Član članu, Domače novice
Ko podpremo male, lahko dosežemo veliko
Svet po koronavirusu bo drugačen – oziroma je že. Tako rekoč čez noč se je spremenil naš odnos do reči, ki so se nam še pred nekaj meseci zdele povsem samoumevne, denimo obiska koncerta, kave s prijatelji, vsakodnevnega nakupa v trgovini. Raziskave že potrjujejo, da se bodo vrednote in nakupovalne navade potrošnikov še bolj spremenile – trošili bodo manj in bolj premišljeno, s še večjim zavedanjem o pomenu domačih izdelkov ter lokalnega znanja in spretnosti. Da bi to zavedanje še bolj spodbudili, je NLB skupaj s partnerji POP TV, Europlakat in Mastercard oblikovala projekt Okvir pomoči.
Slovenija je dežela podjetnih ljudi. Skoraj polovica vseh delovno aktivnih je zaposlenih v mikro in malih podjetjih – pomembnem stebru gospodarstva –, ki pa bodo najbolj občutila posledice gospodarskega ohlajanja zaradi epidemije koronavirusa. Prav ta podjetja bodo za vnovičen zagon potrebovala največ spodbude.
»V NLB imamo dober vpogled v gospodarske posledice, ki jih prinaša koronavirus, in kot vidimo, te vsaj v določenih industrijah in panogah še zdaleč ne bodo majhne – predvsem za mikro in mala podjetja, ki so hrbtenica slovenskega gospodarstva. Ta podjetja zaposlujejo več kot 400 tisoč ljudi, torej skoraj polovico vseh delovno aktivnih v državi, posledice krize pa občutijo najmočneje. Lahko si predstavljamo, kaj vse je na kocki, če se morajo boriti za preživetje,« pojasnjuje direktor NLB Komuniciranja Andrej Krajner. »V NLB smo smo tu predvsem za to, da strankam zagotavljamo pomoč pri poslovanju, torej nemoteno delovanje bančnih sistemov, dotok gotovine, reševanje morebitnih likvidnostnih zagat in podobno, za kar bomo seveda skrbeli še naprej, vendar pa smo pri razvoju tega projekta razmišljali izven okvirjev naših storitev,« dodaja.
Cilj projekta je zelo preprost. V NLB bodo prisluhnili zgodbam, ki jih pišejo trenutne negotove gospodarske razmere zaradi epidemije bolezni COVID-19, ter izbranim podjetnicam in podjetnikom, kmetovalkam in kmetovalcem ter mikro in malim podjetjem dali na voljo oglasni prostor, ki si ga sicer v teh zahtevnih časih najverjetneje ne bi mogla privoščiti. Tako bodo pripomogli, da bodo njihov glas oziroma oglas, njihovo delo in trud opazili tudi potencialni kupci in stranke.
Ne le podpora podjetnikov, ampak tudi medijev
Po drugi strani pa bodo v NLB s tem odgovorili tudi na pozive medijev, naj oglaševalci ne prekinejo z oglaševanjem. Zgodbe lokalnih podjetnikov bodo namreč širili s pomočjo partnerjev POP TV, Europlakat in Mastercard ter podpornikom projekta, časnikom Finance, da bodo dosegle kar največji del javnosti ter bile v navdih tudi drugim podjetnikom in vsem ostalim – da bodo tudi sami prepoznali nove priložnosti ter se podali po poti okrevanja in uspeha.
Pri določanju medijskega spleta in izboru medijskih partnerjev so v NLB izhajali iz potreb lokalnih podjetnikov, ki se jih je tako ali drugače dotaknila koronakriza. Na razpis se lahko prijavijo tisti, ki prodajajo svoje izdelke ali nudijo svoje storitve izključno na lokalnem nivoju, denimo znotraj svoje občine, pa tudi mali podjetniki, ki oskrbujejo celotno Slovenijo.
