Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 5/26.6.95

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 5/26.6.95

Potrošnik je 19. 6. 1995 vložil pritožbo zaradi prispevka "Tegola Canadese", objavljenem v prilogi dnevnika Slovenske novice "Delo in dom", dne 6. 4. 1995, z utemeljitvijo, da je oglas zavajajoč in da vsebuje neresnične trditve.

Častno razsodišče SOZ je dne 26. junija 1995 pritožbo obravnavalo in sprejelo naslednjo razsodbo:

Častno razsodišče SOZ se je seznanilo s težavami potrošnika v zvezi s strešno kritino "Tegola Canadese" ter podrobno proučilo sporni prispevek za omenjeno strešno kritino. Častno razsodišče SOZ je sprejelo stališče, da pri spornem prispevku ne gre za oglas, temveč za redakcijski tekst. V pritožbi se namreč potrošnik sklicuje na navedbe v tekstu, objavljenem nad oglasom oglaševalca "Lespatex".V skladu s Slovenskim oglaševalskim kodeksom Častno razsodišče SOZ ni pristojno za ocenjevanje in vplivanje na redakcijske prispevke medijev.

Oglas podjetja Lespatex sicer vsebuje vprašljivo obljubo "Italijanski proizvajalec vam nudi vso tehnično pomoč.", ki jo je /beseda: vso/ v realnem življenju težko izpolniti. Vendar Častno razsodišče SOZ meni, da potrošniki razumejo tovrstne posplošitve in jih ne sprejemajo dobesedno, temveč s kančkom rezerve. Častno razsodišče SOZ meni, da sam oglas v okvirčku desno spodaj na predstavlja kršitve Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Častno razsodišče SOZ ne more vplivati na vsebino in trditve v spornem novinarskem tekstu, saj je v uvodu Slovenskega oglaševalskega kodeksa navedba, da kodeks ne zavezuje oglaševanja v obliki poblicitete (Poglavje omejitve kodeksa: "b) Kodeks ne zavezuje oglaševanja v obliki publicitete, ki je brezplačno širjenje informacij o podjetjih, izdelkih, itd, v množičnih medijih. Anomalije, ki so na tem področju možne in prisotne, morajo reševati medijske organizacije v svojih internih aktih, predvsem pa z doslednim izpolnjevanjem kodeksa društva novinarjev. Člani SOZ imajo to dolžnost, da na anomalije opozarjajo medijske hiše, oziroma da sprožajo postopek za ugotavljanje kršitve zakona o preprečevanju nelojalne konkurence in monopolnih sporazumov.").

Častno razsodišče SOZ poziva medije, da dosledno ločujejo in označujejo objavljene prispevke kot publiciteto, plačane oglase ali redakcijsko vsebino. V nasprotnem primeru bo Častno razsodišče SOZ v bodoče podobne pojave, kot je predmet te pritožbe, tretiralo kot predmet sankcioniranja Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Častno razsodišče SOZ
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!