Član članu, Domače novice
Novi digitalni val je pred vrati. Pripravimo se.
Danes kupujemo predvsem izdelke, ki so povezani z našimi trenutnimi potrebami. Z izjemo osnovnih dobrin nakupujemo na daljavo, s postopno odpravo vladnih ukrepov, bomo nakupne navade v prilagojeni obliki obudili. Oglaševanje v digitalnih medijih danes sodi med ključne komunikacijske vzvode sidranja blagovne znamke v zavest potrošnika. To dejstvo bo pandemija najverjetneje potisnila še v tiste zadnje pore, ki so se digitalizaciji in digitalnim oblikam komuniciranja upirale.
Učinkovitost digitalnega oglaševanja kot glavni motivator za izbiro
Skoraj tri četrtine odločevalcev na področju trženja v raziskavi iPROMa in Valicona iz leta 2019 zatrjuje, da je ključni motivator za vključevanje digitalnega oglaševanja v strategijo tržnega komuniciranja učinkovitost. Med pomembnejše motivatorje so uvrstili še učinkovito evalvacijo rezultatov, napredno ciljanje in s tem učinkovitejše doseganje ciljnih skupin.
Danes, ko potrošnik spremlja digitalne medije bolj kot kadarkoli doslej, je usmerjeno nagovarjanje ciljnega občinstva še toliko bolj pomembno. Potrošnika doseči s pravim, zanj relevantnim sporočilom, ob pravem času, na pravem mestu in prek prave naprave je ključno. iPROMova tehnološka platforma za centralizirano upravljanje oglaševalski akcij v digitalnih mediji iPROM Cloud omogoča različne oblike naprednega ciljanja, spremljanje učinkovitosti ter prilaganja oglasnih akcij v realnem času.
Medijska potrošnja digitalnih vsebin je rekordna
Marčevska analiza medijske potrošnje, ki smo jo pripravili v iPROMu, razkriva rekordno zanimanje za večino vsebinskih kategorij v slovenskih digitalnih medijih. Dnevno je v drugi polovici marca do spletnih vsebin dostopalo 52 odstotka več uporabnikov, na dan pa so pregledali v povprečju 75 odstotkov več spletnih vsebin kot meseca februarja.
Danes digitalno oglaševanje podjetjem in blagovnim znamkam omogoča še učinkovitejšo monetizacijo vložkov. Ob povečani digitalni medijski potrošnji je smotrno, da podjetja trženjske aktivnosti prilagodijo in poskrbijo za usmerjeno komuniciranje s ciljnimi javnostmi. Zdaj je denimo priložnost za investicijo v akumulacijo baz potencialnih kupcev, ki jih kasneje povabimo na prodajna mesta. Ad-tech v tem trenutku ponuja izjemne priložnosti. Pritegnite obiskovalce na svojo spletno stran, predstavite jim ponudbo, ko odprete prodajalno (fizično ali virtualno), jih s pomočjo ponovnega ciljanja povabite vanjo. To je le ena izmed številnih možnosti. V primeru, da to priložnost izpustite, obstaja možnost, da bo prostor v glavah vaših potrošnikov, in posledično tudi tržni delež, prevzela vaša konkurenca.
Spletno nakupovanje gre v nebo
Trenutno ne govorimo o krizi v tradicionalnem pomenu besede, ampak njeni atipični obliki. Ponudba na trgu obstaja, povpraševanje tudi, le dostop do kupca je omejen. Točke stika so se, zaradi ukrepov za zaščito našega zdravja, spremenile. Podjetja se pospešeno prilagajajo in v novih razmerah poslujejo naprej. Nekatera celo bolje kot pred sprejetimi vladnimi ukrepi. Aktualno ponudbo prilagajajo potrebam kupcev, poslovanje selijo na splet, skrbijo za brezstično dostavo. Spletne trgovine beležijo rekordno rast, storitve, povezane s poslovanjem na daljavo, so v razcvetu. Eden izmed primerov z domačega trga je Semenarna Ljubljana. Izključno ob podpori oglaševanja v slovenskih digitalnih medijih je marca v dveh tednih na področju spletne prodaje presegla lanskoletni promet. Po oceni stroke naj bi imelo po koncu koronakrize 90 odstotkov uporabnikov spleta izkušnjo z nakupovanjem prek spleta. Pričakujemo lahko tudi, da se bo del novih nakupnih navad ohranil.
Novi digitalni val je pred vrati. Pripravimo se.
Glede na izkušnje iz pretekle »krize« lahko predvidevamo, da se bodo nakupne navede potrošnika tudi tokrat spremenile. Danes je potrošnik bolj digitaliziran kot pred desetletjem, s tem pa so pogoji za hipne spremembe navad na dlani. Pogoji za digitalne preizkuse v vseh starostnih kategorijah so dani in tokrat smo v njih prisiljeni. Tako potrošniki kot blagovne znamke, podjetja in organizacije. Preudarno komuniciranje v »krizi« skrajša okrevanje po njej. Vsi poznamo primere kot je Kellogg in Post. Drugi digitalni val je pred vrati. Pripravimo se. Ta bo večji in hitrejši od tistega pred desetletjem.
Leon Brenčič, direktor odnosov z naročniki, iPROM