Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 114/19.10.2005

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 114/19.10.2005

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Zveze potrošnikov Slovenije – ZPS glede tiskanega oglasa "Milka Zimkova: Želim deliti skrivnost, ki mi je prinesla vso to veliko srečo." oglaševalca Ideal servis d.o.o. iz Maribora, ki je bil objavljen v Vikendu, prilogi Dela in Slovenskih novic.

ZPS v svoji pritožbi ocenjuje, da predmetni oglas, ki "luksorskemu prstanu" pripisuje čudežne lastnosti (dobitek na lotu, ljubezen, uspeh pri trgovanju) krši načelo poštenosti (4. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa – SOK), saj zlorablja stisko in zaupanje socialno najbolj ranljivih potrošnikov in izkorišča njihovo pomanjkljivo izkušenost. Prav tako ZPS meni, da je kršeno načelo resničnosti (5. člen SOK), saj ni verjetno, da bi izdelek izpolnil tovrstna pričakovanja. Glede na to, da ima oglas obliko odprtega pisma, podkrepljenega z izjavami domnevnih prič, ki potrjujejo navedbe iz oglasa, je po mnenju ZPS  kršeno tudi načelo prepoznavanja (7. člen SOK).

ODGOVOR:

Oglaševalec Ideal servis d.o.o. iz Maribora v svojem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavrača kot neutemeljeno z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Vsak objavljeni tiskani oglas, ki promovira prstan iz Luxorja, je bil v revijah označen kot propagandno sporočilo. Na to, kje oglasne službe medijev vstavijo to označbo, pa kot naročnik oglasa ne moremo vplivati. Zato ne moremo govoriti o kršitvi določil 7. člena SOK.
  2. Prav tako v predmetnem oglasu ne gre za t.i. "domnevne priče", kot navaja v svoji pritožbi vlagatelj pritožbe, temveč te osebe dejansko obstajajo. Oglaševalec je svojemu odgovoru na pritožbo priložil footokopije izjav strank, ki so izdelek – prstan iz Luxorja že uporabljale (skupno tri pričevanja).
  3. Gospa Milka Zimkova in gospa Ewa Kaspryck sta resnični osebi. Oglaševalec je svojemu odgovoru na pritožbo priložil življensko zgodbo M. Zimkove in njeno izjavo, s katero podjetju Clyvale LTD iz Londona dovoljuje uporabo njenih podatkov za namene trženja (oglaševanja) prstana iz Luxorja. Oglaševalec je prepričan, da je s pojasnilom in priloženimi dokumenti (2. in 3. točka odgovora) dokazal, da v predmetnem oglasu ne gre za očitane kršitve določil 5. člena SOK.
  4. Prav tako pojasnila iz 2. in 3. točke dokazujejo, da predmetni oglas ne izkorišča pomanjkljive izkušenosti potrošnikov in jih s tem ne zavaja, prav tako pa je oglaševalec zanika očitano zlorabo stiske ter zaupanja socialno ranljivih potrošnikov.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4 POŠTENOST
Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 5 RESNIČNOST
Opisi, trditve in primerjave tehnične narave, ki so objavljeni v oglasnih sporočilih, morajo biti dokazljivi. Oglaševalci in oglaševalske agencije morajo v primeru neobičajnih trditev, ki niso splošno znane, na zahtevo medija pred objavo pisno prevzeti odgovornost za resničnost navedb. Sporočila ne smejo vsebovati trditev ali vizualnih predstav, ki neposredno ali posredno zavajajo potrošnika o namenu izdelka ali o oglaševalcu samem in s tem lahko na nelojalen način škodujejo drugim izdelovalcem oziroma oglaševalcem. Neresnice ali pretiravanja, katerih namen je zabavati ali zbujati pozornost, so dovoljeni le, če je jasno, da gre za humor, parabolo ali očitno pretiravanje, ne pa za dejstvo, ki ga je treba sprejeti kot takega.

RAZSODBA:

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 19. 10. 2005 in sprejelo razsodbo:

Pritožba je utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče javno poziva oglaševalca k takojšnjemu umiku objav predmetnega oglaševalskega sporočila.

Na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega oglaševalskega sporočila Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da le-to krši določila 4. in 5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Z navajanjem nedokazljivih trditev zlorablja zaupanje potrošnikov.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič l.r.
predsednica OR

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!