Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 134/04. 07. 2006

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 134/04. 07. 2006

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Zveze potrošnikov Slovenije, glede tiskanega oglasa "Pomoč na poti do doma in idealna naložba", s katerim oglaševalca Volksbank – Ljudska banka d.d. in Medvešek Pušnik DZU d.d. iz Ljubljane oglašujeta globalni stanovanjski kredit. Oglas je bil med drugim objavljen v reviji Otrok in Družina. ZPS ocenjuje, da je oglas zavajajoč, saj potrošniku obljublja: "Tako vam bo rast svetovnega gospodarstva naslednjih 25 let odplačevala glavnico, vi pa boste medtem skrbeli le za poplačilo obresti".

Vlagatelj pritožbe meni, da je predmetno oglaševanje v nasprotju z 12.b členom Zakona o varstvu potrošnikov, saj je gornja trditev zavajajoča in ima elemente zavajajočega oglaševanja, saj meni, da je naložba v svetovni vzajemni sklad rizična, rast je lahko tudi negativna in tako lahko investitor celo izgubi vložena sredstva.

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec Medvešek Pušnik DZU, d.d. svojem odgovoru na pritožbo, le-to zavrača kot v celoti neutemeljeno z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Za uporabo navedenega stavka v predmetnem oglasu smo se odločili na podlagi predhodno izdelanih temeljitih strokovnih analiz in lastnega znanja, zaradi česar menimo, da za potrošnika ni zavajajoč, saj je oblikovan pošteno, ne zlorablja zaupanja ali pomanjkljivega znanja.
  2. Vlagatelj pritožbe predmetno trditev v oglasu: "Tako vam bo rast svetovnega gospodarstva naslednjih 25 let odplačevala glavnico, vi pa boste medtem skrbeli le za poplačilo obresti". jemlje povsem izven konteksta celotnega oglasa, pri tem pa zanemarja časovno komponento, ki smo jo izpostavili v predmetnem oglasu in pa splošni opis naložbene politike vzajemnega sklada MP-GLOBAL.SI.
  3. Iz raziskav in analiz svetovnih kapitalskih trgov, ki jih je opravil Jeremy J. Siegel z Wharton School, University of Pennsylvania, izhaja, da se v naložbenem horizontu 20 in več let, obveznice izkažejo za bolj tvegano naložbo kot delnice.Čeprav imajo delnice najvišjo stopnjo nestalnosti, se tveganje na dolgi rok najbolj poplača, saj je na vseh obdobjih in na večini trgov bolj donosna od naložb s stalnim donosom (napr. obveznice).Podobno prikazuje Bloomberg gibanje delniških trgov v ZDA (indeks SP 500) in gibanje obrestne mere do dospetja ameriških državnih obveznic (10 let). Le-ta na dolgi rok v povprečju prinaša 8,3% donos, čeravno kratkoročno lahko dosega negativen donos. Iz analize 100 letnega obdobja gibanja donosnosti delnic, obveznic in kratkoročnih vrednostnih papirjev po različnih svetovnih trgih, je razvidno, da je v različnih preteklih obdobjih letna realna donosnost vedno bila v prid delniških trgov. Tudi najhujši borzni zlomi niso povzročili slabših dolgoročnih donosnosti glede na donosnosti, ki temeljijo na obrestih.
  4. Ponudba Globalnega stanovanjskega kredita je bila pripravljena na podlagi strokovnih teoretičnih in empiričnih predpostavk, pri čemer utemeljeno trdimo, da bo delniška naložba v daljšem obdobju nadomestila plačilo glavnice najetega posojila. Zainteresirani javnosti smo predstavili donosnost delniškega indeksa SP 500, ki ne samo pokrije obveznosti takšne glavnice, ampak omogoči dodatno preplačilo takšne obveznosti. Pomembno pa je tudi dejstvo, da si kreditojemalec sam izbira obdobje odplačevanja glavnice, kar pomeni, da ni izpostavljen fiksiranemu dospetju glavnice in s tem kratkoročnemu tveganju, za katerega je značilno, da je delniška naložba bolj tvegana od naložbe, ki je vezana na obrestno mero.
  5. Napoved vztrajne rasti svetovnega gospodarstva je splošno znano dejstvo (Glejte napr. zadnje konjukturno poročilo OECD na www.delo.si ali www.ljnovice.com).
  6. Kreditojemalcu ponujamo celotno financiranje nakupa nepremičnine z ročnostjo 25-ih let, pri čemer se odplačujejo le obresti, saj se glavnica v celoti poplača ob zapadlosti kredita, ko se prodajo denarna sredstva kreditojemalca, ki jih ima v vzajemnih skladih MP-SKLADI.SI, in sicer do višine zneska neodplačanega kredita ali v celoti, če ta denarna sredstva ne zadostujejo za celotno poplačilo. V slednjem primeru ima kreditojemalec možnost tudi podaljšanja obdobja odplačevanja kredita. Predmetni oglas tako potrošniku obljublja le odplačevanje, ne pa tudi popolnega odplačila glavnice, zato po našem mnenju ni in ne more biti zavajajoč za potrošnika, saj ne vsebuje nobenih nejasnosti. Predmetni oglas potrošniku obljublja le posredno pomoč svetovnega gospodarstva pri odplačevanju njegovega kredita, to je prek naših svetovnih vzajemnih skladov.

