Član članu, Domače novice
Raziskava iPROMa in Valicona: V digitalnem medijskem kolaču največ sredstev za prikazno oglaševanje
V letu 2020 bodo spletni oglaševalci v Sloveniji največ vložili v prikazno oglaševanje. Prav tako v lanskem letu je tudi v letošnjem letu ključni motivator za uporabo digitalnega oglaševanja učinkovitost, sledi pa pomen natančnih meritev in učinkovite evalvacije oglaševalske akcije. Pomembni ugotoviti raziskave o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja sta tudi, da specializirane agencije za digitalno oglaševanje pridobivajo na pomenu, podjetja pa se pri načrtovanju aktivnosti zanašajo predvsem na lastne, notranje podatke.
»Raziskavo smo izvedli v začetku leta, ko še nihče ni slutil, kaj se nam obeta v pomladnih mesecih. Ocenjujem, da učinki na gospodarstvo še niso vidni in še nekaj časa ne bomo točno vedeli, pri čem smo. Kljub temu menim, da bodo tudi tokratni dogodki ponovno in dodatno spodbudili razvoj digitala kot celote, naložbe v digitalno oglaševanje pa bodo rasle. Skladno s spremembami vedenja potrošnika, ki jih že zaznavamo, bo iskanje novih poti in priložnosti v digitalnem marketingu neizbežno,« komentira rezultate Matjaž Robinšak iz Valicona.
Na slovenskem digitalnem oglaševalskem trgu največ sredstev za prikazno oglaševanje
Slovenski odločevalci bodo na področju digitalnega oglaševanja in trženja tudi v letu 2020, tako kot v preteklem letu, največ sredstev vložili v prikazno oglaševanje (28 % vseh sredstev), sledijo oglaševanje na družbenih medijih (20 %), iskalni marketing (18 %), e-poštni marketing (10 %) ter marketing s pomočjo vplivnežev (9 %). Med najpogosteje uporabljenimi oblikami je oglaševanje na družbenih medijih (94 %), sledijo prikazno oglaševanje (93 %), iskalni marketing (85 %) in e-poštni marketing, ki ga bo v letošnjem letu med svoje aktivnosti uvrstilo 77 odstotkov vprašanih.
Učinkovitost digitalnega oglaševanja kot glavni motivator
Med poglavitnimi razlogi za uporabo digitalnega oglaševanja v letu 2020 so podobno kot lani učinkovitost (71 %), natančne meritve in učinkovita evalvacija oglaševalske akcije (59 %), skladnost z zakonodajo o varovanju osebnih podatkov (59 %) ter napredno ciljanje in posledično učinkovitejše doseganje ciljnih skupin (55 %). V primerjavi z lanskim letom je najvišji indeks rasti (116 %) zabeležila skladnost z zakonodajo, kar kaže, da zavedanje o tem med oglaševalci raste.
Raziskava, ki smo jo izvedli v začetku leta, je takrat napovedala17 odstotno rast investicij v digitalno oglaševanje, kako se bodo prerazporejala sredstva znotraj marketinških proračunov pa bo sedaj bolj jasno jeseni. Kombinacija povečane uporabe digitalnih medijev in učinkovitosti bodo po naši oceni botrovala še intenzivnejšemu premiku naložb v prid digitalnemu oglaševanju«, dodaja Leon Brenčič, direktor odnosov z naročniki v iPROMu.
Celoten povzetek raziskave je objavljen tukaj: https://iprom.si/raziskava-iproma-in-valicona-v-sloveniji-tudi-v-letosnjem-letu-najvec-medijskih-sredstev-namenjenih-prikaznemu-oglasevanju/
iPROM in Valicon