Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 344 / 17. 9. 2019

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 344 / 17. 9. 2019

POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na TV oglas »The Opel Grandland X: Life is Grand« oglaševalca, Opel Southeast Europe, predstavništvo Ljubljana, ki  se je predvajal vsaj na TV Slovenija 1 in TV Slovenija 2 v letih 2017 in 2018. Pritožnik ocenjuje, da oglas krši vsaj določila 26. 1. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), ob tem meni da zelo verjetno tudi ni v skladu z določili 1.2.  

Oglas namreč prikazuje duševno neuravnovešenega človeka, ki svoje notranje napetosti, frustracije sprosti z agresivno vožnjo avtomobila po mestu (v cestnem prometu). Na ta način opravičuje in spodbuja neodgovorno obnašanje v prometu.

Vlagatelj pritožbo zaključi s pojasnilom, da se zaveda, da se oglas že dalj časa ne predvaja več. Doda, da verjame, da je obravnava primera smiselna kot opozorilo oglaševalcu in širši javnosti, da tako oglaševanje ni sprejemljivo zato, da se v prihodnosti ne bi več objavljalo.


POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
Oglaševalec, Opel Southeast Europe, predstavništvo Ljubljana, pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.  

  • Oglas z naslovom v izvirniku "The Opel Grandland X- Life Is Grand" je bil pripravljen s strani naše matične družbe Opel Automobile GmbH iz Russelsheima. V letu 2018 se je predvajal v različnih dolžinah na večini evropskih trgov. V Sloveniji se je v nekoliko skrajšani obliki predvajal v januarju in februarju 2018.
  • Oglaševalec obžaluje, hkrati pa ga čudi, da je pritožnik v oglasu prepoznal prikaz duševno neuravnovešenega človeka, ki naj bi svoje notranje napetosti in frustracije sprostil z agresivno vožnjo v urbanem okolju. Urejen družinski oče in mož, vpet v obveznosti in rutino sodobnega vsakdana, si v današnjem času vsekakor ne zasluži oznake, da gre za “duševno neuravnovešenega človeka”.
  • Uporabo avtomobila, poleg čisto funkcionalnih vsebin, ki jih nudi, pri vrsti uporabnikov močno zaznamujejo tudi čustva. Predvsem navdušenje nad sodobno tehniko in tehnologijo ter prvinski občutek svobode, kar so v prvi vrsti želeli komunicirati z oglasom.  Tudi vožnja z Opel Grandland X-om, lahko v vsakdan doda nekaj barv, navdušenja in vznemirjenja. 
  • Oglaševalec je tudi prepričan, da iz nobenega kadra TV oglasa ni moč utemeljeno sklepati, da je voznik avto vozil  v neskladju s prometnimi predpisi ali ob tem kakorkoli ogrožal druge udeležence v prometu.


DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 1 ZAKONITOST 
1.2

Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi bilo v nasprotju z obstoječo zakonodajo, niti izpuščati česa, kar zakon izrecno zahteva. Prav tako ne sme spodbujati ali odobravati kršitve zakonov.
Člen 26 OGLAŠEVANJE MOTORNIH VOZIL
26.1. 

Oglaševanje motornih vozil, goriv ali dodatkov ne sme biti zasnovano na način, da bi spodbujalo ali odobravalo neodgovorno vedenje v prometu.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 17. septembra 2019 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena. 


O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče uvodoma navaja, da je o primeru odločalo izključno glede očitanih kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), o domnevnih kršitvah veljavnih predpisov pa se Razsodišče ni izrekalo, ker za to nima pooblastil.

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda TV oglasa »The Opel Grandland X: Life is Grand« ugotavlja, da le-ta ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševalsko razsodišče ni prepoznalo očitanega neodgovornega obnašanja v prometu niti elementov, ki bi tako vedenje spobujali ali odobravali.

 

Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica 

Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!