Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 124/ 01. 03. 2006

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 124/ 01. 03. 2006

PRITOŽBA

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo MIP d.d. Nova Gorica glede označevanja in oglaševanja pršutov proizvajalca Kras d.d. iz Sežane. V obrazložitvi pritožbe vlagatelj pritožbe navaja:

  1. Kras d.o.o. v promocijskem materialu – zgibankah – oglašuje, da "so edini, ki pri soljenju ne uporabljajo konzervansov". "Elaborat Kraški pršut z geografsko označbo" na osnovi katerega je GIZ Kraški pršut pridobil zaščito geografske označbe (št. 324-01-13/2002/44) jasno navaja, da je pri soljenju Kraškega pršuta dovoljena samo uporaba morske soli. S 1.10.2004 se je začelo uradno in nadzorovano žigosanje svinjskih stegen z vročim žigom (žig PGO na zadnji strani pršita). S tem dnem se je torej začela uradna proizvodnja kraškega pršuta po zahtevah "Elaborata Kraški pršut". Prvo izdajo elaborata, ki predpisuje soljenje samo z morsko soljo, je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano odobrilo v aprilu 2004. V septembru 2004 so bili vsi člani GIZ Kraški pršut pregledani s strani nadzornega organa GIZ in s strani neodvisnega organa (Bureau Veritas), ki sta pri vseh članih konzorcija ugotovila skladnost obstoječe proizvodnje z zahtevami Elaborata – torej tudi soljenje samo z morsko soljo. Zato menimo, da podjetje Kras d.d. pri oglaševanju zavaja potrošnika in povzroča škodo ostalim proizvajalcem Kraškega pršuta ...
  2. Kras d.d. za Poslovni sistem Mercator izdeluje "Pršut", ki ga PS Mercator trži kot trgovsko znamko. Vlagatelj pritožbe opaža, da so na teh kosih nalepljene etikete z navedbo: "Slovenski izdelek narejen na Krasu". Vlagatelj domneva, da s tem zavajajo potrošnike glede slovenskega izvora pršuta, saj je na podlagi vlagateljevih informacij proizvajalec iz Italije uvozil večje količine polsuhega pršuta.

ODGOVOR OGLAŠEVALCA

Oglaševalec KRAS mesnopredelovalna industrija d.d. iz Sežane v svojem odgovoru na pritožbo le to zavrača kot neutemeljeno z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Trditev "Smo edini, ki pri soljenju ne uporabljamo konzervansov" Predmetna promocijska zgibanka se že dalj časa ne uporablja več. V času, ko je predmetni promocijski material nastajal in bil distribuiran je bila trditev povsem točna, saj smo bili edini, ki smo ves čas v tehnološkem procesu pri proizvodnji kraškega pršuta uporabljali samo sol. Pri proizvodnji kraškega pršuta nismo nikoli uporabljali nikakršnih dodatkov, razen morske soli, ne glede na obdobje proizvodnje oz. distribucije, zaradi česa so bile tudi upravičene trditve, da smo edini, ki ne uporabljamo konzervansov. Izdelki, ki se tržijo pod geografsko označbo "Kraški pršut" in na katere se sklicuje prijavitelj, so prišli na trg zaradi enoletnega zorenja šele v začetku novembra 2005. V času med začetkom soljenja prvih stegen skladno s specifikacijo (1.10.2004) in prvo distribucijo zaščitenega pršuta na trgu (začetek novembra 2005) proizvajalci niso imeli omejenih aktivnosti na področju prodaje in propagande nezaščitenega kraškega pršuta. S strani GIZ-a v tem času ni bila sprejeta nobena odločitev, ki bi članom – proizvajalcem kraškega pršuta prepovedovala uporabo oznake "kraški pršut" na izdelkih, ki so jih ti proizvajalci proizvajali po postopku, kakršnega so uporabljali pred distribucijo "kraškega pršuta" z geografsko označbo. Glede na dejstvo, da smo predmetne zgibanke tiskali in distribuirali izključno v času, ko je bila trditev (še) resnična je nesporno, da nismo niti zavajali potrošnikov niti škodovali konkurenci.
  2. Trditev "Slovenski izdelek narejen na Krasu" - KRAS d.d. proizvaja za PS Mercator Pršut (Suhi pršut, VP kosi – tbz Mercator), na katerem je predmetna etiketa z navedbo "Slovenski izdelek, narejen na Krasu". Domnevo, podano v prijavi prijavitelja, da smo iz Italije uvozil večjo količino polsuhih pršutov, kar naj bi dokazovale na deklaracijah navedene začimbe, konzervansi in antioksidanti, ki se v takšni kombinaciji v Sloveniji ne uporabljajo, v celoti zavračamo, saj imamo uveden sistem sledljivosti, ki dokazuje, da je bil predmetni izdelek v celoti izdelan v Sloveniji, na Krasu.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 - POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 1. februarja in 1. marca 2006 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena v delu, ki se nanaša na uporabo trditve "Smo edini proizvajalec, ki pri soljenju ne uporablja nikakršnih konzervansov, …" v promocijski zgibanki tudi še po datumu (1. 10. 2004), ko so člani GIZ Kraški pršut pričeli s proizvodnjo kraškega pršuta na način, kot ga določa "Elaborat kraški pršut z geografsko označbo".

Na podlagi pridobljenih informacij in ogleda predmetne promocijske zgibanke Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da uporaba trditve "Smo edini proizvajalec, ki pri soljenju ne uporablja nikakršnih konzervansov, …" tudi še po datumu, ko so skladno z v "Elaboratu kraški pršut z geografsko označbo" določenimi pogoji pričeli s proizvodnjo kraškega pršuta tudi drugi člani GIZ Kraški pršut, ni skladna z določili 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič
Predsednica OR

 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!