Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 169/ 10.06.2009
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na oglaševanje Coca Cole na hladilnikih ob prodajnih mestih / trafikah podjetja 3dva v Ljubljani, na katerih je slika spomenika Francetu Prešernu. Potrošnica ocenjujem da spomenik osebnosti, ki deluje kot ikona slovenstva, nikakor ne more biti grafični element oglaševanja izdelka široke potrošnje. Zato meni, da uporaba podobe spomenika na hladilnikih za prodajo Coca Cole omalovažuje Franceta Prešerna kot narodni simbol, pa tudi spomenik kot prepoznavno kulturno značilnost Ljubljane. Na nekaterih hladilnikih pa je upodobljen kip zmaja z Zmajskega mostu. Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da predmetna zloraba kulturnih in zgodovinskih spomenikov Ljubljane ne sodi v javnost. Vlagateljica pritožbe zastavlja tudi vprašanje, ali je oglaševalec pridobil soglasje lastnika omenjenih kulturnih spomenikov za uporabo njune podobe.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec Coca-Cola HBC Slovenija v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
- Na hladilnikih in avtomatih, ki se nahajajo na ljubljanskih ulicah in so vidni vsem mimoidočim, je dejansko uporabljena slika spomenika Franceta Prešerna in slika zmaja z Zmajskega mostu. Obe fotografiji sta realen posnetek navedenih kulturnih spomenikov, ki nista v ničemer spremenjeni ali modificirani.
- Z njuno upodobitvijo na hladilnikih smo zgolj želeli umestiti hladilnike v okolje na najboljši možen estetski način. Na ta način je vizualna oprema hladilnikov tudi skladna z zahtevami kulturnega okolja (6. člen SOK), saj se z njimi opozarja na kulturne znamenitosti iz neposredne okolice, v kateri se nahajajo. Obeležje znamke Coca-Cola na hladilnikih in avtomatih zato v nobenem primeru ne more pomenit omalovaževanja teh zgodovinskih spomenikov(8. člen SOK).
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 6 OBLIKA PREDSTAVITVE
Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.
Člen 8 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN PORABNIKOV
Oglasna sporočila ne smejo brez upravičenega razloga izkoriščati poziva k strahu. Oglasna sporočila ne smejo omalovaževati zgodovinskih spomenikov in manifestacij. Oglasna sporočila ne smejo uporabljati motivov kajenja, nasilja nad ljudmi, živalmi in rastlinami, pijančevanja, kraje, hazarda, uživanja mamil, nesocialnega vedenja, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad na način, da te pojave spodbujajo oziroma neposredno ali posredno odobravajo.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 10. junija 2009 in sprejelo razsodbo
Pritožba ni utemeljena.
Obrazložitev:
Na podlagi posredovanih informacij in ogleda fotografij hladilnikov in avtomatov z obeležji Coca Cole ob prodajnih mestih 3dva v Ljubljani, je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da predmetno oglaševanje ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Fotografije kulturnih obeležij Ljubljane so uporabljene skladno z določili SOK (6. in 8. člen).
Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik