Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 159 / 11.11.2008
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglas – veliki obcestni plakat za spodnje perilo Huber. Predmetni oglas je bil objavljen na jumbo plakatih v Mariboru. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da je družba Rebel d.o.o. iz Murske Sobote s predmetnim oglaševanjem žalila javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti in zato kršila določila 3. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Vlagatelj pritožbe je pritožbo utemeljil s tem, da predmetni oglas prikazuje žensko zgolj v spodnjem perilu, s čimer naj bi žalil dober okus.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec Rebel d.o.o. v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo:
- Za oglaševanje na obcestnih oglaševalskih panojih velikosti 504 x 238 cm smo uporabili pripravljen oglas s strani našega dobavitelja izdelkov, (Huber Tricot GmbH). Oglas prikazuje žensko spodnje perilo, ženska upodobljena na oglasu pa je povsem primerno "oblečena", saj so zakriti vsi deli telesa, ki bi lahko dajali slab vtis oz. vpliv na vsesplošno javnost. Poleg tega se na podoben način oglašuje tudi perilo drugih blagovnih znamk in kopalke.
- Oglas ne vsebuje slogana ali drugega besedila, ki bi podajalo dvomljivo vsebino in napeljevalo na neprimerne misli splošne javnosti.
- Enak oglas se uporablja v vseh državah Evrope, kjer ima podjetje Huber Tricot GmbH razvito prodajno mrežo direktno ali preko svojih pogodbenih poslovnih partnerjev. Preverili smo in Huber Tricot do danes ni prejel pripomb na oglaševanje obcestnega plakata z enako vsebino, ki je potekalo istočasno v ostalih državah po Evropi.
- Menimo, da plakat ne vsebuje spornih vsebin, kar potrjuje tudi večletna praksa. Oglaševanje, ki je zasnovana na podoben način, uporabljamo vsako novo sezono in do sedaj še nismo imeli nobenih pripomb s strani potrošnikov oz. naključnih oseb, ki oglas zaznajo.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 3 - DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 11. novembra 2008 in sprejelo razsodbo
Pritožba ni utemeljena.
Obrazložitev:
Oglaševalsko razsodišče je na podlagi posredovanih informacij in ogleda predmetnega oglasa presodilo, da le-ta ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Vizualna rešitev oglasa je skladna z naravo oglaševanega izdelka ter zasnovana na način, ki ne žali dobrega okusa.
Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik,