritožbe sporen in zavajajoč, saj obljublja izgubo kilogramov samo z uživanjem oglaševanega izdelka.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec družba Ljubljanske mlekarne v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  1. Izguba kilogramov zahteva »več kot le uživanje nekega izdelka« - in prav to TV oglas nazorno pokaže. Glas spikerke popolnoma jasno razloži, da je:
    • »Ego Slim&Vital najhujši jogurt ZA POMOČ pri hujšanju« - torej nikakor ne edino sredstvo za hujšanje, kar taisti glas razloži že čez nekaj sekund, ko nadaljuje …
    • »... z dodatkom L-karnitina in koencima Q10, OB TELESNI VADBI pomaga pri izgorevanju maščob in izgubi telesne teže!.«
    • Poudarek v navedenem besedilu oglasa je na »telesni vadbi«. Ne gre torej za čudežno sredstvo, ki kar samo od sebe topi kilograme, temveč za jasno izpostavitev bistvenega pomena telesne vadbe ob sočasnem uživanju oglaševanega izdelka.
  2. Slednje jasno pokaže tudi dramaturgija zgodbe: glavna junakinja pije omenjeni jogurt in čaka na dvigalo, ki ga ni od nikoder. Zato se odloči, da bo svojo pot ubrala kar po stopnicah. Ko preteče vse stopnice in zasopihana prispe na vrh, jo preseneti zdrs krila z bokov, ki služi kot metafora za izgubljene kilograme.
  3. Naracija uporablja elemente humorja, pretiravanja, ni pa niti v eni sami točki zavajajoča. Kaj namreč izve gledalec, ki v celoti spremlja zgodbo? Da hkratno uživanje Ega Slim&Vital ter telesno udejstvovanje vodita do nižje telesne teže. To je posledica L-karnitina v jogurtih Ego Slim&Vital, ki ob telesni vadbi topi maščobo.
  4. Oglas je skladen tako s slovenskimi predpisi kot tudi z Uredbo ES št. 1924/2006 o prehranskih in zdravstvenih trditvah na živilih.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 3 POŠTENOST
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo. 3.2.
Vse ključne dejavnike v oglasu, ki bi lahko vplivali na odločitev potrošnikov, je treba jasno navesti.
3.3.
Oblikovanje in način predstavitve morata zagotoviti, da je oglaševanje jasno in lahko razumljivo. V primeru, da vsebuje opombe ali drobni tisk, morajo biti ti dovolj veliki, opazni in berljivi. Kjer je to potrebno, naj bodo povezani z ustreznim delom glavnega besedila.

Člen 4 RESNIČNOST
4.1.
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.
4.2.
Pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljena le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot tako.
4.3.
Oglaševalci lahko izrazijo svoje mnenje o čemer koli, tudi o lastnostih ali zaželenosti svojih izdelkov, a le pod pogojem, da je jasno, da izražajo svoje mnenje in ne dejstev. Trditve, ki presegajo subjektivna mnenja, so predmet dokazljivosti, kakor je opredeljeno v 5. členu.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 20. junija 2011 in sprejelo razsodbo

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi posredovanih informacij vlagatelja pritožbe in oglaševalca ter ogleda TV oglasa »Ego Slim & Vital, najhujši jogurt za pomoč pri hujšanju. Nov okus jabolko« ugotavlja, da je zasnovan na način, da je iz njega jasno in nedvoumno razvidno, da gre za očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot tako.

Oglaševalsko razsodišče
Janja Božič Marolt, predsednica

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!