Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 171 / 05. 08. 2009

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 171 / 05. 08. 2009

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Radia Slovenija (Vala 202, II. Programa Radia Slovenija), ki se nanaša na tiskan oglas "Najbolj poslušan v Sloveniji" družbe Radio Center d.o.o., s katerimi oglašujejo radijski program Radia Center. Predmetni oglas je bil objavljen vsaj v torek, 2. junija 2009 v časopisu Žurnal24. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da je družba Radio Center s predmetnim oglasom zavajala porabnike (poslušalce) in zato kršila določila 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj pritožbe je pritožbo utemeljil:

  1. Naslovno sporočilo predmetnega oglasa "Najbolj poslušan v Sloveniji" javnost navaja na misel, da gre za poslušanost radijskega programa, ki ga oglašuje. Spodbuja misel, da gre za 1. mesto po poslušanosti nasploh in s tem sporočilo zavaja javnost. Po dosegu poslušalcev je na 1. mestu Val 202, kar kažejo podatki relevantnih raziskav:
    • Radiometrija (Media Pool, 2009/1-3, vzorec N = 7504): doseg Vala 202 na nacionalni ravni je 12,6 %, torej največji v Sloveniji;
    • NRB:08 (Valicon, 2008; vzorec N = 6316): dnevni doseg Vala 202 je 13,6 %, kar ga prepričljivo uvršča na 1. mesto po poslušanosti.
    • Po obeh raziskavah je na lestvici poslušanosti pred Radiem Center poleg Vala 202 še nekaj drugih radijskih postaj.
  2. Na dnu oglasa je sicer navedeno sporočilo v izrazito manjšem tisku: "Vir: Mediana RM, CATI – računalniško podprto telefonsko anketiranje, april 2009, moški in ženske, stari 18 - 45 let v Sloveniji, n=2082" Vlagatelj pritožbe meni, da gre za navajanje dela raziskave, ki pa porabnika navaja k absolutnemu sklepu o poslušanosti oz. uvrstitvi predmetne radijske postaje na lestvice poslušanosti. Neskladje med parcialnostjo navedenih podatkov, na katere se osrednje in najbolj opazno sporočilo opira, in verjetnimi absolutnimi sklepi porabnikov pri dojemanju sporočila je tako veliko, da ima celotno sporočilo izrazito popačen učinek. Četudi so v drobnem tisku navedeni podatki resnični, predmetni oglas sporoča neresnično in zato krši določila 5. člena SOK. Zaradi segmentirane uporabe rezultatov raziskave poslušanosti pa je poštenost oglaševanja, opredeljena v 4. členu SOK, vprašljiva.
  3. Zaradi izrazite nesorazmernosti v velikosti pisave naslovnega sporočila ter vira ocenjujemo, da gre za namerno zavajajoče oglaševanje, ki je zlonamerno do drugih radijskih programov.
  4. Ocenjujemo da naslovno sporočilo predmetnega oglasa z zavajanjem porabnikov (poslušalcev) na nelojalen način škoduje Valu 202 in drugim radijskim programom.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Radio Center d.o.o. v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno, saj so v predmetnem oglasu navedeni vsi statistični podatki, ki jih Mediana d.o.o. kot izvajalec raziskave RM zahteva v primeru javne objave podatkov.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 POŠTENOST Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 5. avgusta in 14. septembra 2009 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče oglaševalca poziva, da oglas uskladi z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa, do takrat pa oglasa ne objavlja.

O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče je na podlagi posredovanih informacij in ogleda tiskanega oglasa "Najbolj poslušan radio v Sloveniji" presodilo, da oglas krši določila 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Naslov oglasa ťNajbolj poslušan radio v Sloveniji!Ť kot absolutna trditev ni jasno in nedvoumno povezan z navedbo, ki na dnu oglasa pojasni, na kateri segment raziskave Mediana RM se trditev nanaša. Ključni podatki v drobnem tisku, ki so nujni za pravilno razumevanje naslova oglasa, so tako zaradi odsotnosti povezave z naslovom oglasa kot zaradi majhnega tiska premalo vidni, zato je oglas zasnovan na način, ki bi lahko zavedel povprečnega potrošnika.

Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!