Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 179 / 11. 11. 2009

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 179 / 11. 11. 2009

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Združenja za ekološko kmetovanje SV Slovenije glede oglaševalske akcije za blagovno znamko SPAR Vital oglaševalca Spar Slovenija (vsaj TV oglasi, promocijska zloženka, veliki obcestni plakati, …). Vlagatelj pritožbe je pritožbo utemeljil, kot sledi.

  1. Produkti BZ Spar Vital se v akciji promovirajo kot zdrav izdelek na osnovi trditve dveh prehranskih strokovnjakinj, ki pa zatrjujeta, da je tak izdelek koristen v prehrani človeka, ne pa "zdrav". Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da so trditve v okviru akcije: ťZdravo in ozaveščeno prehranjevanje je najboljša pot do kakovostnega življenja.", "…. Prispeva k zdravemu načinu prehranjevanja.", "Nova linija zdravih izdelkov." ter "Živim zdravo." sporne in zavajajoče.
  2. Vlagatelj pritožbe tudi meni, da edino uživanje ekološko pridelane hrane lahko označimo kot zdrav način prehranjevanja, saj je nadzorovano s strani akreditirane kontrolne organizacije.
  3. Izdelki blagovne znamke Spar Vital se na osnovi vsebnosti življenjsko potrebnih hranilnih snovi promovirajo kot zdravi, v konvencionalno in integrirano pridelani hrani pa se pojavljajo ostanki fitofarmacevtskih sredstev v sledovih, ki so lahko tudi škodljivi ter lahko povzročajo razna obolenja pri ljudeh. Prav tako na deklaraciji izdelkov ni izvora surovin izdelkov, na podlagi katerih bi se potrošnik lahko prepričal o njihovi resnični kakovosti.

Vlagatelj pritožbe zato ocenjuje, da predmetna oglaševalska akcija krši določila 4., 5. in 23. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Spar Slovenija v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

  • Združenje nima dovolj informacij o prehranskih izdelkih blagovne znamke "Vital" oziroma o njihovi kakovosti ter surovinah nima pravilne predstave.
  • Navedbe Združenja za ekološko kmetovanje SV Slovenije so pavšalne, splošne, neobrazložene ter neutemeljene. Linija Vital je zasnovana na dveh smernicah. Na eni strani so v liniji Vital zdravju koristni izdelki, na drugi strani pa so v linijo Vital vključeni izdelki, katerim smo s posebnimi tehnološkimi postopki odvzeli določene sestavine (npr. maščoba) ali dodali določene sestavine (vitamini, minerali, prehranske vlaknine...).
  • Z linijo Vital dajemo možnost bolj osveščenim kupcem, da izbirajo živila, ki s svojo sestavo prispevajo k zdravemu načinu življenja.
  • Nekaj primerov prehrambenih izdelkov iz linije Vital:
    • Spar Vital piščanec z omega 3 maščobnimi kislinami - piščanec vsebuje 5x več omega 3 maščobnih kislin, kot normalno gojen piščanec. Omega 3 maščobne kisline so esencialne (nujno potrebne za delovanje človeškega organizma, sami jih ne moremo tvoriti) kisline. Dokazano znižujejo celokupni in LDL holesterol v našem telesu, znižujejo povišan krvni tlak, preprečuje aritmije in nastanek srčne kapi.
    • Spar Vital hladno stiskano sončnično olje vsebuje bogat vir oleinske maščobne kisline in slabi LDL holesterol. Zaradi izjemne sestave zmanjšuje tudi celokupen holesterol, katerega sicer nasičene maščobne kisline zvišujejo. Torej deluje varovalno na naš organizem. Poleg tega je bogat vir vitamina E, ki deluje v organizmu kot antioksidant, preprečuje kopičenje prostih radikalov in krepi imunski sistem.
    • Spar Vital sok rdeče grozdje in L-karnitin vsebuje kot pove že ime samo dodatek L-karnitina, ki v človeškem organizmu igra ključno vlogo pri pretvorbi maščob v energijo.
    • Spar Vital pomaranča ananas in Q10 vsebuje kot pove ime dodatek koencima Q10. Koencim Q10 je močan antioksidant, ki naš organizem ščiti pred prostimi radikali. Skrbi za zaščito srca in ožilja, preprečuje visok krvni pritisk in povečuje imunsko zaščito telesa.
    • Spar Vital probiotični sir ima zmanjšano vsebnost maščob, je bogat vir kalcija, ter vsebuje probiotične kulture. Probiotične kulture so živi mikroorganizmi, ki rastejo v našem gastrointestinalnem traktu. Zaradi stresa se razmerje med pozitivno in negativno mikrofloro v našem črevesju lahko poruši. Probiotične kulture izboljšujejo oz. krepijo telesu lastno mikrofloro.
  • Zaradi navedenega, smo mnenja, da so izdelki iz linije Vital zdravi, oglaševanje predmetnih prehrambenih izdelkov pa korektno, pravilno, v skladu z dejanskim stanjem in nezavajajoče. V kolikor je Združenje za ekološko kmetovanje SV Slovenije drugačnega mnenja, naj to obrazloži z utemeljeno razlago ter poda dokaze, ki bodo izkazovali, da predmetni izdelki niso "zdravi".
  • Kot je razvidno iz primerov so izdelki posebni, saj ciljajo na specifične sestavine v živilih, katere ob normalni prehrani ne dobimo v zadostni količini v organizem. Izdelki niso zdravi le zaradi dodatkov, temveč zato ker se trudimo z njimi zmanjšati vnos maščob v telo, zmanjšati kalorične vrednosti (debelost je veno bolj pereč problem tudi na SLO področju), trudimo se zamenjati sladkorje z bolj zdravimi sestavinami in tudi zmanjšati njihovo vsebnost v izdelkih. Po drugi strani gre za izdelke, bogate z vitamini in minerali ter balastnimi snovmi.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 11. novembra 2009 in sprejelo razsodbo

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi posredovanih informacij pritožnika in oglaševalca ter ogleda predmetnih oglasov Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da so oglasi v okviru oglaševalske akcije za izdelke blagovne znamke Spar Vital skladni z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševalsko razsodišče se ne more strinjati s trditvijo pritožnika, na kateri temelji pritožba, da je le prehranjevanje izključno z izdelki, katerih sestavine so ekološko pridelane, zdrav način prehranjevanja, saj trditev nima podlage v veljavni pravni ureditvi tega področja.

Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!