Član članu, Domače novice
Najboljše nas povezuje
Smo že v petem tednu pandemije koronavirusa in s tem povezane splošne karantene in prilagajanja na nove načine dela. Ja, precej sprememb in prilagoditev je bilo potrebnih na vseh ravneh delovanja v teh tednih. V Mercatorju smo se sredi meseca marca reorganizirali v celotnem spletu delovanja. Vzpostavila se je še bolj dinamična povezanost med maloprodajo, komercialo in logistiko, da smo lahko zadostili povečanemu povpraševanju uporabnikov, z dobavitelji zagotovili kontinuiteto nabav in dostav ter izpostavitve izdelkov v prodajnem prostoru. V sodelovanju z institucijami prodajna mesta opremili z navodili in zaščitnimi elementi, poskrbeli za varnost naših zaposlenih ter ponudili tudi pomoč psihologov. Režijske službe v kar največji meri nadaljujejo z delom od doma. Blizu, čeprav na daljavo, smo si z rednimi dnevnimi video sestanki.
Dinamično pa je tudi v naši marketinški ekipi. V luči novih razmer smo prilagodili naša komunikacijska sporočila. Zasnovana so na treh ravneh: skrb za dobrobit skupnosti, okrepitev sodelovanja z domačimi dobavitelji in prilagoditev ponudbe za uporabnike. Ob uvedbi izrednih ukrepov smo pozivali k zmernosti in solidarnosti ter izogibanju skrajnostim in nepremišljenim reakcijam. Poudarjali celostno družbeno zavedanje vseh nas in spoštovanje drug do drugega. Kot podjetje pa tudi pomagamo v tem času s številnimi humanitarnimi aktivnostmi. Še tesneje smo se povezali z našimi partnerji in dobavitelji, saj je pomen predvsem prehranske industrije na vsakem trgu zdaj še večji. S platformo Moje znamke zagotavljamo kupcem izdelke njihovih najljubših domačih blagovnih znamk. Pri dolgoletnem projektu Radi imamo domače pa smo s podpiranjem malih lokalnih pridelovalcev in predelovalcev boljšo prihodnost omogočili tudi njim in naslednjim generacijam lokalnih izdelkov. Predvsem pa smo kupcem v teh zahtevnih tednih na več načinov olajšali nakupovanje. V porastu je spletno nakupovanje živil, zato smo ustrezno razporedili resurse, povečali kapacitete in uvedli posebno, krizno živilsko spletno trgovino. Prav tako smo jih ob delnem zaprtju tehničnih trgovin omogočili priročne nakupe izdelkov bele tehnike, malih gospodinjskih aparatov in tehničnih izdelkov v spletni trgovini naše M Tehnike ter za hitrejše dostave še okrepili število odpremnih mest, prav tako pa vzpostavili tudi storitev prodaje na daljavo. Za vse, ki jim primanjkuje časa za kuhanje, razvili večja, družinska pakiranja že pripravljenih obrokov in dopeko kruha doma, da je vedno sveže in pri roki. Prav tako pa še naprej pripravljamo ostale priročne rešitve glede na potrebe naših uporabnikov.
Čeprav nas je koronavirus v marsičem omejil in oddaljil, pa so spremenjene razmere odprle tudi nekaj priložnosti:
1.) Regijsko povezovanje marketinških ekip se je okrepilo.
Skupina Mercator s prodajno mrežo trgovin deluje na štirih trgih, poleg Slovenije še v Srbiji, Bosni in Hercegovini ter Črni gori. Poleg blagovne znamke Mercator smo na teh trgih prisotni še z blagovnima znamkama Roda in Idea. Za trgovce, kjer je v ospredju storitev, je vsak trg specifičen. Drugačne so nakupne navade in pričakovanja potrošnikov, drugačno je poslovno okolje, aktivnosti, partnerji in konkurenca. Zato se tudi v marketinških aktivnostih prilagajamo posameznemu trgu. Tokratna pandemija pa je skupna vsem. Tako smo na nivoju Skupine zasnovali razmeram prilagojeno marketinško strategijo in številne aktivnosti ter jih sočasno implementirali na vseh trgih.
2.) V hitrem tempu dela se izkaže sodelovanje med partnerji.
Izredne razmere so tudi nam prekrižale načrte pri implementaciji aktivnosti, ki smo jih imeli postavljene v naši letni marketinški strategiji v tem terminu. Potrebno je bilo hitro odzivanje, spremenjeno razmišljanje, velika mera iznajdljivosti in pripravljenost na sodelovanje, tudi ko so se delovniki prelivali v nočno in vikend delo ter so bile potrebne hitre reakcije. V takih razmerah se močno izpostavi razumevanje blagovne znamke, pomen delovanja na trgu, ideje, skupni napori in želja, da potek dogajanja obrnemo v pravo smer.
3.) Usklajeno delovanje daje odlične rezultate.
V tem mesecu dni je nastala vrsta novih kampanj in projektov, ki so še utrdili našo brand identiteto »najboljšega soseda« in močno okrepila našo pozicijo pri uporabnikih na vseh trgih. Zato smo po mesecu dni delovanja v teh spremenjenih razmerah zelo veseli rezultatov merjenja tržnega deleža in percepcijskih elementov. S prilagajanjem in odzivanjem na spremenjene razmere smo bili uspešni. In ob tem delovali izjemno hitro in usklajeno.
Ja, najboljše nas povezuje. Znanje, izkušnje, intuicija, dobre ideje, rezultati in zagnana ekipa sodelavcev. Tudi v izrednih razmerah.
Andreja Zadnik Andoljšek, direktorica tržnega komuniciranja & ekipa marketinga, Mercator