Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 14/22.10.96
Potrošnik R. T. iz Kranja je dne 20. 9. 1996 vložil pritožbo na Častno razsodišče SOZ zaradi TV in radijskega oglasa za revijo PIL oglaševalca Založba Mladinska knjiga iz Ljubljane, ki je po njegovem mnenju v nasprotju s Slovenskim oglaševalskim kodeksom.
Častno razsodišče SOZ je pritožbo obravnavalo dne 22. oktobra 1996 in sprejelo razsodbo:
Pritožba je utemeljena.
Častno razsodišče SOZ meni, da sporni oglas kljub očitni parodični zamisli in humornosti lahko škodljivo vpliva na del populacije otrok, kateri je oglas namenjen, in je tako v nasprotju z 12. členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa / ... Sporočila ne smejo ustvarjati podobe, da bodo otroci inferiorni drugim otrokom, če ne bodo kupili določenega izdelka, oziroma jim ga ne bodo kupili njihovi starši oz. skrbniki. .../.
Častno razsodišče SOZ ocenjuje, da lahko del teksta oglasa "Mama, če ne boš kupila Pil-a, me bo družba izločila." škodljivo vpliva na del otrok /in staršev/, ki bi lahko dojeli sporočilo enoznačno.
Častno razsodišče SOZ nalaga oglaševalcu, da spremeni navedeni tekst oglasa tako, da bo v skladu s Slovenskim oglaševalskim kodeksom.
Častno razsodišče SOZ je sprejelo takšno razsodbo predvsem z namenom, da opozori oglaševalce na občutljivost komuniciranja s populacijo otrok in mladostnikov, pri čemer smo dolžni uporabljati še posebej izostrena etična merila.
Častno razsodišče SOZ