Član članu, Novice SOZ splošne
To so bili naši oglasni plakati
Ste se kdaj spraševali, kaj se zgodi z obcestnimi plakati, ko se vaša kampanja zaključi? Žalostna resnica je, da imajo plakati zunanjega oglaševanja običajno le eno življenje. A ne plakati letošnje Mercatorjeve kampanje To so naše police – z dobro idejo in sodelovanjem različnih partnerjev, so obcestni plakati s septembrom zaživeli kot reciklirane nosilne košarice.
Mercator je v trajnostno prihodnost usmerjen trgovec, ena od njegovih pomembnejših trajnostnih aktivnosti pa je ta, da slovenskim kmetom zagotavljajo odkup kakovostnih domačih izdelkov, tako podpirajo slovensko kmetijsko in s kratkimi dostavnimi potmi zmanjšujejo svoj ogljični odtis.
Ko iz oglasov nastanejo nosilne košarice za oglaševane izdelke
V prvi polovici leta so v agenciji Herman & partnerji za Mercator zasnovali kampanjo To so naše police, namenjeno promociji znamke slovenskih izdelkov Radi imamo domače.
Ker je velik del kampanje predstavljalo tudi zunanje oglaševanje, je v podjetju TAM-TAM nastala ideja o tem, da bi bilo “police” po koncu kampanje smiselno očistiti. Namesto da bi plakate po koncu kampanje zavrgli, so jim dali novo življenje - nastale so reciklirane nosilne košarice za izdelke Radi imamo domače.
Plod sodelovanje vseh udeležencev oglaševalskega trikotnika
Da je 3.000 recikliranih nosilnih košaric danes na policah izbranih Mercatorjevih trgovin, je zaslužnih več partnerjev – naročnik Mercator, mediji (Europlakat in TAM-TAM), agencija ter Inštitut za celulozo.
»Kot iniciator recikliranja odpadnega plakatnega papirja Mercatorjeve kampanje v novo, uporabno življenje materiala, smo prevzeli dogovore z Inštitutom za celulozo in papir ter izpeljali celotno logistiko. Marsikaj koristnega smo se iz projekta naučili in verjamem, da bomo s podobnimi iniciativami nadaljevali tudi v prihodnje,« pravi Damjan Koren iz TAM-TAM.
“Na pobudo kolegov iz TAM-TAM smo z veseljem pristopili k skupnemu projektu in po koncu Mercatorjeve kampanje odstranili vse velike in mestne plakate kampanje. Skupaj smo zbrali kar 850 kilogramov papirja, ga odpeljali na Inštitut za celulozo in papir, tam pa so na koncu iz njega nastale zares lične košarice,” nam pove Tomaž Žontar iz Europlakata.
Oglaševanje lahko ustvarja pozitivne spremembe
Mercator se je s svojim inovativnim projektom priključil Trajnostni pobudi Slovenske oglaševalske zbornice.
»V zadnjem obdobju se vse bolj poglabljajo razprave o vrednotah, družbi, naši prihodnosti. Ljudje s svojim vse bolj zahtevnim načinom življenja vse bolj aktivno posegamo v okolje, v ospredje pa posledično vedno bolj vstopa miselnost in ozaveščenost o odpravljanju obremenjevanja okolja. Vendar pa moramo vsi skupaj zavedanje o okoljski problematiki premakniti v dejansko okolju prijazno delovanje preko spremenjenega načina nakupnega vedenja, razvoja in proizvodnje okolju ustreznejših izdelkov in storitev, ravnanja z odpadki. Čas je zdaj, da postanemo družbeno odgovorni porabniki in s tem prispevamo svoj delež k čistejši prihodnosti.
Branža, v kateri delujemo lahko pomembno prispeva k okolju prijaznemu načinu delovanja. Smo tisti, ki spodbujamo nakupne odločitve, trg informiramo in mu predstavljamo izdelke in storitve ter s tem vplivamo na percepcijo in vedenja uporabnikov. Smo tisti, ki lahko vpliv oglaševanja v prihodnje učinkovito uporabimo za pospeševanje trajnostnega načina življenja in potrošnje ter v tem kontekstu prilagodimo tudi naš način vsakodnevnega dela,« pravi Andreja Zadnik Andoljšek, direktorica tržnega komuniciranja v Mercatorju.