Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 157 / 11.11.2008
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglas – veliki obcestni plakat za spodnje perilo Skiny. Predmetni oglas je bil objavljen na jumbo plakatih v Mariboru. Vlagatelj pritožbe ocenjuje, da predmetni oglas prikazuje preveč goli osebi, s čimer žali dober okus in slabo vzgojno vpliva tako na otroke kot odrasle ter žali javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Zato pritožnik meni, da oglas krši določila 3. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec Rebel d.o.o. v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo:
- Za oglaševanje spodnjega perila Skinny na velikih obcestnih plakatih smo uporabili oglas, ki namga je posredoval dobavitelj izdelkov (Skiny Bodywear Gmb). Enak oglas se uporablja v večini evropskih držav, kjer ima dobavitelj razvito prodajno mrežo direktno ali preko svojih pogodbenih partnerjev. Dobavitelj doslej še ni prejel pripomb na oglaševanje z enako vsebino, ki je potekalo istočasno po vsej Evropi.
- Predmetni oglas prikazuje žensko in moško spodnje perilo na zelo primeren način, saj sta oba akterja upodobljena na oglasu primerno oblečena, zakrivata vse dele telesa, ki bi lahko dajali slab vtis oz. vpliv na vsesplošno javnost.
- Predmetni oglas ne vsebujebesedila, ki bi podajalo dvomljivo vsebino in napeljevalo na neprimerne misli vsesplošne javnosti. Poleg tega je oglaševani izdelek drugače težko predstaviti, primerljivo je tudi oglaševanje kopalk. Tovrstno oglaševanje uporabljamo vsako novo sezono za vsako novo kolekcijo spodnjega perila, pa doslej še nismo prejeli pripomb oz. pritožb s strani potrošnikov oz. naključnih oseb, ki oglas zaznajo.
- Zato menimo, da predmetni oglas ne vsebuje spornih vsebin in kot tek ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 3 - DOSTOJNOST
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 11. novembra 2008 in sprejelo razsodbo
Pritožba ni utemeljena.
Obrazložitev:
Oglaševalsko razsodišče je na podlagi posredovanih informacij in ogleda predmetnega oglasa presodilo, da le-ta ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Vizualna rešitev oglasa je skladna z naravo oglaševanega izdelka ter zasnovana na način, ki ne žali dobrega okusa.
Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik,