Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 105 / 30.03.2005

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 105 / 30.03.2005

PRITOŽBA:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo dve pritožbi potrošnic, ki se nanašata na tiskani oglas "Sanjska ženska. Kdo ima ključ do njenega srca?", s katerim oglaševalec PRO PLUS d.o.o. iz Ljubljana (POP TV) oglašuje novo TV oddajo. Oglas je bil objavljen v revijalnem tisku, med drugim tudi Pilotu, prilogi Dnevnika, 5.3.2005.

Vlagateljici pritožbe ocenjujeta, da oglas krši določila 3. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa, predvsem njegov 1. in 3. stavek z naslednjo utemeljitvijo:

Oglas žali široko javnost in etično normo dostojnosti in škodi načelu družbene enakopravnosti med spoloma, saj prikazuje akterko, ki je sicer "junakinja" oglaševane oddaje z njeno redukcijo na torzo in posebej na spolni organ. Slednje je poudarjeno z estetiziranim "deviškim pasom". Glede na funkcijo, ki jo ima ženska v oglaševani oddaji, je njena reduciranost še toliko bolj kontroverzna. Slogan "Kdo ima ključ do njenega srca?" in slika vklenjene medenice govori o percepciji ženske, ki ima zgolj  vaginalno povezavo do čustev. Ženska je zreducirana na en sam organ, taka percepcija ženske pa je žaljiva. Poleg tega se estetizirana podoba dela ženskega telesa, ki deluje kot del nakita, poigrava z mislijo, da je potrebno žensko vkleniti in jo "izpustiti" samo in zgolj, ko jo odpre določen ključ- moški, torej gre za moško fantazmo o večni devici, ki jo pred samo sabo in lastno naravo zavaruješ nasilno. Ženska ne odloča o sebi in svojem telesu, ampak je to prepuščeno drugemu, ki ti vlada. Deviški pas je atribut  nasilja nad žensko par exellence in ga v oglasu kot takega z estetizirano podobo vrinjamo v zavest žensk in moških kot nekja zaželjenega, potrebnega in igrivega. Oglas z vizualnim oživljanjem spomina na arhaično navado, s katero so na nasilen način v določenih družbenih okoljih obvladovali žensko seksualnost, neupravičeno šokira in zbuja pozornost – na račun osebnostne integritete žensk.

ODGOVOR

Oglaševalec PRO PLUS d.o.o. (POP TV) v svojem odgovoru na pritožbo le-to zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, da predmetni oglas ni v nasprotju s splošno prevladujočimi pravili o dostojnosti.

Vsebine oglasa nikakor ne gre jemati povsem dobesedno, drži pa, da sodoben odnos med moškim in žensko temelji tudi na telesnih razsežnostih razmerja - nedvomno "ključ do njenega srca" odpira tudi druga '"vrata'". Pravila o dostojnosti se skozi obdobja spreminjajo, tako bi bil tovrsten oglas verjetno drugače sprejet leta 1900 kot danes. Navedbe v obeh pritožbah so osebno mnenje dveh potrošnic in verjamemo, da je v naši družbi krog ljudi, ki je oglas percipiral na podoben način, nikakor pa tako oglasa ne percipira povprečen uporabnik, torej večina.

Razlog, da smo Sanjsko žensko upodobili brez glave, je v tem, da vse do začetka predvajanja oddaje nismo želeli razkriti njene identitete.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 3 - DOSTOJNOST

Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 30. marca 2005 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Oglaševalsko razsodišče je predmetni oglas presojalo v povezavi z oglaševanim produktom – televizijsko oddajo Sanjska ženska. Zato Oglaševalsko razsodišče meni, da razumevanje deviškega pasu, kot je prikazan v oglasu, ne more biti enako razumevanju srednjeveškega deviškega pasu, saj si ženska, upodobljena v oglasu, v kontekstu oglaševane oddaje prostovoljno nadene simbolni deviški pas in sama odloča kdo, kako in zakaj ima ključ do njenega srca.

Zato Oglaševalsko razsodišče meni, da oglas ne prikazuje ženske na podcenjujoč, žaljiv ali neenakopraven način, niti ne uporablja spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti brez smiselne povezave z izdelkom, niti ne žali dobrega okusa.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič l.r.
predsednica OR

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!