RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 202 / 24. 1. in 28.2.2011
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na letak »Hofer sporoča. Z nami v novo smučarsko sezono. Rezervacije 7.10. – 20.10.2010.« oglaševalca Hofer potovanja d.o.o..
Vlagatelja pritožbe ocenjuje, da gre za zavajajoče in neresnično oglaševanje. Pritožnik je pritožbo utemeljil, kot sledi.
- Na podlagi letaka »Hofer sporoča. Z nami v novo smučarsko sezono. Rezervacije 7.10. – 20.10.2010.«, ki sem ga prejel v začetku oktobra, sem rezerviral aranžma za dve osebi v kraju Mallnitz v terminu 9. – 12. 12. 2010. Iz oglasa sem razbral, da je v ceno aranžmaja vključena tudi smučarska karta, ki velja tudi za ledenik Moltall.
- Ob prihodu v Mallnitz sem ugotovil, da sem kupil storitev, ki je ni mogoče realizirati. Pričetek smučarske sezone v Mallnitzu je šele teden dni kasneje ter da dejansko ne gre za otvoritev (skiopening) sezone). Smučarska karta, za katero je na letaku navedeno, da velja TUDI za ledenik Moltall pa dejansko velja le tam, ne velja pa TUDI v kraju Mallnitz, kjer je bil zakupljen aranžma.
- Aranžma sem rezerviral na podlagi predmetnega letaka, iz katerega sem razbral, da gre za storitev, ki vključuje odprtje smučarske sezone. Zaradi slabega vremena (naravna okoliščina, na katero organizator in ponudnik nima vpliva) so obratovale le proge v nižje ležečih delih smučišč, ne pa tudi nižje ležeče proge smučišča Mallnitz, kjer je bilo načrtovano odprtje sezone šele 18.12., kar pa smo izvedeli šele ob prihodu.
- Posledično sem se počutil zavedenega, saj so mi prodali aranžma, ki ga v izbranem terminu sploh ni bilo moč koristiti, zato sem po vrnitvi – skladno s splošnimi pogoji organizatorja in ponudnika – vložil reklamacijo zaradi neprimerno izvedene storitve, ki pa je bila zavrnjena.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec družba Hofer potovanja d.o.o., v njenem imenu EU odvetnik mag. dr. Mirko Silvo Tischler, v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
- Vse storitve, ki so bile navedene na letaku, so bile v celoti opravljene. Tudi slogan »Z nami v novo smučarsko sezono« na letaku, na katerega se pritožba nanaša, je v celoti skladen s ponudbo, ki jo je družba Hofer potovanja z letakom oglaševala.
- Na letaku je več ponudb aranžmajev, ki so grafično ločeni drug od drugega – vsak ima svoj naslov, pri vsakem sta navedena cena in opis storitev, ki so vključene v ceno.
- Naslov »skiopening« oziroma otvoritev smučarske sezone označuje samo aranžma v Hochzillertalu, pri ostalih treh aranžmajih pa gre samo za ponudbo smučanja, ki ni povezana s ponudbo v Hochzillertalu.
- Slogan »Z nami v novo smučarsko sezono«, ki se nanaša na vse aranžmaje na letaku, pa je tako nevtralen, da nikakor ne more biti sporen ali celo zavajajoč.
- Vse navedbe v okviru aranžmaja v Mallnitzu so resnične, torej tudi niso zavajajoče. Smučarska karta za smučarsko regijo Ski hit vključuje tudi smučišča Ankogel, na katera se dostopa iz kraja Mallnitz.
- Pritožnik v svoji pritožbi ni nedvoumno pojasnil, katere oglaševane storitve niso bile opravljene.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 24. januarja in 28. februarja 2011 ter sprejelo razsodbo.
Pritožba ni utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda letaka »Hofer sporoča. Z nami v novo smučarsko sezono. Rezervacije 7.10. – 20.10.2010.«, ki je predmet pritožbe, ugotavlja, da je oglaševalec jasno navedel vse potrebne informacije za informirano odločitev potrošnika.
Oglaševalsko razsodišče
Janja Božič Marolt, predsednica