SOZ Akademija
Z MARKETINŠKIMI IN POSLOVNIMI CILJI DO URESNIČEVANJA STRATEGIJE IN VIZIJE PODJETJA
Za člane SOZ:
Za nečlane SOZ:
Rok za prijave je 28. februar 2023. Prijave niso več mogoče, število prijavljenih že presega omejitve prostora.
Ob prijavah velja pravilo “do zasedbe prostih mest” (več v pogojih udeležbe), zato pohitite.
O vsebini
Z MARKETINŠKIMI IN POSLOVNIMI CILJI DO URESNIČEVANJA STRATEGIJE IN VIZIJE PODJETJA
Tokratni dogodek, s katerim bomo zaključili 9. sezono SOZ Akademije bo potekal v dveh delih, prisluhnili bomo kar šestim govorcem.
9:00 – 9:40: Uvodno predavanje
Mitja Tuškej, Formitas Skupina
Poskus sistemizacije podatkov, ki vodijo do kompleksne opredelitve KPI-jev, ki izhajajo iz vloge tržne znamke v poslovanju podjetja.
Podatki so zakon. O tem ni nobenega dvoma. Pomembno pa je, da podatke obvladamo, jih znamo povezati v smiseln sistem in iz njih iztisniti prave zaključke.
Tako kot se vsi, ki se ukvarjamo z upravljanjem znamk, borimo s tem, da uspemo s svojimi znamkami najti pot do potrošnikov, ki jih vsak trenutek napadajo neizmerne količine gigabajtnih memov, je ena od ključnih nalog v podjetjih, da znajo in uspejo optimalno prevoziti slalom med ogromno količino podatkov. Ključno je, da znamo izbrati tiste, ki imajo realno in ciljno vrednost, in nam omogočajo določiti ključne cilje.
Da se poslovni cilji morajo določiti in se jih da tudi izmeriti, ni dvoma. Podobno velja za marketinške in tudi komunikacijske cilje. Najbolj zahteven del je povezan z medsebojno povezljivostjo med poslovnimi, marketinškimi in komunikacijskimi cilji. Večje je podjetje, več znamk upravlja, večji je potencial za 'razpad sistema'.
Da bi korelirali med vsemi cilji podjetja, se zdi, da moramo vstopiti v snovanje ekonometričnih modelov, s katerimi povezujemo vse tri elemente med seboj v smiselno delujočo celoto.
Ni enotnega in enovitega modela, ki bi bil uporaben za vsakogar in za vse. Dejavnosti, v katerih deluje posamezno podjetje, se med seboj močno razlikujejo, tako da se lahko osredotočimo samo na izhodiščne usmeritve, ki so lahko vodilo k opredelitvi spremenljivk, ki jih je smiselno vključiti v izgradnjo ekonometričnega modela, ki služi sistematiki določitve KPI-jev.
9:45 – 10:45: Predstavitve NLB, Petrol in Mercator
Manja Gradišek & Lili Cizelj, NLB
Razvoj »data-driven« miselnosti v podjetju
Kako številne vire podatkov prevesti v kakovostno informacijo za učinkovitejše upravljanje aktivnosti in kako razširit razumevanje o uporabni vrednosti podatkov ter spodbuditi ideje o priložnostih, ki jih to prinaša.
Maja Nikolić & Julijo Josip Franz, Petrol
Vloga poslovnih (BI) podatkov in marketinga pri oblikovanju in uresničevanju vizije in strategije podjetja
Marketinška strategija v Petrolu sledi poslovni strategiji in igra pomembno vlogo pri doseganju strateških in poslovnih ciljev.Marketing pa nima pomembne vloge samo pri izvajanju, temveč tudi pri oblikovanju strategije podjetja, saj temelji na raziskavah in analizah okolja, trgov, kupcev in iskanju konkurenčne prednosti in ustvarjanju dodane vrednosti za kupca. Marketinški pristop je usmerjen na reševanje potreb, bolečin, izzivov kupcev in je tako usmerjen k uporabnikom na vseh stičnih točkah, s s svojimi aktivnostmi zagotavlja učinkovitost podjetja in ustvarjanje dodane vrednosti za kupce.
Z vse večjim naborom in spremljanjem povratnih informacij o nakupnem vedenju strank postaja marketing vedno bolj analitičen in ciljno usmerjen. Tako imamo postavljen sistem marketinških ciljev, ki so temelj in vodijo v doseganje poslovnih in strateških ciljev.
S konkretnimi primeri bomo pokazali, na kakšen način sledimo viziji, kako je le-ta direktno povezana z marketinškimi cilji in na kakšen način izvajamo aktivnosti, ki vodijo v doseganje marketinških in poslovnih ciljev. Z definiranjem strateških segmentov kupcev smo postavili temelj za izvajanje CRM in ostalih marketinških aktivnosti. Na primeru bomo pokazali, na kakšen način smo definirali aktivnosti, vezane na strateški segment in kako s pomočjo BI spremljamo rezultate, ki rezultirajo v dolgoročnejših marketinških in poslovnih KPI-jih.
