Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 143/25. 10. 2007
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Zveze potrošnikov Slovenije, ki se nanaša na oglaševalsko akcijo "Večerni in vikend pogovori – brezplačen paket", v kateri oglaševalec Mobitel d.d. iz Ljubljane obljublja brezplačne pogovore, dejansko pa za to storitev zaračunava mesečno doplačilo v višini 5,99 €. Informacija o tej ponudbi je najhitreje dostopna na www.mobitel.si, kjer je na vstopni strani naslov "Večerni in vikend pogovori – brezplačen klepet".
Vlagatelj pritožbe meni, da je tak način komuniciranja zavajajoč, saj ponuja potrošniku brezplačne pogovore, ki to niso in tako krši določila 4. in 5. člena SOK.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec Mobitel, d.d. v svojem odgovoru na pritožbo, le-to zavrača kot v celoti neutemeljeno z naslednjo obrazložitvijo:
- Z oglaševalsko akcijo smo komunicirali brezplačen klepet med 19 h in 7 h ter ob vikendih in praznikih, ker se v omenjenem terminu minut pogovora dejansko ne zaračunava. V komuniciranju te ponudbe nikakor nismo skrivali, da je za to storitev treba doplačati 5,99 € pri naročnini, kar je jasno razvidno tudi na oglasih, kjer je cena doplačila k naročnini navedena v največji uporabljeni pisavi, poleg tega pa je še posebej grafično izpostavljena v rdečem polju.
- Tudi v predmetnem TV oglasu smo doplačilo k naročnini jasno navedli v zadnjem, informativnem delu oglasa.
- Na spletni strani se v sklopu ponudbe nahaja razpredelnica, kjer je cena doplačila prav tako izpostavljena v okvirčku in zatorej dobro vidna.
- Komunicirano sporočilo v predmetni oglaševalski akciji se ni glasilo "pogovori so popolnoma brezplačni" ampak ob doplačilu 5,99 € k naročnini se lahko med 19 h in 7 h ter ob vikendih in praznikih pogovarjate brezplačno.
- Menimo, da potrošnikov nismo zavajali, ampak smo jim želeli zgolj na atraktiven način prikazati prednosti ponudbe.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 4 - POŠTENOST: Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.
Člen 5 - RESNIČNOST: Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb. Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem. Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 25. oktobra 2007 in sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
Obrazložitev:
Na podlagi zbranih informacij in ogleda oglasov v sklopu oglaševalske akcije "Vzemite si čas za brezplačen klepet" je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da so na vseh komunikacijah jasno in nedvoumno navedeni vsi pogoji za storitev, ki jo Mobitel oglašuje.
Oglaševalsko razsodišče
Gordana Petek Ivandič l.r.
Predsednica OR