»Iskali smo medijske partnerje, ki zagotavljajo tako lokalno kot nacionalno pokritost ter odličen doseg in so hkrati dovolj prilagodljivi, da bomo lahko skupaj zasnovali optimalen mini medijski načrt za vsako izbrano podjetje, kmetovalca ali podjetnico oziroma podjetnika. In teh verjamemo, da ne bo malo,« pravi Manja Gradišek, vodja Tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi v NLB, in dodaja: »Z medijskimi partnerji, ki smo jih povabili k sodelovanju, smo hitro naši skupni jezik, saj so prepoznali namen in družbeno odgovoren karakter našega projekta. Podobno kot velja za ostala podjetja, ki se soočajo s posledicami koronakrize, je ta oplazila tudi nas in brez sodelovanja POP TV, Europlakata in Mastercarda bi imel ta projekt precej manjše razsežnosti. Projekt so podprli tudi pri Financah, načrtujemo pa tudi sodelovanje z lokalnimi mediji in interesnimi združenji.«
»V projekt Okvir pomoči pod okriljem NLB in ostalih partnerjev v medijski hiši PRO PLUS vstopamo iz skupnega prepričanja o visokem pomenu oglaševanja, ki ne zagotavlja le rasti posameznih podjetij, pač pa vnaša optimizem in zagon celotni družbi. Pobudo smo takoj podprli, saj smo v njej prepoznali način dobre oglaševalske in medijske prakse s širokimi pozitivnimi učinki. Blagovne znamke, ki s svojim oglaševanjem nadaljujejo tudi v spremenjenih gospodarskih razmerah, dokazano po krizi okrevajo bistveno hitreje kot tisti, ki z oglaševanjem povsem prenehajo. Prav tako po krizi beležijo močnejši dvig aktivnosti in večjo prodajo. Dejstvo je, da naši mediji v tem času dosegajo zgodovinske rezultate gledanosti in obiskanosti. In če se nekateri prav zdaj odločijo pomakniti v ozadje, je pod svetlimi žarometi več prostora za nove igralce. Zagotovo, da bodo pozitivni učinki oglaševanja na poslovanje podjetij, ki bodo del projekta Okvir pomoči, spodbudili tudi tiste, ki so svoja komunikacijska sporočila povsem umaknili iz medijev, da se vrnejo in dajo signal svojim potrošnikom, zaposlenim in poslovni javnosti, da je treba ponujene poslovne priložnosti izkoristiti danes,« pojasnjuje direktor trženja Pro Plus Aleš Muhič.
»Europlakat je z brezplačnim oglasnim prostorom prispeval k omejevanju širjenja okužb in s tem po svojih močeh prispeval v boju proti bolezni COVID-19. Po koncu epidemije želimo prispevati še k hitrejšemu zagonu slovenskega gospodarstva. Če znova stopimo skupaj, bomo v podjetjih prej spet prišli do običajnih delovnih obratov. Veseli smo povabila NLB k projektu, ki podpira okrevanje malega gospodarstva. Tako lahko z našimi mediji pomagamo tudi lokalnim malim podjetnikom, ki imajo morda manj izkušenj z oglaševanjem. Europlakat oglaševalcem lahko ponudi najširše občinstvo, saj je zunanje oglaševanje medij z najširšim dosegom. Naši mediji so običajno tudi zadnja priložnost, da oglaševalci nagovorijo svoje kupce v okolici trgovskih središč, torej tik preden opravijo nakup. Odlična izbira smo tudi za gostince in ponudnike turističnih namestitev, saj kampanje lahko izvedemo v posameznih regijah ali mestih,« pa dodaja Urban Korenjak, direktor trženja v podjetju Europlakat.
Spodbuda gospodarstvu na vseh trgih NLB Skupine
V NLB bodo sicer projekt, ki so ga razvili za Slovenijo, kmalu prenesli tudi v druge države, kjer deluje NLB Skupina, saj ugotavljajo, da se podjetja in gospodarstvo tudi tam spoprijemajo z enakimi izzivi, kot pri nas.
»Okvir pomoči bo postal prvi od načrtovanih aktivnosti naše banke, ki intenzivno naslavljajo okoljsko in družbeno trajnost, ki ga bomo razširili tudi na ostale trge, kjer deluje NLB Skupina, saj je naš cilj vzpostaviti regijsko trajnostno platformo. Podpreti želimo torej podjetja, ki so tu doma, ki delujejo lokalno ali regionalno, ki tu ustvarjajo in ki razumejo svojo družbeno in trajnostno vlogo, saj svojo razumemo in izpolnjujemo tudi mi,« pojasnjuje Mojca Avšič, odgovorna za Strateški marketing v NLB Skupini.
5 razlogov za prijavo v projekt Okvir pomoči
• Oglasni prostor na televizijskih postajah hiše Pro plus (Pop TV, Kanal A, Brio, Kino), obcestnih plakatih po Sloveniji, spletnih straneh, družbenih medijih ali v lokalnih tiskanih medijih v obdobju med 15. junijem in 31. avgustom 2020.
• Priprava oglasov, ki jih lahko izbrani podjetnik uporabi tudi na svojih družbenih omrežjih in drugih komunikacijskih kanalih (npr. video oglas, spletna pasica, plakat).
• Brezplačna namestitev 1x klasičnega POS-terminala (za nekomitente in komitente, ki še ne sprejemajo kartic na prodajnem mestu, ob sklenitvi Pogodbe o načinu plačila blaga in storitev s karticami).
• 12-mesečno brezplačna najemnina za 1x klasični POS-terminal.
• NLB Poslovna kartica Mastercard® s polovično članarino za prvo leto, ob odprtju NLB Poslovnega računa in ob izpolnjevanju ostalih pogojev.
Vse podrobnosti o razpisu in navodila za sodelovanje so na voljo na spletni strani www.nlb.si/okvir.