Jana Novak, Mercator
Poglobljen uvid v segmentacijo kupcev / uporabnikov
Trgovci smo del storitvenih dejavnosti in kupca postavljamo v osrčje našega poslovanja. Preden se dotaknemo segmentacije kupcev, je zato potrebno »kupca« kot obvezen KPI uvesti v vse vrste analitičnih poročil podjetja. Potrebno je poznati odgovore na naslednja vprašanja: Koliko kupcev se je odzvalo na posamezno aktivnost? Koliko od njih je novih, koliko jih je zmanjšalo ali povečalo svojo potrošnjo, od kod so prišli in kaj bo z njimi najverjetneje v prihodnje? Kje imamo največji »repeat rate«?
V nadaljevanju je pomembno razumevanje različnih segmentov kupcev in poznavanje vzvodov za njihovo aktivacijo. Segmentacija kupcev izvedena na osnovi košarice izkazuje dejanske nakupne navade segmentov. Kakšni so trendi v posameznih segmentih kupcev? Na kaj se odzove posamezen segment? Odgovori na ta vprašanja igrajo pomembno vlogo pri odločanju o npr. promo miksu prodajnih aktivnosti trgovca.
Naslednji postaja pa je personalizacija. Le-ta posamezniku omogoča v prvi vrsti poenostavitev in prihranek časa pri nakupovanju. Na to pot smo v Mercatorju že stopili in jo bomo razvijali tudi v prihodnje.
O govorcih
Mitja Tuškej, strateg in partner, Formitas skupina
foto: Leon Vidic, Delo
Mitja Tuškej, ki velja za enega od najbolj priznanih strategov blagovnih znamk v regiji, že več kot 35 let sooblikuje marketinško stroko v Sloveniji, ki ji je globoko zavezan. Njegova predanost podatkom in analizam ga ves čas vodi k poudarjeno osredotočenemu ciljanju znamk, ki so danes temelj natančnih strategij tržnih znamk – od opredelitve jasnih in merljivih ciljev do spremljanja učinkovitosti in uspešnosti komuniciranja in marketinga. Svoja spoznanja vestno zapisuje in deli v strokovnih publikacijah. Je tudi avtor dveh strokovnih knjig: »Brez frendov ni brendov« in »Hokus Pokus Fokus«. Svoje znanje je vedno pripravljen deliti. Predava in svoje znanje ter izkušnje prenaša tako študentom kot marketingašem v podjetjih in agencijah.
Za svoj prispevek k razvoju tržno komunikacijske stroke stroki je leta 2022 prejel stanovsko priznanje Oglaševalska osebnost. Lahko se pohvali s srebrnim Effiejem v prvi izvedbi nagrad Effie v Sloveniji (dolgoročna učinkovitost za Citroen Slovenija), z zlatim Effiejem za projekt Štartaj, Slovenija! v izvedbi Effie 2018 ter z zlatim Effiejem za dolgoročno kampanjo Štartaj Slovenija! v izvedbi Effie 2020. Ima tudi domače in mednarodne izkušnje z žiriranjem Effie prijav.
Manja Gradišek, namestnica direktorja, Blagovna znamka in komuniciranje, NLB d.d.
Manja Gradišek je v marketinških vodah že več kot petnajst let. Po nekaj letih nabiranja izkušenj v agencijah se je pridružila NLB, kjer je sprva pokrivala področje komuniciranja s pravnimi osebami, nadaljevala z upravljanjem tržnih segmentov, sodelovala pri razvoju osebnega finančnega svetovanja in soustvarjala projekt spodbujanja finančne pismenosti.
Trenutno vodi načrtovanje marketinških aktivnosti na nivoju NLB Skupine in s svojim timom razvija ter izvaja celostne komunikacijske strategije za vse segmente strank in. Njihov izziv je, kako na videz dolgočasne bančne storitve postaviti v kontekst koristi za stranko in predvsem, kako s tem podpreti poslovne cilje in prispevati k odličnost blagovne znamke.
Svoje znanje in izkušnje deli, pa tudi bogati, s sodelovanjem v žirijah različnih festivalov, organizacij in konferenc. Navdušujejo jo enostavne ideje, ki imajo koristne učinke, in kreativnost, ki izboljšuje vsakdan.
Lilijana Cizelj, svetovalka za podatkovno analitiko / Data Translator, NLB
Lilijana Cizelj je začela svojo karierno pot v oglaševalski agenciji kot medijska direktorica, nadaljevala s pridobivanjem izkušenj na različnih področjih marketinga, od odnosov z javnostmi, organizacije dogodkov, vodenje marketinga na strani naročnika, se znova vrnila nazaj v oglaševalsko agencijo, nato pa se po 20 letih dela odločila za nov karierni izziv ter vstopila v svet podatkov in napredne analitike.
