Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 129/13.4.2006
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na tiskana oglasa – velika obcestna plakata, oglaševalca Uniagent d.o.o. iz Domžal, s katerim oglašuje ponudbo Videoteke Ruski car. Vlagateljica pritožbe ocenjuje, da gre za pornografski upodobitvi in zato meni, da predmetna oglasa kršita določila 3. in 6.člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa – SOK z naslednjo obrazložitvijo:
"Predmetna oglasa prikazujeta golo žensko na žaljiv oz. podcenjujoč način, ki žali dober okus. Oglasno sporočilo ni estetsko in ni v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Iritira z neokusnim prizorom."
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec Uniagent d.o.o. v svojem odgovoru na pritožbo, le-to zavrača kot v celoti neutemeljeno z naslednjo obrazložitvijo:
- Dvostranski plakat, ki sodi v sklop videoteke in stoji na zasebnem zemljišču – parkirišču, namenjenem strankam Videoteke Ruski car.
- Navedbe v pritožbi potrošnice, da predmetni plakat prikazuje golo žensko na žaljiv in podcenjujoč način, žali dober okus in naj bil bil celo pornografski, zavračamo kot izrazito enostranske, tendenciozne in neosnovane.
- Pred postavitvijo obcestnega panoja smo upoštevali določila Slovesnkega oglaševalskega kodeksa v celoti, glede končne podobe oglasa pa smo se tudi ustno posvetovali s poznavalci medijskega in oglaševalskega področja, ki so si bili edini, da oglas v nobenem primeru ni sporen, kaj šele žaljiv.
- V dveh mesecih od postavitve panoja s predmetnim oglasom ni bilo s strani prebivalcev v neposredni okolici niti ene pritožbe, negativne reakcije ali zahteve po umiku oglasa.
- Pri oblikovanju oglasa smo uporabili legalno odkupljen licenčni material, delo profesionalnih fotografov s področja zabavne industrije za odrasle. Soglasje smo pridobili tudi od na oglasu upodobljene Vivian Schmitt, trenutno najpopularnejše nemške trdo-erotične igralke.
- Namen oglasa ni provocirati, šokirati, iritirati ali celo žaliti temveč opozoriti na pester žanrski izbor mediomatov v sklopu Videoteke Ruski car, v kateri je ta segment ponudbe 24 ur dnevno dosegljiv izključno polnoletnim strankam z veljavno člansko izkaznico.
- Motiv na predmetnem plakatu je v tem pogledu skladen z določili 3. in 6. člena SOK ter vsebinsko in žanrsko tesno povezan s predmetom oglaševanja. Kot tak ne vsebuje ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglas ne nasprotuje enakopravnosti med spoloma ter portretirane ženske, ki je profesionalni fotomodel in igralka v trdo-erotičnih filmih, ne prikazuje na žaljiv, kaj šele na podcenjujoč način, prav tako z ničemer izrecno ne namiguje na spolnost, marveč zgolj poudarja smiselno povezavo z izdelkom.
- Prepričani smo, da živimo v evropsko sproščenem, zrelem in predsodkov osvobojenem okolju, v katerem diskretna in estetska golota ne more biti kamen spotike in ne more žaliti dobrega okusa. Upamo si trditi, da je domnevno sporne golote marsikje več kot na našem obcestnem panoju, beseda porno pa tudi ni prepovedana, saj jo najdemo v SSKJ.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 3: Dostojnost - Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.
Člen 6: Oblika predstavitve - Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 13.4.2006 in sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca k prenehanju objavljanja predmetnega oglasa.
Obrazložitev: Oglaševalsko razsodišče na podlagi pridobljenih informacij in ogleda predmetnega oglaševalskega sporočila ugotavlja, da le-ta krši določila 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj na izbranem mediju objave (veliki obcestni plakat) iritira potrošnike in ni skladen z zahtevami kulturnega okolja.
Oglaševalsko razsodišče
Gordana Petek Ivandič l.r.
Predsednica OR
Na Razsodbo OR št. 129 / 13.04.2006 je bil, skladno z določili Poslovnika o delu Oglaševalskega razsodišča, vložen ugovor. Oglaševalsko razsodišče ga je obravnavalo na seji 15.5.2006 in razsodilo, da ugovor ni utemeljen.