Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovOglaševalsko RazsodiščeArhiv RazsodbRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 326 / 19. 6. 2018

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 326 / 19. 6. 2018

POVZETEK PRITOŽBE
 
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na oglas "Na absolventa z novo košarico samozavesti" na FB profilu turistične agencije Collegium Mondial Travel, s katerim so oglaševali nagradno igro ob absolventskih izletih. Pritožnik meni, da oglas krši določila 2. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), zlasti odstavkov 2.2. in 2.3.. Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.
 
Celotna vsebina akcije / nagradne igre /, vključno s predmetnim oglasom, je neprimerna, ker:
  • je žaljiva do žensk, 
  • objektivizira žensko telo kot predmet poželenja,
  • spodbuja mišljenje, da je s telesom nekaj narobe in ga je potrebno "popravljati",
  • trivializira plastične operacije zavoljo promocije,
  • promovira plastično operacijo kot instant rešitev za večanje samozavesti in
  • normalizira grob poseg v telo kot eno od hitrih rešitev za dosego "poletnega telesa".

 
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA 
 
Oglaševalec, turistična agencija Collegium Mondial Travel v svojem odgovoru pritožbo zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
  • Objava (ne moremo govoriti o oglaševanju, saj zadeva ni bila finančno podprta in se je širila izključno organsko) je ciljala tako na ženske, kot tudi na moške, kar je razvidno iz spremnega teksta in nagovora kreative. Ciljna skupina so bili tako ženske in moški, sodelovali pa so le tisti, ki jih je oglaševana nagradna igra (in nagrada) zanimala.
  • Kot kreativo smo namesto punce v kopalkah uporabili sadje ravno v izogib objektiviziranja ženskega telesa.
  • Sporočilo spremljajočega besedila nikakor ni, da je s človeškim telesom kaj narobe, je zgolj hudomušno ubesedena nagradna igra. Dejstvo je, da so danes plastične operacije del vsakdana in da so med mladimi splošno sprejete in niso več tabu, kar je razvidno tudi iz velikega števila pozitivnih komentarjev. 
  • Če se osredotočimo na ženske, lahko rečemo, da si nekatere ekstremno barvo las, druge tatuje, piercinge in nekatere druge modifikacije, ki jih lahko označimo kot "popravljanje" telesa in jih nekateri zavračajo. Dejstvo je, da katerakoli od zgoraj omenjenih sprememb poveča posameznikovo samozavest, spremeni si lastno percepcijo sebe in ne percepcijo drugih. Če mi lahko nekomu pomagamo pri tem in nosimo finančno breme, ki ni zanemarljivo, ne vidimo v tem nič negativnega. 
  • Oblikovanje in vcepljanje lepotnih idealov je v današnjem svetu vse prisotno – v tem okviru cveti tudi "industrija estetske kirurgije". Je oglaševanje beljenja zob, tatujev ali lasnih vsadkov, ki prav tako predstavljajo trajen poseg, kaj manj sporna? Je v kontekstu pritožnika neprimerno, da se Himbe mažejo z rdečo barvo, da so Maori tetovirani.
  • Nagrada v nagradni igri je bila kakršen koli poseg (povečanje ali zmanjšanje prsi, moška liposukcija), vse skupaj pa smo zapeljali na humoren način, kar naša publika dobro sprejema. Njihovi odzivi so bili pozitivni. 
  • Komentarji sodelujočih – razen nekaj izjem - so nas presenetili, pričakovali smo večjo mero humornosti, dobili pa ogromno iskrenih izrazov želja po posegu. Presenetilo nas je, koliko mladih si take spremembe in to tudi javno izrazijo, kar dokazuje, da velika večina ljudi ne doživlja objave na način kot vlagatelj pritožbe.
  • V kolikor smo z zasnovo nagradne igre in objavami koga užalili, se mu opravičujemo.

 
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 2 DOSTOJNOST 

2.1.
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti in bi tako povzročilo globoko ali množično prizadetost. Kot splošno veljavna pravila o dostojnosti ne morejo biti upoštevana pravila posameznih družbenih skupin. 

2.2
Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi posameznike ali skupine lahko žalilo zaradi njihove rasne ali narodnostne pripadnosti, verskega prepričanja, politične pripadnosti, spolne opredeljenosti, zdravstvenega stanja ali invalidnosti in drugih kriterijev razlikovanja.
Zgolj uporaba naštetih kriterijev razlikovanja v oglaševanju ni žaljiva sama po sebi. 

2.3.
Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma, niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. 

2.5.
Oglaševalci se morajo zavedati občutljivosti javnosti in tega, da je oglaševanje lahko neokusno, četudi neposredno ne krši določil 2.1, 2.2., 2.3 in 2.4. tega kodeksa.

2.7
Dejstvo, da je izdelek sam po sebi žaljiv za posameznike ali skupine, ni zadosten razlog za presojo skladnosti oglaševanja z določili tega kodeksa. 
 
 
RAZSODBA
 
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 19. junija 2018 in sprejelo razsodbo:
 
Pritožba ni utemeljena.
 
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja, da v konkretnem primeru vsekakor gre za oglaševanje. Oglaševalsko razsodišče pa v oglaševanju ni prepoznalo kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Razsodišče pri tem dodaja, da zgolj dejstvo, da je oglaševana storitev – estetska plastična kirurgija – za nekatere sporna, ne more biti razlog za ugotovitev kršitev določil Kodeksa (2.7. člen SOK).
 
 
Oglaševalsko razsodišče
Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica 
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!