Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 148/27. 03. 2008

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 148/27. 03. 2008

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na oglaševalsko akcijo "Daj gas! Uporabi Jokerja, vozi Hondo!" oglaševalca Kolosej kinematografi iz Ljubljane. Vlagateljica pritožbe ocenjuje da oglas ni primeren in tudi v nasprotju z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK):

  1. Z oglasom želi oglaševalec uporabnike svojih storitev spodbuditi k nakupu kino vstopnic in sodelovanju v nagradni igri. Vlagateljica pritožbe sicer ne nasprotuje tovrstnemu reklamiranju, je pa povsem prepričana, da je uporabljen slogan zavajajoč. Napisan je slengovsko, kar pomeni, da želijo snovalci nagovoriti predvsem mlajše kupce, ti pa kot vozniki sodijo v najbolj ogroženo skupino.
  2. Avto je na posodo ob koncu tedna, ko mladi odhajajo na zabave, ker gre za atraktivno nagrado, bo izžrebanec zagotovo želel povabiti na vožnjo s Hondo tudi svoje prijatelje-vrstnike.
  3. Slogana "Daj gas" pritožnica nikakor ne razume kot nek začetek, kot trdijo oglaševalci, temveč kot pospešek. Podobno govorijo tudi starši svojim otrokom- ko jim rečejo "daj gas" imajo v mislih, da naj pohitijo, ker so prepočasni.
  4. Na slovenskih cestah umre preveč mladih, da bi si lahko dovolili tovrstno zavajajoče reklamiranje. Pritožnica je prepričana, da so oglaševalci dovolj kreativni, da se lahko domislijo tudi bolj izvirne reklame, s katero bodo ne le osveščali mlade voznike, temveč obenem tudi pospeševali prodajo vstopnic.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Kolosej kinematografi iz Ljubljane v svojem odgovoru pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemljeno z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Oglaševalska akcija ni v ničemer zavajajoča. Komunicira točno to, kar nagradna igra, ki je osnovni del akcije, tudi ponuja. Stavek Daj gas! je le del slogana, ki se v celoti glasi: Daj gas! Uporabi Jokerja, vozi Hondo!
  2. Vlagateljica pritožbe očita, da naj bi akcija napeljevala k hitri vožnji predvsem mlajše voznike. Namen akcije prav gotovo ni napeljevanje k prehitri vožnji. Slogan akcije tudi nikoli nismo razumeli v tem kontekstu, saj ga v nasprotnem primeru ne bi uporabili. Slogan je uporabljen kot povabilo k sodelovanju v nagradni igri - začni uporabljati kartico Joker in si pridobi možnost vožnje s Hondo. Zato prvemu delu slogana DAJ GAS, sledi drugi UPORABI JOKERJA, VOZI HONDO! Prvi del slogana Daj gas je torej mišljen kot metafora za začetek neke aktivnosti, saj se kot tak tudi sicer v pogovornem jeziku pogosto uporablja. Nenazadnje pa nobene vožnje z avtomobilom brez tega, da "damo gas" niti ne moremo začeti, ne glede na hitrost, ki jo nato med vožnjo razvijemo.
  3. Namen in cilj nagradne igre je nagraditi največjo porabo na kartici Joker in s tem povečevati obisk v kinematografih pri točno določeni ciljni skupini – uporabnikih kartice Joker. Ti so tudi osnovna ciljna skupina, ki pa še zdaleč ni omejena zgolj na mlade. Ker nagradna igra poteka daljše časovno obdobje, je bila odločitev za periodično razdeljevanje nagrad edino smiselna. Pri tem smo se odločili za vikend paket s Hondo, koncept, ki se zgleduje po testnih vožnjah, ki jih ponujajo različni avtomobilski prodajalci, ki s takšnim načinom še zdaleč ne nagovarjajo samo mladih. Da je nagrado mogoče izkoristiti med vikendom je pravzaprav edino logično, saj ima večina izmed nas le med vikendom dovolj časa, da si lahko privošči daljšo vožnjo in s tem izkoristi pridobljeno nagrado.
  4. Pri snovanju akcije smo mislili tudi na varno vožnjo in zato napotek o upoštevanju cestnoprometnih predpisov zapisali tako v pravilih nagradne igre in v zapisnik, ki ga dobitnik nagrade podpiše pri prevzemu avtomobila.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 - POŠTENOST - Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 11 - VARNOST - Oglaševanje ne sme spodbujati nevarnih dejanj in omalovaževati varnosti, še posebej, če je namenjeno otrokom in mladostnikom.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 27. marca 2008 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Obrazložitev:

Na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnih oglasov Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da ne kršita določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da je predmet oglaševanja prvenstveno pospeševanje prodaje kino vstopnic s kartico Joker in zato vzročna zveza in povezanost med predmetnima oglasoma in možnostjo vplivanja na voznike presplošna, da bi lahko govorili o kršitvi določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa, še posebej tudi zato, ker morajo dobitniki nagrade podpisati izjavo o upoštevanju prometnih predpisov.

Oglaševalsko razsodišče
Cene Grčar, predsednik

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!