Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRazsodba oglaševalskega razsodišča št. 4/26.6.95

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 4/26.6.95

Častno razsodišče SOZ je v obdobju meseca junija prejelo več pritožb potrošnikov zaradi oglaševanja t.i. "vročih linij" v slovenskih medijih. Potrošniki v svojih pritožbah navajajo, da tovrstno oglaševanje žali čut za dostojnost pri poslušalcih ter negativno vpliva na otroke, negativni učinek pa se kaže tudi v visokih računih za telefon.

Častno razsodišče SOZ je tovrstne pritožbe obravnavalo 26. junija 1995 in po analizi tovrstnih oglasov sprejelo naslednje stališče:

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da je slovenski medijski prostor soočen z intenzivnim oglaševanjem za t.i. "vroče linije". Častno razsodišče SOZ je po analizi tovrstnega oglaševanja ugotovilo, da se oglasi za vroče linije pojavljajo v večini slovenskih medijev ter da je tovrstno oglaševanje v domeni uredniške politike posameznega medija. Pri analizi oglasov je Častno razsodišče SOZ ugotovilo, da nekateri tiskani oglasi vsebujejo pornografske motive, da večina oglasov ne vsebuje opozorila "Samo za polnoletne" ter da so oglasi dostopni tudi mladoletnim osebam. Pri radijskih oglasih je Častno razsodišče SOZ ugotovilo, da se oglasi pojavljajo v vseh terminih ter da večina oglasov ne vsebuje opozorila "Samo za polnoletne".

Častno razsodišče SOZ ugotavlja, da obstoječ, povsem svoboden način oglaševanja "vročih linij" ni v skladu z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa /Člen 3: Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. ... Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa. Člen 12: ... Oglaševalska sporočila ne smejo zlorabljati naravne lahkovernosti otrok ali pomanjkanja njihovih življenjskih iskušenj. .../.

V izogib kaotičnemu stanju pri oglaševanju "vročih linij" Častno razsodišče SOZ poziva oglaševalce in medije, da pri oglaševanju storitev "vročih linij" upoštevajo nekatere elemente, ki so uveljavljeni pri tovrstnem oglaševanju v državah z visoko razvito oglaševalsko stroko:

  1. Oglas naj vsebuje opozorilo, da so tovrstne storitve namenjene samo polnoletnim osebam.
  2. Oglas naj vsebuje opozorilo, da naj si uporabnik "vroče linije" pred klicem zagotovi privolenje lastnika telefonske linije, da bo poravnal račun za storitev.
  3. Oglas naj ne vsebuje pornograskih motivov in vulgarnega teksta.
  4. Oglaševanje se naj izvaja samo v specializiranih medijih oz. na specializiranih straneh tiskanih medijev. Oglasi na radiu ali televiziji naj se predvajajo v nočnem terminu /od 22.00 ure do 6.00 ure/.

V nasprotnem primeru bo SOZ in Častno razsodišče SOZ prisiljeno zagotoviti korektnost pri oglaševanju t.i. "vročih linij" s sredstvi, ki so mu na voljo.

Častno razsodišče SOZ
 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!