Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 129/13.4.2006

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 129/13.4.2006

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na tiskana oglasa – velika obcestna plakata, oglaševalca Uniagent d.o.o. iz Domžal, s katerim oglašuje ponudbo Videoteke Ruski car. Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da gre za pornografski upodobitvi in zato meni, da predmetna oglasa kršita določila 3. in 6.člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa – SOK z naslednjo obrazložitvijo:

"Predmetna oglasa prikazujeta golo žensko na žaljiv oz. podcenjujoč način, ki žali dober okus. Oglasno sporočilo ni estetsko in ni v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Iritira z neokusnim prizorom."

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Uniagent d.o.o. v svojem odgovoru na pritožbo, le-to zavrača kot v celoti neutemeljeno z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Dvostranski plakat, ki sodi v sklop videoteke in stoji na zasebnem zemljišču – parkirišču, namenjenem strankam Videoteke Ruski car.
  2. Navedbe v pritožbi potrošnice, da predmetni plakat prikazuje golo žensko na žaljiv in podcenjujoč način, žali dober okus in naj bil bil celo pornografski, zavračamo kot izrazito enostranske, tendenciozne in neosnovane.
  3. Pred postavitvijo obcestnega panoja smo upoštevali določila Slovesnkega oglaševalskega kodeksa v celoti, glede končne podobe oglasa pa smo se tudi ustno posvetovali s poznavalci medijskega in oglaševalskega področja, ki so si bili edini, da oglas v nobenem primeru ni sporen, kaj šele žaljiv.
  4. V dveh mesecih od postavitve panoja s predmetnim oglasom ni bilo s strani prebivalcev v neposredni okolici niti ene pritožbe, negativne reakcije ali zahteve po umiku oglasa.
  5. Pri oblikovanju oglasa smo uporabili legalno odkupljen licenčni material, delo profesionalnih fotografov s področja zabavne industrije za odrasle. Soglasje smo pridobili tudi od na oglasu upodobljene Vivian Schmitt, trenutno najpopularnejše nemške trdo-erotične igralke.
  6. Namen oglasa ni provocirati, šokirati, iritirati ali celo žaliti temveč opozoriti na pester žanrski izbor mediomatov v sklopu Videoteke Ruski car, v kateri je ta segment ponudbe 24 ur dnevno dosegljiv izključno polnoletnim strankam z veljavno člansko izkaznico.
  7. Motiv na predmetnem plakatu je v tem pogledu skladen z določili 3. in 6. člena SOK ter vsebinsko in žanrsko tesno povezan s predmetom oglaševanja. Kot tak ne vsebuje ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglas ne nasprotuje enakopravnosti med spoloma ter portretirane ženske, ki je profesionalni fotomodel in igralka v trdo-erotičnih filmih, ne prikazuje na žaljiv, kaj šele na podcenjujoč način, prav tako z ničemer izrecno ne namiguje na spolnost, marveč zgolj poudarja smiselno povezavo z izdelkom.
  8. Prepričani smo, da živimo v evropsko sproščenem, zrelem in predsodkov osvobojenem okolju, v katerem diskretna in estetska golota ne more biti kamen spotike in ne more žaliti dobrega okusa. Upamo si trditi, da je domnevno sporne golote marsikje več kot na našem obcestnem panoju, beseda porno pa tudi ni prepovedana, saj jo najdemo v SSKJ.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 3: Dostojnost - Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

Člen 6: Oblika predstavitve - Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 13.4.2006 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca k prenehanju objavljanja predmetnega oglasa.

Obrazložitev: Oglaševalsko razsodišče na podlagi pridobljenih informacij in ogleda predmetnega oglaševalskega sporočila ugotavlja, da le-ta krši določila 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj na izbranem mediju objave (veliki obcestni plakat) iritira potrošnike in ni skladen z zahtevami kulturnega okolja.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič l.r.
Predsednica OR

Na Razsodbo OR št. 129 / 13.04.2006 je bil, skladno z določili Poslovnika o delu Oglaševalskega razsodišča, vložen ugovor. Oglaševalsko razsodišče ga je obravnavalo na seji 15.5.2006 in razsodilo, da ugovor ni utemeljen.

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!