Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 364 / 20. 1. 2021

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 364 / 20. 1. 2021

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na TV oglas “Rop v Muzeju Porsche” oglaševalca, družbe Porsche Inter Auto / Porsche center Ljubljana, s katerim oglašujejo osebni avtomobil Porsche Taycan. Oglas se je predvajal v najbolj gledanih terminih na  prvem in drugem programu TV Slovenija vsaj v zadnjem tednu decembra 2020.

Pritožnik ocenjuje, da oglas krši določila 7. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Meni, da oglas spodbuja objestno vožnjo, upodobljeni so prometni prekrški, celo vožnja v nasprotno smer.  Zato oglas lahko negativno vpliva predvsem na mlajše gledalce, ki sicer zelo verjetno ne bodo vozili prestižnežev, a tudi s cenejšimi avtomobili se lahko dogajajo take "vragolije".

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA                                            

Oglaševalec, družba Porsce Slovenija, v svojem odgovoru pritožbo zavrača z utemeljitvijo, kot sledi.

  • Gre za slovensko adaptacijo globalnega oglasa »The Heist« za vozilo Porsche Taycan, ki so ga zasnovali v matični družbi v Nemčiji. V letu 2020 se je predvajal na večini evropskih trgov, v Sloveniji v decembru 2020 v skrajšani adaptirani različici.
  • Oglas je zasnovan po vzoru akcijskih filmov na način, da je gledalcu jasno, da gre za zgodbo - parabolo in humor. Zato ga ni mogoče razumeti kot prikaz resnične ali priporočljive rabe vozil v cestnem prometu.
  • Oglas je v prvi vrsti namenjen ljubiteljem avtomobilizma, ki jih zanima predvsem oblikovanje, tradicija in prihodnost. Porsche ni športni avtomobil, namenjen je vsakodnevni uporabi, je ravno prav tradicionalen, a sledi inovacijam. Oglas tako izpostavlja tiho delovanje vozila.
  • Slogan, ki se v originalni različici glasi »Finally an electric car that steals you.« je v slovenski različici oglasa nevtraliziran in se glasi »Naelektren po duši«.
  • Oglaševalec obžaluje in se hkrati čudi, da je pritožnik v oglasu prepoznal spodbujanje objestne vožnje, še zlasti tudi zato ker se v oglasu večkrat pojavi lahko berljiv napis na spodnjem robu »Profesionalni vozniki, zaprta proga. Ne poskušajte sami.«.
  • Glede na navedeno je oglaševalec prepričan, da je oglas v skladu z določili SOK.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV
7.3.
Oglaševanje ne sme odobravati ali spodbujati nevarnih dejanj in omalovaževati varnosti, še posebej, če je namenjeno otrokom in mladostnikom. Oglaševanje ne sme vsebovati vizualnih prikazov ali kakršnih koli drugačnih opisov potencialno nevarnih ravnanj ali situacij, ki ne upoštevajo varnosti ali zdravja, če jih ne upravičujejo izobraževalni ali socialni dejavniki.
7.4.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi utegnilo sprožiti nasilje ali nesocialno vedenje, nadlegovanje, telesne poškodbe ali poškodbe lastnine. Še zlasti ne sme uporabljati motivov kakršnih koli oblik nasilja in vandalizma, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad ter neodgovornega vedenja (npr. kajenja, pijančevanja, kraje, uživanja mamil ipd.) na način, da te pojave spodbuja oziroma neposredno ali posredno odobrava.

 

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 20. januarja 2021 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda TV oglasa »Rop v muzeju Porsche« Razsodišče ugotavlja, da le-ta ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

Iz oglasa je jasno in nedvoumno razvidno, da gre za zgodbo / parabolo in ne za upodobitev dejanske in priporočene uporabe vozila in obnašanja v prometu. Oglas je zasnovan po vzoru akcijskih filmov, kar je ob ogledu oglasa tudi razvidno. V oglasu je na spodnjem robu nad obveznimi informacijami tudi večkrat navedeno: »Profesionalni vozniki, zaprta proga. Ne poskušajte sami.«.

 

Oglaševalsko razsodišče

Jaka Repanšek, predsednik, l.r.

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!