Član članu, Domače novice
Modrost ob kavi – premišljena direktna komunikacija
“Tebe pa tudi pod masko prepoznam”, me je pozdravil glas v trgovini danes popoldne. Meni se je moški, ki je izbiral izdelke na polici nasproti mene, sicer tudi zdel znan, a ker sva se srečala nekje, kjer ga nisem pričakovala, in ker v vseh letih odkar ga poznam nikoli ni imel dolgih valovitih las, sem ga enostavno prezrla. Moji možgani so namreč to anomalijo (sicer zelo dobro frizuro) sprejeli kot nekaj, kar je popolnoma nemogoče povezati z njim in so nadaljevali z iskanjem pravih stekleničk za bezgov sirup.
Ko pa je spregovoril in se je čez nezakrito čelo in oči razlezel znani nasmeh, so tudi moji možgani poslali nasmeh veselja in dobrodošlice na moj obraz. Hitro sva se dogovorila za kavo, nato pa klepetala, si delila izkušnje preteklega obdobja in bila kot po navadi izjemno vesela, da sva se srečala.
Na vprašanje, kako so prenesli izolacijo, sem dobila izjemno moder odgovor: “Takoj smo vsi ostali doma in delali od doma. Na srečo imamo dovolj prostora, da je vsak delal v svojem prostoru. Tretji dan je bil težaven, saj smo se res močno skregali.” In je takoj z nasmehom nadaljeval: „Vse je bilo v redu, smo se takoj usedli, se odkrito pogovorili, in se dogovorili za pravila, način delovanja in toleranco v dani situaciji, ki bo očitno še kar trajala. Potem je bilo pa super, ne samo, da ni bilo več napetosti, ampak smo se celo še bolj zbližali in tudi naše najstnice pravijo, da smo se imeli prav fajn.”
In to je ta modrost, ki jo danes z veseljem delim z vami. Z integriteto, s sledenjem dolgoročni strategiji, z dobro ekipo in s premišljeno direktno komunikacijo lahko posamezniki in organizacije uspešno preživimo še tako težke krizne trenutke.
PwC je lani, torej leto pred sedanjo krizo, naredil raziskavo PwC’s Global Crises Survey 2019. Intervjuvali so več kot 2.000 vodilnih managerjev v 25 industrijah, 43 državah, ki so v preteklem obdobju 5 let preživeli čez 4.500 različnih kriz.
Spoznanja iz te obsežne ankete kažejo, kakšne organizacije so učinkovito preživele krize in iz njih izšle bolj uspešne. Poenostavljeno - uspešne organizacije so imele podobne pogoje in so podobno reagirale kot družina mojega današnjega sogovornika.
Rezultati raziskave PwC-ja kažejo, da je seveda več dejavnikov, ki vplivajo na to, kako posamezno podjetje preživi krizo. A najbolj pomembni dejavniki so tisti, ki so se zgodili pred nastankom krize in posledično vplivajo na dejanja med samo krizo.
Vse se začne in konca pri ekipi. Ni skrivnost, da obstaja močna korelacija med močnimi timi in uspešnostjo. In PwC je to identificiral tudi v tej raziskavi.
Ključno je zavedanje o povratni zanki. Kriza je vedno človeški dogodek in ima močen pozitiven ali negativen učinek na vsakega vpletenega človeka. Samo ljudje lahko učinkovito rešijo krizo, in hkrati so ravno ljudje, zaposleni, partnerji in ostale zainteresirane javnosti, tudi najbolj prizadeti. In zato je odkrita, jasna in na osnovi dejstev pripravljena komunikacija z notranjimi in zunanjimi javnostmi ključnega pomena. Treba je upravljati s pričakovanji vseh udeleženih in imeti jasno komunikacijsko strategijo.
Lažje rečeno kot storjeno. In vendar nekaterim uspeva. 93 % tistih, ki so iz krize prišli močnejši in bolj uspešni, je izjavilo, da so se na krizo odzvali kot ekipa in ves čas delovali v skladu z vrednotami organizacije. V vsakem trenutku so delovali z integriteto. Med tistimi, ki so iz krize prišli neuspešni, je bilo le 39 % takih, ki so izjavili enako. Vsi pa so imeli težko obdobje in so svoje vire fokusirano usmerjali v kombinacijo „business as usual”, hkrati pa v upravljanje z novim izzivom.
V organizacijski ekipi Effie Slovenija 2020 se zavedamo, da je danes v takem obdobju prav vsaka organizacija v Sloveniji. In naš prvi nagovor, ki je govoril o učinkovitosti in uspešnosti, je danes še bolj primeren. Delati prave stvari pravilno. Imeti dolgoročno strategijo in ji slediti je v vsakem trenutku prava pot.
Poslanstvo Effie je namenjeno spodbujanju uspešnosti. In zato je edino naravno, da tudi mi sledimo dolgoročni strategiji. Z licencodajalcem smo se dogovorili, da bomo Effie 2020 podaljšali za eno leto. Tako ne izvedbe tekme ne izobraževalnih vsebin ne bomo odpovedali, ampak izvedli v podobnem obsegu skozi daljše obdobje.
V tem času, ko je delovanje vseh organizacij okrnjeno, pa je pomembno, da vsi skupaj zadihamo in se osredotočimo na najbolj pomembne aktivnosti. Verjamemo, da bomo, tako ekipa Effie Slovenija kot naši partnerji, med tistimi, ki bomo iz tega obdobja prišli močnejši in z novimi uspehi.
Vesna Marđonović