Oglaševalec Volksbank – Ljudska banka d.d. v svojem odgovoru na pritožbo le-to zavrača kot v celoti neutemeljeno z naslednjo obrazložitvijo:

  1. Stavek, ki ga izpostavlja vlagatelj pritožbe, je iztrgan iz konteksta in je dejansko zadnji stavek v obravnavanem odstavku. Pred tem je jasno pojasnjen način odplačevanja in sicer tako, da se delež pri soudeležbi nakupa stanovanja vloži v vzajemne sklade Medvešek Pušnik.
  2. Dejstvo je, da so vzajemni skladi naložba in kot takšna predstavlja določeno stopnjo tveganja. Prav tako poudarjamo, da vzajemni sklad zaradi razpršenosti naložb dejansko predstavlja relativno nizko stopnjo tveganja. Vsebina pojma vzajemni sklad je pa po našem mnenju jasna vsakemu potrošniku. Vzajemni sklad je izraz, ki ga opredeljuje Zakon o investicijskih skladih in družbah za upravljanje, in tudi iz tega razloga ne potrebuje dodatne obrazložitve.
  3. Poudarjamo še en ključen element predmetnega oglasa. Preden bi se potrošnik dejansko odločil za obravnavani kredit, se mora oglasiti v poslovalnici Volksbank d.d., kjer mu dodatno pojasnijo vse elemente kredita, vključno z vprašanjem negativne rasti, ki ga izpostavlja vlagatelj pritožbe. V predmetnem oglasu sta za ta namen navedena tudi internetna stran in brezplačna telefonska številka. V predmetnem oglasu je navedeno tudi besedilo, ki upošteva minimalne standarde za proces prodaje ali posredovanje pri prodaji ne-depozitnih investicijskih produktov.
  4. Glede na navedeno obravnavani oglas ne zavaja potrošnikov, zaradi česar ni izpolnjen že osnovni pogoj, ki ga določa 12. b. člena ZVPot. Prav tako ni izpolnjen niti drugi pogoj iz istega člena ZVPot, saj oglas ne vpliva na ekonomsko obnašanje potrošnika do te mere, da bi že na podlagi oglasa sklenil pravni posel in torej tudi iz tega razloga ne predstavlja kršitve.

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 4: POŠTENOST - Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 4. julija 2006 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Obrazložitev:

Na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega tiskanega oglasa Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da trditev "Tako vam bo rast svetovnega gospodarstva naslednjih 25 let odplačevala glavnico, vi pa boste medtem skrbeli le za poplačilo obresti." ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa, saj ne obljublja, da bo glavnica kredita z donosi naložbe po 25 letih tudi dejansko odplačana. Oglas vsebuje tudi informacijo, da Vzajemni skladi niso bančna storitev in niso vključeni v sistem zajamčenih vlog, ki velja za depozite ter jasno informacijo o tem, kje so dostopne podrobne in celostne informacije o vzajemnih skladih MP-SKLADI.SI.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič l.r.
Predsednica OR

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!