Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 121/08.12.2005

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 121/08.12.2005

PRITOŽBA

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo podjetja Banex d.o.o iz Slovenskih Konjic, v njegovem imenu odvetnik Vojko Zidanšek, glede TV (RTV Slovenija od 28.10.2005 dalje) in tiskanih oglasov (Ekipa: 2.11., 3.11., 7.11. in 8.11.2005) za tunino Calvo v oljčnem olju oglaševalca Pejo Trading d.o.o. iz Kozine. Pritožba se nanaša na uporabo znaka "Varuje zdravje", ki ga podeljuje Društvo za varovanje srca in ožilja. Vlagatelj pritožbe meni, da predmetni oglasi niso skladni z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Podjetje Pejo Trading je pridobilo pravico do uporabe znaka Varuje zdravje le za dva izdelka: Calvo tuna v lastnem soku in Calvo Tuna v lastnem soku z manj soli. Uporaba znaka pri oglaševanju izdelkov za katere ni pridobljena pravica do uporabe znaka "Varuje zdravje" je zavajajoča.

ODGOVOR

Oglaševalec Pejo Trading d.o.o. v svojem odgovoru na pritožbo

  1. Pritožbo zavrača kot neutemeljeno v delu, ki se nanaša na TV oglas za Calvo tuno v oljčnem olju. V TV oglasu (objave v medijih že dobro leto) je dodan znak "Varuje zdravje", ki pa je opremljen s pojasnilom "Velja za tuno v lastnem soku in Tuno v lastnem soku z manj soli". Menimo, da predmetni TV oglas ne zavaja potrošnikov in ne zlorablja njihovega zaupanja, saj smo za oba navedena izdelka od Društva za varovanje srca in ožilja Slovenije pridobili pravico do uporabe znaka "Varuje zdravje".
  2. Pritožbi v delu, ki se nanaša na tiskane oglase v reviji Ekipa oglaševalec ne oporeka, vendar pojasnjuje: "V zvezi z oglaševanjem v reviji Ekipa je prišlo do napake pri oblikovanju. Res se je v 4 izdajah znak pojavil napačno. Napako smo sami opazili in jo nemudoma odpravili ter pričeli z objavami v skladu s podeljenimi pravicami. Zato menimo, da glede na to, da smo napake odpravili sami, takoj ko so bile ugotovljene, ni šlo za zavajanje in izkoriščanje potrošnika."

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 - POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 5 - RESNIČNOST
Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb. Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem. Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 8. 12. 2005 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče oglaševalca javno poziva k takojšnji prekinitvi objav predmetnih oglasov.

Na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega tiskanega in TV oglasa je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da predmetna oglasa kršita določila 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Znak "Varuje zdravje", ki ga podeljuje Društvo za varovanje srca in ožilja, slovenski potrošnik dobro pozna in mu zaupa. Oglaševalsko razsodišče meni, da je uporaba tovrstnih obeležij v oglasih dopustna samo pri oglaševanju izdelkov, ki izpolnjujejo kriterije in so znak tudi dejansko pridobili.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič l.r.
Predsednica OR

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!