Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceMastercard raziskava o poslovanju malih in srednjih podjetij v Sloveniji v času Covid-19

Član članu

Mastercard raziskava o poslovanju malih in srednjih podjetij v Sloveniji v času Covid-19

15. Jun 2021

Se med mala in srednja podjetja v Sloveniji vrača optimizem?

Najnovejša raziskava družbe Mastercard je pod drobnogled vzela poslovanje malih in srednjih podjetij v Sloveniji in preverjala vpliv, ki ga je imela epidemija na njihov posel in plačilne metode. Tokrat je bila raziskava, ki jo je za družbo Mastercard v februarju in marcu izvedla Mediana, razdeljena na kvantitativni in kvalitativni del. Kvantitativni del je zajel 183 podjetij, od tega 50 % mikro podjetij, 30 % malih podjetij in 20 % srednje velikih podjetij, pri čemer je vzorec reprezentativen tudi po panogah. Drugi, kvalitativni del, pa je temeljil na poglobljenih intervjujih s predstavniki 10 podjetij, od tega 5 mikro podjetij, 3 malih podjetij in 2 srednje velikih podjetij.

Po kriznem letu so v poslovni svet postopoma vrača optimizem

Vsak deseti predstavnik malih in srednjih podjetij poroča o velikih izgubah, a kljub temu je stanje optimistično, saj jih po drugi strani 40 % poroča o nespremenjenem obsegu poslovanja v 2020 v primerjavi z letom prej, 30 % pa beleži zgolj manjše izgube. Ob tem jih dobra polovica v tekočem letu pričakuje, da bo obseg poslovanja podoben tistemu iz časov pred epidemijo. Vsako tretje podjetje pričakuje rast, medtem ko se šele vsako sedmo podjetje boji upada poslovanja.

V intervjujih so vprašani potrdili, da so se le v manjši meri oprli na državno pomoč ali koristili posojila s poroštvom države, raje so zaupali v letne prihranke, sprejeli interne varčevalne ukrepe in verjeli v dober poslovni model, kljub temu da so ga številni morali prilagoditi razmeram. Kljub težkemu minulemu letu, pa na prihodnost gledajo z optimizmom, a ključne izzive vidijo v priložnostih za zaposlovanje in investicijah v razvoj, ki so se zelo okrnile.

Aleš Petejan, vodja marketinga pri Mastercard Slovenija, je ob tem dejal:

»Podjetja so med epidemijo vstopila v svet novih poslovnih izzivov in priložnosti, s katerimi se soočajo po svojih najboljših močeh. Posledice koronakrize pa občutijo še posebej mikro in mala, lokalna podjetja, ki so hrbtenica slovenskega gospodarstva, zato že nekaj časa izpolnjujemo naše poslanstvo in jim nudimo pomoč ter spodbudo pri preobrazbi poslovanja. Zavedamo se namreč, da s podporo malih lahko naredimo veliko. Kljub temu, da je jasno, da je njihovo poslovanje postavljeno pred številne izzive, nas veseli, da vprašani predstavniki malih in srednjih podjetij ostajajo optimistični. In pri tem jih bomo še naprej z zagonom podpirali.«

Naprednejše finančne rešitve še niso del poslovnega vsakdana malih in srednjih podjetij

Mala in srednja podjetja se za svoje poslovanje večinoma zanašajo na bančne transakcije in spletno bančništvo, le 40 % jih uporablja mobilno bančništvo. Tretjina jih uporablja klasične debetne kartice, 44 % pa jih ima uporablja tudi kreditne kartice z odloženim plačilom. Na leasinge se zanaša 45 % vprašanih, tretjina jih ima ali je imelo kredit, petina pa uporablja druge oblike financiranja. Kljub temu so v sklopu intervjujev podjetniki še dodatno poudarili željo po tem, da ohranjajo poslovanje brez finančnih obveznosti kot so krediti, kar je mnogim tudi temeljna vrednota iz zasebnega življenja.

Katere nakupe mala in srednja podjetja opravljajo s karticami?

Največ predstavnikov malih in srednjih podjetij uporablja kartice za plačila v trgovinah (72 %) in na bencinskih servisih (71 %), skoraj 60 % pa z njimi plačuje tudi poslovne obroke v restavracijah. Dobra polovica jih kartice uporablja za plačila nastanitev doma in v tujini, medtem ko jih 46 % te uporablja za plačilo pisarniškega materiala, le odstotek manj pa za spletne nakupe. Fleksibilnost uporabe (mobilni telefoni, brezstičnost) in aplikacije, ki omogočajo upravljanje kartic se zdijo malim in srednjim podjetjem privlačna izbira.

Ključne ugotovitve:

  • 40 % malih in srednjih podjetij poroča o nespremenjenem obsegu poslovanja v 2020 v primerjavi z letom prej, 40 % pa poroča o izgubah (od tega 30 % o manjših izgubah).
  • 50 % malih in srednjih podjetij pričakuje podoben obseg poslovanja tudi v letu 2021, 33 % pa jih pričakuje rast.
  • Vprašani predstavniki malih in srednjih podjetij so optimistični, kljub temu da se zaradi epidemije soočajo z različnimi izzivi.
  • Epidemija ni bistveno vplivala na uporabo plačilnih kartic, z izjemo področja potovanj in potrošnje v restavracijah, kjer so plačila upadla.
  • Mala in srednja podjetja se za svoje poslovanje večinoma zanašajo na bančne transakcije in spletno bančništvo, le 40 % jih uporablja mobilno bančništvo.
  • Fleksibilnost uporabe (mobilni telefoni, brezstičnost) in aplikacije, ki omogočajo upravljanje kartic se zdijo malim in srednjim podjetjem privlačna izbira.

 

 

 

Sorodne novice
15.11.2023 -
Raziskava o nakupni poti slovenskega kupca
15.11.2023 -
Telekom Slovenije in Xiaomi z donacijo društvu OnkoMan
15.11.2023 -
Na VOYO se vrača serija Ja, Chef!
25.10.2023 -
HOFER organizacijam za razdeljevanje donirane hrane namenja 18.400 evrov
25.10.2023 -
Barcaffè BARISTA CUP 2023: Na osrednjem regijskem tekmovanju za bariste prvo in tretje mesto zasedli Slovenki
25.10.2023 -
Agencija Ginger Communication Hub po novem McCann Ljubljana
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!