Trenutno v okviru NLB Skupine sodeluje pri razvoju prediktivnih modelov za različne bančne produkte ter pri razvoju nove vloge »Data Translator«, graditvi potrebnih kompetenc in vpeljave vloge v operativne procese. Je idejni vodja Data Translator Community na ravni cele NLB Skupine, katere poslanstvo je krepitev zavedanja in razumevanje vloge »Data Translator«, organizacija izobraževalnih dogodkov, delo na konkretnih izzivih v banki, okrepitev sodelovanja med poslovnimi uporabniki in podatkovnimi strokovnjaki, spreminjanje miselnosti, vpeljava novega načina dela itd.
Vrednota, ki ji največ pomeni je spoštovanje, tako v poslu kot v zasebnem življenju, vodilo pri delu pa dobri medsebojni odnosi, odgovornost, kakovost in učinkovitost. Posel so ljudje, med njimi so zmagovalci vsi tisti, ki svoje delo opravljajo s srcem, pravim poslanstvom in zmorejo pred ciljno črto vložiti še dodaten napor, poriv in energijo, ter pri tem iskreno uživajo.
Maja Nikolić, vodja strateškega marketinga in uporabniške izkušnje, Petrol
Maja Nikolić je karierno pot je začela v tržno-raziskovalnem podjetju v Gral-Iteo, kjer si je nabirala izkušnje že kot študent od leta 2000 naprej, od tam pa nadaljevala pot v raziskavah in implementaciji rezultatov raziskav v poslovno odločanje v Telekomu Slovenije. V največjem telekomunikacijskem podjetju v Sloveniji je delala 15 let, kjer pa je izkušnje nadgradila tudi kot produktni vodja, analitik v produktnem vodenju in v analitiki v poslovni inteligenci. Že vsa leta izkušenj vpeljuje številke, analitiko in sistematičnost skozi postavljanje ciljev v vse pore podjetja, še posebej pa na področju marketinga in produktnega vodenja. Kot Vodja strateškega marketinga in uporabniške izkušnje v Petrolu aktivno sodeluje pri oblikovanju in upravljanju marketinške strategije, segmentaciji uporabnikov in oblikovanju marketinških ciljev in aktivnosti ter vpeljavi ciljev vezanih na uporabniško izkušnjo med vse zaposlene v podjetju.
Julijo Josip Franz, direktor poslovne inteligence, Skupina Petrol
Julijo Josip Franz poslovne uporabnike podpira na področju finančnih in nefinančnih vsebin s poudarkom na predikativni analitki in optimizaciji poslovanja. Izhaja s področja energetskih rešitev, kjer je bil del ekipe za izvedbo projektov pri B2G strankah. Od leta 2019 je vodil vzpostavitev enotne analitične platforme za vsa podjetja v Skupini Petrol in integracijo vsebin v podatkovno skladišče. Skozi proces vpeljave analitične platforme je spoznal vse ključne poslovne procese in koordiniral digitalizacijo analitičnih in poročevalskih vsebin. V letu 2022 je implementiral segmentacijo fizičnih kupcev na podlagi tržnih raziskav, interno definiranih KPI-jev in strateških ciljev podjetja. Po izobrazbi je magister strojništva (FS UL), kasneje pa je zaključil tudi magistrski program Poslovodenja in organizacije na Ekonomski Fakulteti (UL).
Jana Novak, direktorica poslovnega poročanja, Mercator
Jana Novak je svojo poslovno pot pričela kot raziskovalka v tržno-raziskovalni hiši Gral-Iteo. S pomočjo raziskovanja trga je spoznala širok spekter poslovnih področjih. Svojo pot je nadaljevala kot vodja odnosov s trgovskimi hišami v podjetju Nielsen in se tako usmerila na preučevanje trgovine na drobno in njenih trendov. Dnevno je bila v stiku s trgovci na slovenskem trgu in logična pot je bila prestop k enemu od njih. V Mercatorju je tako zadnjih 7 let na mestu direktorice poslovnega poročanja. Tesno sodeluje z različnimi poslovnimi področji v podjetju in s poslovno analitiko zagotavlja podporo pri strateških, managerskih in operativnih odločitvah. Veseli jo, da analitika igra ključno vlogo pri zaznavanju potencialnih težav, iskanju poslovnih rešitev in doseganju diferenciacije največjega trgovca na trgu.
*Izvedba in pogoji udeležbe
Dogodek bo potekal v živo za do 70 udeležencev. Ob prijavi velja pravilo do zasedbe prostih mest.
Dogodka se lahko udeležijo predstavniki članov, ki imajo plačano članarino SOZ za leto 2022 ter novi člani, pri katerih se rok za plačilo še ni iztekel, pod dodatnimi pogoji, ki izhajajo iz vrste članstva.
Korporativno članstvo: brezplačna udeležba v živo do zasedbe prostih mest.
Podjetniško članstvo: brezplačna udeležba v živo za enega predstavnika ob dodatnem pogoju do zasedbe prostih mest.
Osebno članstvo: brezplačna udeležba na 10 dogodkih (velja kumulativno za vse tri sklope SOZ Akademije 2022) po izboru člana posameznika. Udeležba v živo je mogoča le v primeru prostih mest.
Generalni partner dogodka
Partner gostoljubja